2013-07-08, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Jag känner också till sjöarna på berget, inte har jag dumpat en kropp där för det.
Du kanske inte haft någon kropp att dumpa?
Citera
2013-07-08, 20:12
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Du kanske inte haft någon kropp att dumpa?

Det jag menar är att om vi kartlägger alla ställen dem varit på, lär det bli en hel del ställen.
Citera
2013-07-08, 20:12
Medlem
En nära bekant till mig arbetar på en affär på Överby (Köpcenter), en man från MP (Missing People) kom in och frågade om de kunde skänka lite vattenflaskor (so they did).
En som arbetade där hade frågat honom om det var mycket blod utanför osv.. då berättade han att hela lägenheten var full med blod (då han själv hade varit inne).
Vet inte om detta redan är något som framkommit, inte sett något i media iaf.
Citera
2013-07-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Spekuleras det inte lite väl vilt här nu?!
Det finns inget bra sätt att logiskt räkna ut mer än en radie inom vilken det är tidsmässigt möjligt att dumpa ett eventuellt mordoffer och den radien är troligen såpass stor att möjliga ställen är nästan oändliga.

Att leta på Hunneberg och dess närhet är man nästan tvungen till, det är ändå ett ställe med anknytning till händelserna, då bilen som nog de flesta tror har med saken att göra hittades där.
Dock är det ju inget som hindrar att GM + eventuella medhjälpare dumpat en eventuell kropp någon annan stans och bilen på Hunneberg.

Att då spekulera i var detta andra ställe är och utifrån spekulationerna hitta något måste vara oerhört svårt. Jag tror enda chansen, om nu inte någon har osannolik tur, är att antingen någon sett något i samband med händelserna eller att någon av de inblandade så småningom berättar var det är.

Jo, Missing People har letat på flera andra ställen än Hunneberg redan.

Men...man ska komma ihåg också att MP inte är proffs, och kan missa saker. Vet inte hur noggranna polisen är, men jag var förvånad över att MP inte var mer nogranna när man ändå var ute och letade. Grovletade, skulle jag vilja säga.
Och vissa var fokuserade på att hitta en hel kropp, inte på att titta på allt möjligt.
Men det är det bästa som går att göra. Många är helt nya, amatörer på att vara ute i naturen till och med.

Det jag undrar mest är HUR man ska gå till väga för att hitta nya platser att leta på. Har ni några tankar om det?
Citera
2013-07-08, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkoskit
En nära bekant till mig arbetar på en affär på Överby (Köpcenter), en man från MP (Missing People) kom in och frågade om de kunde skänka lite vattenflaskor (so they did).
En som arbetade där hade frågat honom om det var mycket blod utanför osv.. då berättade han att hela lägenheten var full med blod (då han själv hade varit inne).
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab
Citat:
Man vet inte vad som hänt, men de är i alla fall borta och hon lämnade sin ett och halvt år gamla son i lägenheten som var full med blod.
Citera
2013-07-08, 20:16
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Absolut. Dom var där o fiskade, och filmen är inspelad vid igelsjön. Så nu behöver ingen spåna mer i det punkt.

Hur kan du vara så säker, när jag är vet till 100% att det är i Uddevalla.
Vad baserar du din säkerhet på? Vill lösa detta med tanke på att du har fel!
Citera
2013-07-08, 20:18
Medlem
Nånstans i början av tråden såg några som var ute på älgjakt? Och såg en bil med släp komma i hög fart, orkar inte leta igenom alla inlägg, men vart var det? Framgick det nångång om han tipsade polisen?

Sen tänker jag på en del fall där kroppar legat i vatten, oftast hittats dem ganska fort, kan dem ha satt fast typ nått tungt så det ligger på botten eller liknande?
Hoppas is
Citera
2013-07-08, 20:20
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwcb
Med tanke på den eldade bilen, vet inte vilken tidpunkt det skall ha skett, men jag och min familj tog en spontantripp i söndagsnatt för att spana på älgar, då vi körde av fel och hamnade på vägen i FLO vid ett-tiden, kom då två bilar, en volvo och en annan med släp i en jäkla fart , från grästorpshållet och upp mot berget.

Här har ni
Citera
Medlem
* fortsättning

Hoppas isåfall att dem fortsätter använda likhunden i alla sjöar, även om det finns hur många som helst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkoskit

Ja har svårt att tro att någon från MP har varit i lägenheten, möjligen i trappuppgången i så fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab

Hmm, missat det helt!
Citera
2013-07-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Hur kan du vara så säker, när jag är vet till 100% att det är i Uddevalla.
Vad baserar du din säkerhet på? Vill lösa detta med tanke på att du har fel!

Säg vilken sjö i Uddevalla det är då???..ingen på herrsta fjället iaf...varit där fyra gånger denna veckan med jobbet...ingen sjö liknar det stället dom är..??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in