Citat:
Ursprungligen postat av
AdolfKloo
Angående öppna bommar på Hunneberg.
Har läst ett flertal gånger att bommen vid östliga infarten till Långedalen varit öppen.
Kan även meddela att bommen vid Nyrud även den varit öppen åtminstone sedan söndagkväll förra helgen.
Har någon funderat på att tänkbar färdväg kan ha varit Tunhems Klev- Nyrud-Långedalen-"bilbrandplats"?
Utefter denna väg finns bl a jordkällare(Nyrud) som jag själv kikat in i, Gransjön(invid färdvägen) vilken jag antar att polisen ej kontrollerat.
Kan detta vara en idé att spinna vidare på?
Nyrud, det var en nyhet! Grinden vid Långedalen är dock inte intressant för jag körde in där i måndags och granskade om någon bil kort in och vänt. Vägen sa inte så mycket men ingen bil hade vänt på hela sträckan fram till den punkt där Oxhuvudvägen avviker. Jag fortsatte in i Långedalen men vände där. Måndagens besök gav inte något definitivt besked om någon kört där för det syntes inga spår. Men på onsdagen var jag där igen och fick se hur vägen blir när folk kör på den. På basis av det kan jag sätta min foliehatt i pant på att ingen bil passerat krysset vid Oxhuvudvägens start. Teoretiskt kan någon ha kört in en bit på Långedalsvägen och sedan backat hela vägen ut, men varför skulle de gjort det och inte vänt, och vänt vet jag att ingen hade gjort... Så att det är öppet i Nyrud är intressant, men var skulle de i så fall åkt ut?