2013-07-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Här har du min teori:

AJ och id* börjar bråka efter samtalet med PT. Troligtvis för att hon försvarar P.T angående något som Han inte tål och A.J drar kniv ( han har en förkärlek till knivar) och hugger id* . Inte för att döda men utgången blir "antagligen" sådan med tanke på mängden blod.

A.J kastar sig iväg på sin mc för att söka upp D.B. När han kommer fram till D.B befinner sig både D.B och F.H där.(hemma hos D.B).

Dem tre gärningsmännen beger sig i D.B:s s40 till B.O:s lägenhet för att lyfta ut kroppen.
Sedan åker dem till ett väl uttänkt ställe för att sedan dumpa kroppen där A.J ( som funderat många gånger över hur han ska bete sig i en sådan situation) räknar med att den aldrig kommer att hittas.

Sedan åker dem vidare till ännu en plats för att gräva ner "mord" vapnet, för att sedan återvända till D.B
Där dem hämtar nya kläder och ännu en bil.
De stannar nu för att bränna upp D.B:s s40, samtidigt som dem byter kläder och lägger dem blodiga i en säck för att senare åka vidare i den "rena" bilen och stannar till på ännu ett ställe för att bränna upp kläderna som också i härvan skall vara det sista bevisen...

AJ åker hem till sig på sin mc och uppdaterar sedan sin fb med något meningslöst inlägg om vädret.
Hans mor får påhälsning NI sön kväll och AJ får då sannolikt redan på söndag reda på att han är eftersök.

Han ger sig ut på en biltur för att låtsas ovetande och för att dra ut på hela utredningen för att sedan när han känner sig redo, kontaktar sin advokat för att oskyldigt stövla in på polisstationen för att "hjälpa till".

Allt har Hittils gått helt enligt hans planer och därför finns det inget tvivel om att A.J är skyldig till detta dåd. Då ingen annan skulle klara av att utföra ett då kallt dåd utan att ännu sitta häktad.

Tack o hej

Vart ligger kroppen då?
Citera
2013-07-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har originalpapper på många domar hemma men inte har polisen kollat mig för det..:P

Nej men du förstår heller inte riktigt vad vi snackar om verkar det som...gå tillbaka 450 sidor o h luska dej igenom så ser du rätt lätt vilka som är mullvadar och vilka som i media...

Jag fick exempelvis ett pm från en som hade tillgång till löpsedlarna innan dom kommit ut...där för visste man ju en del innan...och det är samma med er kanske ni bara har kommit över domarna helt random ..men i vissa fall här inne känns det som det är mer nämligen...inte du alltså!!
Citera
2013-07-08, 23:24
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiiaB
Vart ligger kroppen då?

det finns bara tre som vet...
Citera
2013-07-08, 23:27
Medlem
AussieRedMans avatar
Har det kommit fram vad som var orsaken till anhållandena i fredags? Vad är vedertagen Teori? Anledningen var väl ngt som hittades vid hustannsakan. Ngt spår av i*a eller ngt som kan kopplas till lgheten. Tex ett par skor med avtryck, men de har man ju haft all tid i världen att bränna.
Citera
2013-07-08, 23:28
Medlem
Citat:

Prata ut, finns 2 pojkar som saknar sin mamma, syskon som saknar sin syster, föräldrar som saknar sitt barn... Osv om de hade drabbat dig hade du inte velat få klarhet och ett avslut?
Citera
2013-07-08, 23:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Nu var det tre igen, men det är ju tre och det vet även flera av oss som inte var med i gruppen.
Citera
2013-07-08, 23:30
Medlem
Citat:

Alltså, du verkar ju väldigt skärpt, vilket syns på din teori här - så jag måste fråga som jag gjort till andra som verkar ha mest koll:

var du tror att man har lämnat I?
Citera
2013-07-08, 23:30
Medlem
Citat:

Vilka är de andra två förutom AJ då?
Citera
2013-07-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Du vet bilden med tjejerna å aj med bössan.
Den andra tjejen är politiker , sd såklart, och hon känner id* och har festat med henne iallafall.
Enda anledning till att tb inte skulle vara kompis med id* är att dom ville ha samma snopp i sig.
Är det denna tjej?
Kat*rina Re*mers

(SD)
Hemtelefon:
Arbetet:
Fax:
E-post:
Mobil:
Nämnd Uppdrag Mandatperiod
Kommunfullmäktige Ledamot 2010-11-01 - 2014-10-31
Nämndemän i Uddevalla domsaga Nämndeman 2011-02-09 - 2014-12-31
Citera
2013-07-08, 23:31
Medlem
Citat:

Kom igen nu...dom behöver upprättelse ..hela familjen är i kras...om du vet nåt så säg?...
Dom behöver ju få begrava sin egen mor åtminstone...deras liv är redan förstört som det är..
Citera
2013-07-08, 23:32
Medlem
Citat:
Här har du min teori:

AJ och id* börjar bråka efter samtalet med PT. Troligtvis för att hon försvarar P.T angående något som Han inte tål och A.J drar kniv ( han har en förkärlek till knivar) och hugger id* . Inte för att döda men utgången blir "antagligen" sådan med tanke på mängden blod.

A.J kastar sig iväg på sin mc för att söka upp D.B. När han kommer fram till D.B befinner sig både D.B och F.H där.(hemma hos D.B).

Dem tre gärningsmännen beger sig i D.B:s s40 till B.O:s lägenhet för att lyfta ut kroppen.
Sedan åker dem till ett väl uttänkt ställe för att sedan dumpa kroppen där A.J ( som funderat många gånger över hur han ska bete sig i en sådan situation) räknar med att den aldrig kommer att hittas.

Sedan åker dem vidare till ännu en plats för att gräva ner "mord" vapnet, för att sedan återvända till D.B
Där dem hämtar nya kläder och ännu en bil.
De stannar nu för att bränna upp D.B:s s40, samtidigt som dem byter kläder och lägger dem blodiga i en säck för att senare åka vidare i den "rena" bilen och stannar till på ännu ett ställe för att bränna upp kläderna som också i härvan skall vara det sista bevisen...

AJ åker hem till sig på sin mc och uppdaterar sedan sin fb med något meningslöst inlägg om vädret.
Hans mor får påhälsning NI sön kväll och AJ får då sannolikt redan på söndag reda på att han är eftersök.

Han ger sig ut på en biltur för att låtsas ovetande och för att dra ut på hela utredningen för att sedan när han känner sig redo, kontaktar sin advokat för att oskyldigt stövla in på polisstationen för att "hjälpa till".

Allt har Hittils gått helt enligt hans planer och därför finns det inget tvivel om att A.J är skyldig till detta dåd. Då ingen annan skulle klara av att utföra ett då kallt dåd utan att ännu sitta häktad.

Tack o hej

Vad tror du om blodet i trappen?.

Jag ser det lite som du att det här är lite "hans planer" men det är blodet i trappen som gör mig fundersam.

En tanke jag fick när jag läste ditt inlägg som stämmer med vad jag tror är:

AJ hade ju ett alkoholintag under kvällen(skulle vara intressant att veta hur pass),kan han ha varit onykter och drattlat blodet på vägen ut första gången när han åker till DB som du säger och söker hjälp,han är då med F.H,som skulle kunna vara nyktra och därför är det därefter snyggare skött?.
Blodet som man kan se på bilden från trappen där det är "utsmetat" är DB eller FH som fått torka lite snabbt innan dom springer upp till lägenheten med något för AJ trampat där när han gav sig ut första gången?.

Mvh
Senast redigerad av JahBlesss 2013-07-08 kl. 23:34.
Citera
2013-07-08, 23:33
Medlem
Jinx461s avatar
Känns som att många underskattar AJ. Om han skulle vara helt bakom flötet så känns det ju som att polisen skulle hittat kroppen vid detta laget. Eller iaf MPS, den svenska polisen är ju tyvärr inte mycket att hurra för. Jag kan ha helt fel men med tanke på hur mycket tid AJ verkar ha spenderat på anstalter så borde han ju ha lite koll på hur man gör sig av med en kropp. Jag hoppas att någon av hans "bröder" inser att det har gått för långt nu. Vet att många här i Trollhättan såg upp till AJ för bara några år sen. Men jag hoppas att dom flesta har fattat att han inte är mer än en usel kvinnomisshandlare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in