2013-07-08, 13:42
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostinparadise
Att FH begärs häktad för medhjälp till kidnappning är väl nytt. (Ej skyddande av brottsling) Står så i tidningsartikeln. Tyder väl på att FH var med på festen i IF;s lägenhet. Jag tror inte att gm ringt in medhjälpare.

Således kan IF, AJ, FH, DB och TB haft gemensam fest ? Eller har det framkommit något i tråden som säger emot det ?
Det är tveksamt till om det ens varit fest över huvud taget. Både strax före och efter midnatt har det funnits kontakt med lägenheten och då har både IF och AJ varit medverkande. Vid båda tillfällena har det varit lugnt, vilket det inte bör ha varit om det varit fest. Även om det bara är 4-5 personer så blir det ändå oväsen med lite förfriskning i kroppen.
Citera
2013-07-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Så jävl* less på alla nyreggade som kommer in i tråden och vill ha allt serverat!

Dessa sitter just nu inlåsta för skyddande av brottsling

Källa Vänersborgs tingsrätt!

https://www.facebook.com/d*nnis.berndtsson?fref=ts

http://www.facebook.com/fr*drik.hermansson.520

*=e
När jag såg bilderna på dem, fick jag känslan att de inte skall gå lösa i samhället. Är någon annan som delar den känslan med mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
ja vet att min information kan ses som gammal men den kommer från en sådan källa att jag måste ge er den informationen igen, för nu är den bekräftad på ett sådant sätt att jag känner mig väldigt säker på min sak.

Tar jag och sammanfattar den informationen som jag fått genom er på FB och min källa blir maggafrii endast en person som befunnit sig i periferin. Även om hon har varit med på eftersök av BO och även de facto att hon befunnit sig i thn samma kväll.
Hon vet vem BO är men dom har ingen nära kontakt.
Ser inget, hör inget och vet inget !!!
Hur mycket du än försvarar henne så finns det ju fakta att hon vet saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Om det är så som många tror att TB är inblandad och att hon sitter här och läser.

TB: Om du vet vad som har hänt och vem som är skyldig, tänk på BOs anhöriga. Ingen vänskap är värd att behöva dölja ett mord. Du vet det många andra vet att AJ inte behandlar kvinnor på ett korrekt sätt. Tanken är inte omöjlig att det lika gärna kunde vara du som var BO. Hade du då velat att vännerna till den som bragt dig om livet ska hjälpa till att dölja brottet. Vilken vänskap är viktigare än en människas liv? En dotter, syster och mamma. Tänk på offret och de runtomkring som lever i ovisshet. Berätta vad du vet och lätta på deras tyngd. Du skulle garanterat också må bättre av att bli av med den mörka hemligheten.

Är väl ingen idé att skriva till henne? Är ni säkra på att detta är en mörk hemlighet för henne (och de andra)? Med tanke på det klientel som är representerat i detta fall så tar jag för troligt att det är flera av dem som tänder på våld, blod och mord. Det behöver alltså inte ses som något negativt för dem.
Citera
2013-07-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
ja vet att min information kan ses som gammal men den kommer från en sådan källa att jag måste ge er den informationen igen, för nu är den bekräftad på ett sådant sätt att jag känner mig väldigt säker på min sak.

Tar jag och sammanfattar den informationen som jag fått genom er på FB och min källa blir maggafrii endast en person som befunnit sig i periferin. Även om hon har varit med på eftersök av BO och även de facto att hon befunnit sig i thn samma kväll.
Hon vet vem BO är men dom har ingen nära kontakt.

Jag tror inte hon vet men hon anar och det är någon hon tycker så mycket om att hon förtränger den tanken..

Det är ju inte direkt första misstänkta mördaren hon umgås med ,det vet du va??...och hela den kriminella eliten i trestad verkar ju sova över hos då och då enligt bloggen...sen har ju hon själv suttit och poserat med aj när han håller i ett gevär.. Nej men vi säger väl så att hon inte vet så mycket...

Hon är nog en tjej polisen har koll på iaf...
Citera
2013-07-08, 13:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostinparadise
Att FH begärs häktad för medhjälp till kidnappning är väl nytt. (Ej skyddande av brottsling) Står så i tidningsartikeln. Tyder väl på att FH var med på festen i IF;s lägenhet. Jag tror inte att gm ringt in medhjälpare.

Således kan IF, AJ, FH, DB och TB haft gemensam fest ? Eller har det framkommit något i tråden som säger emot det ?
Det tyder väl på att de har kvalificerade bevis för att han antingen skakat fram bilen från DB, eller varit med och bortforslat. Jag tror inte man ska tolka det som att han varit i lägenheten på någon fest?
Det finns inget som framkommit i tråden som tyder på att det varit någon mer än IF och AJ i lägenheten fram till brottet. Men därefter kan naturligtvis vem som helst varit där, som ryckt ut för att hjälpa till.
Citera
Medlem
http://www.expressen.se/gt/tva-man-anhallna-i-trollhattan-fallet/

Där kom åldern på dom.
TROLLHÄTTAN. En man född 1981 begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till människorov och skyddande av brottsling.

Ytterligare en man, född 1978, sitter sedan i lördags anhållen misstänkt för samma brott. Han har koppling till den 36-åring som tidigare suttit anhållen misstänkt för människorov.
– Han är kompis med honom, säger Sten Rune Timmersjö på länskriminalpolisen.
Senast redigerad av pejori 2013-07-08 kl. 13:57. Anledning: Inklippt tillägg.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
GT kunde tidigare i veckan avslöja att Missing people hittat ett vapen under sitt sökande. Detta hade inte meddelats till Sten Rune Timmersjö, men nu har han fått veta vad det rörde sig om.
– Det visade sig att det ett halvt nergrävt vapen. Det skickades på teknisk undersökning men det var ett ganska rostigt vapen som legat i jorden en lång tid, säger Timmersjö och berättar att det inte gick att avlossa några skott med det.
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
http://www.expressen.se/gt/tva-man-anhallna-i-trollhattan-fallet/
Det kanske är Spekerödsvapnet.
Citera
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är väl ingen idé att skriva till henne? Är ni säkra på att detta är en mörk hemlighet för henne (och de andra)? Med tanke på det klientel som är representerat i detta fall så tar jag för troligt att det är flera av dem som tänder på våld, blod och mord. Det behöver alltså inte ses som något negativt för dem.

Kan inte heller se någon idé att skriva direkt till henne här. Mycket bättre om farbror blå lånar henne några dygn och bjuder på glass. Utan att känna personen vill jag ha det till att hon bär en skör mask...
Citera
2013-07-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kshatriya.
D. B's pappa och bror är döda,.

Hur dog de? Någon som vet?
Citera
2013-07-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hur dog de? Någon som vet?

Självmord och sjukdom
Citera
2013-07-08, 13:51
Medlem
Tror ni att de stressade gärningsmännen skulle våga köra BO från Trollhättan till Hunneberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in