2013-07-08, 17:03
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Så när skrev du ditt sista blogginlägg? Alltså tidpunkt?
Det råkar inte ha varit PA du slaggade hos? Eller känner du många fler i stjärtgossen?
Vid vilken tidpunkt pratade du med AJ på söndagen?

Om vi skall förmå miggafrii att bidra så skall vi nog i första hand försöka klura ut om någon har gått in för att sätta dit henne här. Jag har fått ett par pm i den riktningen. Andra kanske har fått det också... Vad har denna personen velat få oss att tro?
Citera
2013-07-08, 17:04
Moderator
BlueSwedes avatar
Spekuleras det inte lite väl vilt här nu?!
Det finns inget bra sätt att logiskt räkna ut mer än en radie inom vilken det är tidsmässigt möjligt att dumpa ett eventuellt mordoffer och den radien är troligen såpass stor att möjliga ställen är nästan oändliga.

Att leta på Hunneberg och dess närhet är man nästan tvungen till, det är ändå ett ställe med anknytning till händelserna, då bilen som nog de flesta tror har med saken att göra hittades där.
Dock är det ju inget som hindrar att GM + eventuella medhjälpare dumpat en eventuell kropp någon annan stans och bilen på Hunneberg.

Att då spekulera i var detta andra ställe är och utifrån spekulationerna hitta något måste vara oerhört svårt. Jag tror enda chansen, om nu inte någon har osannolik tur, är att antingen någon sett något i samband med händelserna eller att någon av de inblandade så småningom berättar var det är.
Citera
2013-07-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Polisen kollade där i fredags så på gården finns nog inget. Möjligtvis utanför?
Chevan har jag inte läst eller hört att de skulle kollat däremot.

Kanske kan vara läge att kolla in den då.
Citera
2013-07-08, 17:06
Medlem
Greypowers avatar
@miggafrii Tragiskt att du inte tänker på dinna barn. Det är inte tufft att vara en WT anhängare. Både du och dina barn förtjänar en bätre framtid.
Din blogg finns fortfarande på Internet. Svårt att raddera spår när ens bekantskapskrets är WT nazzar.
t.ex.:
I love shoes booze and boys with tattoos! (29/06, 15:39)
I will always be the best thing you never had.... (20/06, 20:24)
Nää. Definitivt inte.
Nej vet ni? Jag är så jävla trött på människor som tar mig för givet HELA tiden, som bara pratar massa skit och finns när det passar dom, lovar massa saker dom aldrig håller. Detta har hållt på i åratal och nu har jag bestämt mig, nu får det fan vara nog. Jag vill hitta nytt blod, (20/06, 11:34)
Mycket bra ide. Rekommenderas starkt.
New lover (27/06, 23:36)
Var det snälla Marcus som åt middag med er dagen innan, och köpt chips o glass o filmer till barnen?
Senast redigerad av Greypower 2013-07-08 kl. 17:44. Anledning: smiley
Citera
2013-07-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
nån som tipsat polisen ännu?
Tja, DB kan ju inte göra något nu..
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2239161-misstankt-31-aring-begars-haktad

"För den andra personen, en 35-årig man som greps i Halland och anhölls i lördags, också misstänkt för skyddande av brottsling, går anhållandefristen ut klockan 12, tisdag den 9 juli.
Sten Rune Timmersjö bekräftar för TTELA att 35-åringen är ägaren till den bil som hittades utbränd på Hunneberg och som tidigare hörts i fallet."
Citera
2013-07-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Kanske kan vara läge att kolla in den då.

Stod bussen utanför dbs gård då? Fick för mig att den fotats utanför något annat ruckel, men det stället kanske också kollats eller har jag snurrat till det?
Citera
2013-07-08, 17:09
Medlem
Han gick alltså ut och meta och blev torsk själv.

Jag får ingen info någonstans om när häktningsförhandlingen ska hållas. Någon som vet?
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferro2
[...]

Jag har själv varit uppe vid dessa hålor i berget för väldigt många år sedan, och det är en plats man inte återvänder till.
Den här platsen har gnagt i magen på mig några dagar, därav var jag tvungen att skaffa ett konto.

Ligger alldeles före stenbrottet som kan ses på kartan.
http://goo.gl/maps/TGxD5

Utav ren nyfikenhet, kan du vidareutveckla det fetstilta?

Även om nu polisen redan har varit där och sökt så är jag lite nyfiken på vad som är så speciellt med den platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om vi skall förmå miggafrii att bidra så skall vi nog i första hand försöka klura ut om någon har gått in för att sätta dit henne här. Jag har fått ett par pm i den riktningen. Andra kanske har fått det också... Vad har denna personen velat få oss att tro?
Jag misstänker inte henne för att skaffa I*a ur vägen och det e det nog inte många som gör. Däremot tror jag att hon vet saker. Tex den rätta adressen för brottet.
Citera
2013-07-08, 17:10
Medlem
Citat:

Varför och vem vill sätta dit "miggafrii"? Vill gärna höra dina, och andras, teori.
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Hon gjorde sig själv misstänkt genom att börja prata om saker som ingen annan visste eller media rapporterat om som om det var en självklarhet att alla visste. Om hon nu åkte till Uddevalla 10:15 på söndagsmorgonen och varit där sedan dess så finns det ju inte ens chans i världen att hon kan ha vetat om att det hittats blod på Östra Margateravägen om inte någon sagt det till henne sedan tidigare när tidningen rapporterade om tillslag i stan och bilder från Garvaregatan och Bangårdsgatan.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Stod bussen utanför dbs gård då? Fick för mig att den fotats utanför något annat ruckel, men det stället kanske också kollats eller har jag snurrat till det?
Bussen var väl flyttad en bit västerut till FH's gård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in