2013-07-08, 14:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Normalt sett hur snabbt då? Jag är ingen expert inom området men det känns som att det kanske inte går på några timmar eller någon dag? Förutsatt att regskyltarna är borta. Kanske finns någon som är mer insatt inom området?
Kan man bara kyla ner bilen med t.ex vatten, är det bara att kika på chassinummer eller motornummer. Slå det i sitt register och det går på ett par minuter!
Citera
2013-07-08, 14:59
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Det betyder väll att man sörjer någon, varför fälla tårar för någon man dödat?
Rätta mig gärna om jag har fel
Det har många olika betydelser. Känns som i detta fall kan tårarna hänvisa till folk som dött. En för Hitler och den andra för snubben som blev ihjälslagen 2000 av invandrare, Daniel(?), med tanke på D.B snevridna syn på raser.

En är väl iofs ifylld och kan t.ex. stå för att han tagit livet av en person som tagit livet av en annan.
Citera
2013-07-08, 15:00
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan man bara kyla ner bilen med t.ex vatten, är det bara att kika på chassinummer eller motornummer. Slå det i sitt register och det går på ett par minuter!
Okej, då är jag med. Antar i så fall att bilen inte hade brunnit så "mycket" om detta var lätt att få fram.
Citera
2013-07-08, 15:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Men varför tatuerar man då in tårar, om det i patraskets kretsar betyder att man tagit nåns liv? För att vara häftig?
Rätta mig gärna om jag har fel
Jag är ingen expert, men det har skrivits i tråden om det.
Tårarna hade han innan de dog, iaf innan pappan dog.

Och varför skulle man inte vilja skryta med att man har dödat nån, det är säkert urballt i patraskkretsar.
Kanske så ballt att man vill ha ett par tårar även om man aldrig dödat, man kanske vill imponera.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-08 kl. 15:23. Anledning: Rättade till citatet
Citera
2013-07-08, 15:04
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Kom på ytterligare ett potentiellt dumpningsområde och det är Sandhemsspåret. Ligger intill Ljungvägen i Thn och är i princip på vägen från BP till Hunneberg om man undviker 45an. Visst, mycket folk i omlopp men det går att med bil dit. Dessutom kan man köra någon väg genom Halvorstorp så man kommer ut bakom spåret vid något som heter typ Linden.

Mitt tips är att man ska leta överallt där du inte tipsa om det....
Citera
2013-07-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det tyder väl på att de har kvalificerade bevis för att han antingen skakat fram bilen från DB, eller varit med och bortforslat. Jag tror inte man ska tolka det som att han varit i lägenheten på någon fest?
Det finns inget som framkommit i tråden som tyder på att det varit någon mer än IF och AJ i lägenheten fram till brottet. Men därefter kan naturligtvis vem som helst varit där, som ryckt ut för att hjälpa till.
För mig är det inga konstigheter eller frågetecken vad som hänt heller. A.J är desperat efter flickor i all dess former, får tag i en och smörar med sin kok-konstnärlighet, tappar sitt humör "som sedvanligt"
och denna gången går det dock åt h-e.
Tror bara han och B.O är i lägenheten men blir tvungen att köra sin backup-plan då alla som ens vet en smula om A.J visste att en dag skulle detta hända. Och i den backupen står vissa nära vänner redo att stå upp för en av Sveriges största kvinnomisshandlare vi kommer att få höra talas om.
Citera
2013-07-08, 15:06
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är detta Cl*ff Nev*l*inen. *a *a
http://img15.imageshack.us/img15/2351/eh5x.jpg
Ja, det stämmer att det är Clif*.
Citera
2013-07-08, 15:07
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Plus att hon visste att AJ pratat med PT i lördags natt och att de bråkat, det visste hon flera dagar innan det gick att läsa i AB.

Någon skrev i tråden att miggafrii inte känner/kände IF. Googlade på miggafrii + bilder och dök på en bild på henne tillsammans med D*ta som i sin tur varit kompis med IF till för ett tag sedan. Gemensam vän är ju också AJ. Rimligt är det ju då att miggafrii och IF känner/kände varandra och att IF:s barn kanske känner sig trygg med henne.

Vad har IF:s pappas liv att göra med vad som nu har skett? Barn från alla samhällsklasser kan hamna helt fel! Och hon har ju en mamma också eller var hon frånvarande under uppväxten?
Citera
2013-07-08, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
På TBs blogg finns ett foto på IFs minsta barn iallafall.

Edit: Inte helt 100%, skummade igenom fort.

Det finns ett klart samband mellan TB och den försvunna flickan..har inte hunnit ikapp i tråden då jag varit borta, men att dom känner varandra kan jag satsa min ena tutte på.
Citera
2013-07-08, 15:09
Medlem
Finns det någon här som bor i Jönköpingstrakten. Som kan berätta hur snacket går om AJ?
Citera
2013-07-08, 15:09
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Men varför tatuerar man då in tårar, om det i patraskets kretsar betyder att man tagit nåns liv? För att vara häftig?
Rätta mig gärna om jag har fel[/quote]

Citat:
Tår under ögat
Tårarna under ögat kom för ungefär 50 år sen, först i ryssland. Då stod det ENBART för att man suttit inne. Tåren representerar i sig att när man sitter inne kan man inte som man gråta även om man vill det därför tatuerade man en tår för att visa att man inte grät, att man hade stolthet OCH att man suttit inne. Detta kom senare till USA där det fick samma innebörd. Det var först när det kom till de latinamerikanska gängen tåren fick betydelsen för mord. Det finns mängder med olika sorters tårar inom MS18 osv som står för olika saker. En vanlig tår med enbart konturer står för att man suttit inne, en tår som är helsvart står för att man förlorat en nära vän/gängmedlem, en skuggad tår står för mordförsök och två helsvarta tårar står för mord, tre helsvarta tårar står för att man JOBBAR som yrkesmördare.
Hur pålitliga dessa källor ska vara kan jag inte verifiera, men det är åtminstonde det som de själva har gått ut med. Känns skumt att de skulle gå ut med de riktiga meningarna med sina tatueringar för känns ganska drygt att döda nån, tatuera tårarna, bli misstänkt för mord, och ja, ge ett starkt bevismaterial. Menmen, många kriminella är ganska dumma.

https://www.flashback.org/t1640642
Citera
2013-07-08, 15:10
Medlem
panzertaxs avatar
Bor man intill en flygplats så hör man efter ett tag inte flygplanen på samma sätt.
Detsamma gäller om man bor i en lägenhet där grannen lever om titt som tätt o där barnen skriker mest hela tiden. Om en 1,5-åring varit ensam o skrikit så lär det ha gått i perioder med sömn och antagligen något som bara grannarna uppfattat som vanligt brus.

Jag ser inga konstigheter med att barnet blev lämnat där och var ensam en längre period, inte mer än att det tyder på hur egoistiska och enormt puckade GM är.

Angående tatuerade tårar så har det föga något med detta fall att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in