2013-07-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Lustigt att du använder Tull "amore" i nicket. Vet du nåt som polisen bör ta del av?

Nä inte mer än att det är gött att dricka " Tullamore" tyvärr! Bara en tanke som slog mig med vägen, som jag själv har busåkt massor av gånger till Grästorp! Det är nog bara dem boende i stort sett som nyttjar den vägen, men vill man ta sig till Grästorp från Thn " säkrast " utan kontakt så är den nog optimal.
Citera
2013-07-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Hur fan har han råd med alla böter och ovanpå det dessa jävla resor?
Morsan pejjar har jag hört.
Citera
2013-07-08, 21:24
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Ja det stämmer. Men osäker på om han verkligen lånat ut den till DB.

Okey så då är det DB egen personliga grävare som han har utanför sitt hus på fotot ?

Men det är klart det kanske finns en uppsjö med sådana likadana grävare i just grästorp ?
Alla kanske har var sin ? Hehe
Citera
2013-07-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
M*ggsm*ggs har redan svarat här att de är själssystrar och dotterns namn bryr jag mig egentligen inte om. Ville säkerställa att tjejen på bilden i bloggen var D*ta.

Varför stängde D*ta sin Facebook? Har väl inte figurerat speciellt mycket här.

Hur nära bor hon IF? Kan inte riktigt släppa tanken på att hon kanske sitter inne med info.

Du skrev för ett tag sen att -låt oss hålla denna tråd rumsren!! Då blandar man inte in oskyldiga barn i detta! Finns ingen anledning att luska i barns namn el dylikt! Se till o håll detta rumsrent då!! Omoget!
Citera
Medlem
Shunen91s avatar
Att ha fått se bilder på dessa människor som är såkallat "inblandade" så tycker jag dom verkar jävligt korkade hela bunten, så det här med att AJ ska ha bett någon av hans "bröder" bränna en bil där för att uppehålla snuten osv, ursäkta men det låter för korkat för detta små nazzar, och speciellt för denna AJ som verkar helt körd om man läser hans DOM papper som någon va så vänlig att lägga upp förut...
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfKloo
Angående öppna bommar på Hunneberg.
Har läst ett flertal gånger att bommen vid östliga infarten till Långedalen varit öppen.
Kan även meddela att bommen vid Nyrud även den varit öppen åtminstone sedan söndagkväll förra helgen.
Har någon funderat på att tänkbar färdväg kan ha varit Tunhems Klev- Nyrud-Långedalen-"bilbrandplats"?
Utefter denna väg finns bl a jordkällare(Nyrud) som jag själv kikat in i, Gransjön(invid färdvägen) vilken jag antar att polisen ej kontrollerat.

Kan detta vara en idé att spinna vidare på?

Nyrud, det var en nyhet! Grinden vid Långedalen är dock inte intressant för jag körde in där i måndags och granskade om någon bil kort in och vänt. Vägen sa inte så mycket men ingen bil hade vänt på hela sträckan fram till den punkt där Oxhuvudvägen avviker. Jag fortsatte in i Långedalen men vände där. Måndagens besök gav inte något definitivt besked om någon kört där för det syntes inga spår. Men på onsdagen var jag där igen och fick se hur vägen blir när folk kör på den. På basis av det kan jag sätta min foliehatt i pant på att ingen bil passerat krysset vid Oxhuvudvägens start. Teoretiskt kan någon ha kört in en bit på Långedalsvägen och sedan backat hela vägen ut, men varför skulle de gjort det och inte vänt, och vänt vet jag att ingen hade gjort... Så att det är öppet i Nyrud är intressant, men var skulle de i så fall åkt ut?
Citera
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Okey så då är det DB egen personliga grävare som han har utanför sitt hus på fotot ?

Men det är klart det kanske finns en uppsjö med sådana likadana grävare i just grästorp ?
Alla kanske har var sin ? Hehe

Det finns ju självklart ställen att hyra/låna. Axima är ett företag bla.. Sen kan ju DB ha andra kontakter runt omkring som kanske äger sådana.

Alla har inte en grävmaskin i Grästorp, men inavel är det gott om!
Citera
2013-07-08, 21:28
Medlem
leifi.plomeross avatar
Kan det vara så att släppet som talades om tidigara var på väg o hämta mini grävaren
På D.B tomt skall det stå en cheva är den kollad eller är den ned grävt på tomten
Även om jag tror att D.B tomt e kollad
Citera
2013-07-08, 21:29
Medlem
panzertaxs avatar
Som det är nu så har vi en hel hög med personer som skulle kunna vara tänkbara gärningsmän och ingen vet något, alla är oskyldiga små lamm. Bilar stjäls, folk bråkar o är otrygga, men "det var inte jag".

Till miggafr*, om du nu har alla hästar i stallet och har rent mjöl i påsen, för I*As skull så hjälp till att lösa fallet. Att du gett information till polisen är en sak, men vi kan ha ställt andra frågor än vad de har gjort här. Bistår du så visar du att du är en vettig människa, bloggen till trots.

Både polis och MPS sedan tidigare nyttjat sådana här trådar till hjälp för att lösa gåtor, men de orkar givetvis inte läsa alla inlägg. Däremot kan det leda till ledtrådar för allmänheten som i sin tur leder till tips. OM man nu vill få fast en GM, där vet jag ju inte din agenda.
Citera
2013-07-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Hur fan har han råd med alla böter och ovanpå det dessa jävla resor?

Finns domar 2011 på honom våld mot tjänsteman, kvinnomisshandel m.m
Citera
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifi.plomeros
Kan det vara så att släppet som talades om tidigara var på väg o hämta mini grävaren
På D.B tomt skall det stå en cheva är den kollad eller är den ned grävt på tomten
Även om jag tror att D.B tomt e kollad

Scevan står inte hos DB just nu
Citera
Medlem
tror inte så mycket på grävmaskiner på natten då maskinen kan göra oväsen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in