2013-07-09, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jo, men min tanke var att vårt kompisgäng hade detta och transport på sin todo-list och klantade till det. Själva "organiska" delen av arbetet sköttes av erfarna processarbetare.
Många möjligheter men jag bet fast i ev yttre inblandning av konsulter.

Visst, du har rätt. Alla kan "fucka-up" ...hoppas bara att det inte var fallet denna gången.
Citera
2013-07-09, 05:03
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaren
Tro det eller ej, men det finns en viss kodex. Bl.a. Lämna inte en tvååring i sin mors blod...

Nej, jag anar ju inte vad slags service som erbjuds därifrån men vårt goon-crew kanske lade ut delar av jobbet på entreprenad hos någon. Det behöver ju inte vara WP /BH. En höna blir fort en fjäder.

Enda grunden jag bitit mig fast i detta är för att förstå detta ryktet om andra blivit lite upprörda över snack som skulle vara relaterat till försvinningssaken. Antagligen bara BS som det mesta när man går i lånta fjädrar.
Senast redigerad av Grp03 2013-07-09 kl. 05:08.
Citera
2013-07-09, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Vildsvinshägn låter ju inte direkt otroligt.
Är det någon som vet hur stort beståndet är?
Finns nästan sjukt mycket vildsvin i hela södra Sverige.
Dom äter väl allt, som grisar. Vet inte med ben iofs.
Citera
2013-07-09, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Är också förbryllad över Miggafrii´s inlägg: dem byter karaktär i skriftspråk: ordval, meningsbyggnad, interpunktion från och med idag.

Varför skulle i så fall "någon"(A.J?) vilja lägga ut spår mot de tidigare exen?
Av den enkla att han inte vill torska själv, och såklart att han skiter fullkomligt i alla andra.
Citera
2013-07-09, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Är hon nämndeman??...
Om det framkommer nånstans så är hon n antaligen det. Men inget som jag vet.
Skulle vara otroligt sjukt isånafall.
Men finns det så inga nämndemän?
Alla jag sett har varit minst i medelåldern
Citera
2013-07-09, 08:08
Moderator
blomvattnares avatar
Massor av OT och chattande raderat.

Vill ni chatta med varandra kan ni göra det i PM istället så slipper trådens läsare se eländet.

/Mod
Citera
2013-07-09, 08:33
Medlem
tigerwolfs avatar
Kan ju vara en granne som ruttnat på hennes fester och umgänge leverne och skrikande barn i kåken?
Citera
2013-07-09, 08:42
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaren
Tror faktiskt inte på detta. För om Något av gängen gjort detta, så hade de aldrig lämnat barnet. Då tar de barnet och sätter/ släpper det på gatan så att det blir "hittat".

"Gängen" skjuter folk på öppen gata. Vid indrivningar och utpressningar hotar de ofta folk med att mörda deras barn. För något år sedan stormade ett MC-gäng ett annat MC-gäng när de hade fest. I festlokalen fanns det även barn. Maskerade stormade de lokalen med olika tillhyggen och flera misshandlades. Några blev grovt misshandlade. Fäder som misshandlades inför sina barn.

Snälla, kan folk inte bara sluta glamorisera dessa kriminella gäng, det är så löjligt! Dessa hyvens killar och tjejer: Ska jag berätta om deras s.k. "heder"? Den handlar om att se efter sig själva.

Andra skiter de fullständigt i; Vuxna som barn! Ofta klarar de inte ens av att se efter sig själva vilket slutar med att de blir "tvungna" att mörda varandra. Allt för att upprätthålla ett snedvridet hederskodex som bevisligen inte fungerar i praktiken.

Det handlar om att få "respekt"! Ja, eller det vi vanliga människor kallar för "fruktan". De vill visa att de inte skyr några medel. De vill visa att de kan mörda dig när som helst. På öppen gatan. Ja till och med inför dina barn.

Jag har aldrig hört talats om att barn är det primära måltavlorna men barn drabbas sekundärt av deras brott. Och vet du vad? Det skiter de fullständigt i.

Är man tillräckligt störd så man mördar en mor när hennes lilla son ligger och sover (förhoppningsvis) i rummet bredvid, tror du då man bryr sig om andra människor överhuvudtaget? Har förmågan att känna empati? De enda asen tänker på det är att klara sig undan från ett långt fängelsestraff, få sin eventuella betalning och det allra mest åtråvärda; Stiga i hierarkin! Att då placera ungen ensam på gatan mitt i natten (som inte ens det är särskilt ärorikt) ökar risken för snabb upptäckt och därmed risken att åka fast och få ett långt fängelsestraff.

Nu tror jag dock inte att ett organiserat gäng ligger bakom detta mord. Det finns nog ingen normal människa som tror. Men jag ville berätta för dig hur dessa gäng verkligen fungerar. Och ja! Jag har en del erfarenhet från denna värld. Det är en sjuk värld och hederskodexar fungerar inte i praktiken. Detta är människor som har svårt att anpassa sig till lagar och regler och det spelar ingen roll vem som skrivit, utformat -reglerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Vad med "cry help Wolf, please" och nu har det skett och gått över styr. Hennes gäng har gjort städningen medans någon mer erfaren tagit grovjobbet. Kvitter var tydligen kvittar så att det kunde uppfattas så.

Jag försöker fortfarande finna dessa exempel men har bara en liten telefon där jag är. Det hela var så knepigt och verkade som om någon gapade ganska bra. Vem och varför är osäkert innan dessa poster eventuellt kommer fram igen.

Gänget gjorde städningen och en mer erfaren grovjobbet? Du får inte känslan om att detta är ett väldigt oplanerat mord i fyllan och villan? (inklusive eventuella andra droger.) Blod med släpspår, inte bara i lägenheten utan dessutom i trappuppgången samt hissen.

Sista livstecknet vid ca 00:00 -tiden. De satt och drack, hon och AJ.
BO pratar i telefon med exet PT vilket slutar med att AJ och PT hamnar i bråk över telefon (enligt PT.)

Strax därefter lämnar AJ (enligt honom själv) lägenheten och mellan 02:00-03:00 mördas troligen id* (enligt vad polisen tror, enligt media.) Sannolikt forslas kroppen bort nattetid för att undvika vittnen?

Någon gång mellan den tiden och senast runt 12:00 tiden dagen efter forslas kroppen troligen bort (av blodspåren att döma.) En bil, tillhörande en av AJ:s vänner, anmäld stulen under den aktuella natten, hittas senare utbränd.

Telefontrafik (vittnesmål), barn i lägenheten, egna bilar, massa blodspår, fylla och telefonbråk. Det känns inte som ett planerat mord!

Dock finns möjligheten att det finns medhjälpare med i bilden. Troligen inte vid själva mordet som verkar skett i affekt vid ett plötsligt bråk utan snarare i ett senare skede. Att någon på något sätt hjälpt till med bortforsling av kroppen eller på något annat sätt underlättat bortforslingen av kroppen.

Jag är övertygad om att det finns många i denna bekantskapskrets som vet mer än de säger. Som skyddar GM både indirekt men också direkt. Förutom eventuella medhjälpare finns det säkerligen någon/några som medvetet skyddar en brottsling.
Senast redigerad av Midnight 2013-07-09 kl. 08:47.
Citera
2013-07-09, 08:45
Medlem
Första inlägget, har följt tråden med stort intresse, av sympati med familjen samt att det är i närområdet.
Att de tre musketörerna är inblandade känns inte som någon högoddsare, naturligtvis mycket som pekar på det. Det som är lite oroväckande är avsaknad av offer, går naturligtvis att döma ändå men kommer att bli mycket svårt. Slänger ur mig lite funderingar och lite teorier så får vi se om det tillför något.
BO och GM bråkar, en "olycka" händer, BO är död
AJ ringer en kompis DB, gör upp över telefon vad som behöver göras, DB ringer FH.
DB, FH åker till Trollhättan i 2 bilar.Nu är frågan vad som händer...

Dessa herrar tillhör begåvningsreserven. Dom har heller inte troligt haft ihjäl någon förut vilket borde betyda att dom har fullständig panik. Människor är vanedjur, man gör det man kan och man åker dit man har kännedom om.
1 Har dom dumpat BO i vatten? Har varit mycket snack om fiske i tråden, vart fiskar man i Thn med omnejd? Tex, Gamle dal, Oliden, Slumpån, Lipered. I Vargön, gamla virkesupplaget vid älven, kraftstation, Lillån. På bergen Igelsjön och Hallsjön.
2 I skogen, var som helst där dessa herrar gjort busstreck som barn alternativt varit av ngn anledning under senare tid. Jakt, fågelskådning, svampplockning eller vad som helst.

Från brottsplatsen åker man troligt "minsta vägen", lägst sannolikhet att möta någon. I detta fall vägen genom Halvorstorp ut mot Grästorp, Vargön, Bergen.

Dom dumpar kroppen på ett ställe eldar upp bilen på ett annat. Åker tillbaka till BO:s lägenhet, (har AJ sin mc där?) En märklig punkt är att blodspåren i trappan inte har upptäckts tidigare. Dom har sannolikt kört iväg BO under natten för att inte bli upptäckta. Kan det vara så att dom är så kalla att dom "planterat" blodspår i trappan då dom är säkra på att dom undanröjt kroppen. Samtidigt dom gjort detta har dom haft koll på att barnet är ok och har haft chans att städa undan ev. fingeravtryck mm.

Många frågor som behöver svar. Ett första steg mot uppklarande är att dom lyckas häkta herrarna som sitter nu. Om så är det bara en tidsfråga innan AJ är tillbaka på hotell Gripen. SKL kommer också att under dagen börja leverera analyssvar....
Citera
2013-07-09, 08:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
måste man regga sig ett år innan man får yttra sig här? det kan ju va så att gärningsmannen eller någon annan i hans närhet redan har en användare på Flachback.

Vem var det här inne som hittade bilen, hur fan kunde han/hon veta att den var kopplad till detta fallet?
Nu har ni nattugglor något att göra

Det var jag som hittade bilen och skrev att det enda märkliga jag hittade på berget var att en bil brunnit och snabbt fraktats bort. Jag kopplade den inte till fallet, men polisens avspärrningsremsor gjorde det.
Citera
2013-07-09, 09:00
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavalda
Ny i tråden, har läst sedan starten och precis hunnit ikapp till färska inlägg. Även jag har två konton för att inte röja min identitet, om någon tycker jag känns nyreggad. Bor dock inte i närheten av detta fall men råkade vara inloggad med detta konto nu.

En tanke som slagit mig. I början av tråden hävdas det att BO är bästa vän med D*ta men att dom inte umgåtts senaste tiden av en eller annan anledning. Samtidigt påstår TB att hon och D*ta är själssystrar. Om D*ta är så tight med både BO och TB, är det inte lite märkligt att dessa två inte träffats sedan 2004?

Menar du att det är märkligt att D*ta inte träffat TB? att D*ta inte träffat BO? Att TB inte träffat BO? Eller att D*ta inte träffat TB eller BO? Sorry om jag är trög! Skyller på semestertider
Citera
2013-07-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Vad talar för att det skulle vara så och vad hindrar att du kollar själv?

Hinder = Avstånd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in