2013-07-09, 03:58
Medlem
Alt teori

Eller om din sopgubbe heter D.B?

Eller ringer du någon av dina vänner senare? "Shit, jag blev skitförbannad och klappa till henne. Hon är död! Du måste hjälpa mig!"
Senast redigerad av Lindaren 2013-07-09 kl. 04:05. Anledning: Alt teori
Citera
2013-07-09, 04:13
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Varför trätjära?

Distinkt, attraherande lukt.
Citera
2013-07-09, 04:17
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja Ida brukade tydligen skrika vargen kommer...men om du googlar det så är det ju inte wolfpack det handlar om utan ett gammalt ordspråk för lögnare

Ja, och ett underförstått budskap i detta sammanhanget som jag förstod det.
Detta är inte mitt område (MC / Gängkultur) så jag är inte uppdaterad varken på situation eller jargong.
Exempel:

någon säger "don't cry wolf" betyder "håll truten om sällskapet".

Someone's "cries wolf" betyder helt enkelt "att gola" eller "någon hotar med hjälp av WP. (troligen golare)

Allt detta enligt en promemoria från tidigt 2000-tal. Osäkert på exakt tillämpning som sagt men de pappren skall finnas på publik Pdf hos RPS.
Senast redigerad av Grp03 2013-07-09 kl. 04:25.
Citera
2013-07-09, 04:19
Medlem
D.B dyker upp och lastar liket. Blodet som samlats läcker nu ut i bilen (bagaget?) de dumpar liket i ett panik tillstånd. (De är ju inte de skarpaste knivarna i lådan, så jag tror det blir panik.) Vad göra? "På CSI hittar de aldrig dna på brända saker. Vi kör bort till en annan plats och bränner hela skiten?!" Sagt och gjort.
Citera
2013-07-09, 04:19
Medlem
Gavaldas avatar
Ny i tråden, har läst sedan starten och precis hunnit ikapp till färska inlägg. Även jag har två konton för att inte röja min identitet, om någon tycker jag känns nyreggad. Bor dock inte i närheten av detta fall men råkade vara inloggad med detta konto nu.

En tanke som slagit mig. I början av tråden hävdas det att BO är bästa vän med D*ta men att dom inte umgåtts senaste tiden av en eller annan anledning. Samtidigt påstår TB att hon och D*ta är själssystrar. Om D*ta är så tight med både BO och TB, är det inte lite märkligt att dessa två inte träffats sedan 2004?
Citera
2013-07-09, 04:28
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavalda
Ny i tråden, har läst sedan starten och precis hunnit ikapp till färska inlägg. Även jag har två konton för att inte röja min identitet, om någon tycker jag känns nyreggad. Bor dock inte i närheten av detta fall men råkade vara inloggad med detta konto nu.

En tanke som slagit mig. I början av tråden hävdas det att BO är bästa vän med D*ta men att dom inte umgåtts senaste tiden av en eller annan anledning. Samtidigt påstår TB att hon och D*ta är själssystrar. Om D*ta är så tight med både BO och TB, är det inte lite märkligt att dessa två inte träffats sedan 2004?

Hela denna saken är proppfull av den slags uttalanden och självmotsägelser.
Citera
2013-07-09, 04:35
Medlem
Som sagt ingen i hennes sällskap verkar ha alla hästarna i hagen. Och även om de vill framställa sig som "hårda killar", klarar de verkligen av att köra runt ett lik? Särskilt då de bägge är "kända av polisen"? Nja? Fifflar du inte till detta bakom husknuten istället? Missing People borde börja söka 1,5 km från BOs hem. (Eller hur långt två runda män orkar bära 60 kg dödvikt)
Citera
2013-07-09, 04:43
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaren
Som sagt ingen i hennes sällskap verkar ha alla hästarna i hagen. Och även om de vill framställa sig som "hårda killar", klarar de verkligen av att köra runt ett lik? Särskilt då de bägge är "kända av polisen"? Nja? Fifflar du inte till detta bakom husknuten istället? Missing People borde börja söka 1,5 km från BOs hem. (Eller hur långt två runda män orkar bära 60 kg dödvikt)

Vad med "cry help Wolf, please" och nu har det skett och gått över styr. Hennes gäng har gjort städningen medans någon mer erfaren tagit grovjobbet. Kvitter var tydligen kvittar så att det kunde uppfattas så.

Jag försöker fortfarande finna dessa exempel men har bara en liten telefon där jag är. Det hela var så knepigt och verkade som om någon gapade ganska bra. Vem och varför är osäkert innan dessa poster eventuellt kommer fram igen.
Citera
2013-07-09, 04:48
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Gör det själv, du verkar inte veta riktigt vad du snackar om.
Jag behöver inte läsa på.
Men du kan fortfarade få förklara, va de inte du som skulle ge kemi lektion på pm?
Gör det här istället.
Skulle inte kungsvatten kunna fräta bort allt?
Det du snackar om någon fett, kan inte stämma.
Babbla inte bara tomt.
Informera dig om vad fetter i första hand består av så har du svaret som i en liten ask. Kungsvatten fungerar på metall, till och med guld. Du behöver en stark bas för att lösa det fett människokroppen består av.
Citera
2013-07-09, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Vad med "cry help Wolf, please" och nu har det skett och gått över styr. Hennes gäng har gjort städningen medans någon mer erfaren tagit grovjobbet. Kvitter var tydligen kvittar så att det kunde uppfattas så.

Jag försöker fortfarande finna dessa exempel men har bara en liten telefon där jag är. Det hela var så knepigt och verkade som om någon gapade ganska bra. Vem och varför är osäkert innan dessa poster eventuellt kommer fram igen.

Tror faktiskt inte på detta. För om Något av gängen gjort detta, så hade de aldrig lämnat barnet. Då tar de barnet och sätter/ släpper det på gatan så att det blir "hittat".
Citera
2013-07-09, 04:57
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindaren
Tror faktiskt inte på detta. För om Något av gängen gjort detta, så hade de aldrig lämnat barnet. Då tar de barnet och sätter/ släpper det på gatan så att det blir "hittat".

Jo, men min tanke var att vårt kompisgäng hade detta och transport på sin todo-list och klantade till det. Själva "organiska" delen av arbetet sköttes av erfarna processarbetare.
Många möjligheter men jag bet fast i ev yttre inblandning av konsulter.
Citera
2013-07-09, 04:57
Medlem
Tro det eller ej, men det finns en viss kodex. Bl.a. Lämna inte en tvååring i sin mors blod...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in