Citat:
Ursprungligen postat av
devilzeus
Känns det inte i efterhand väldigt korkat av klubbledningen att orera om hur mycket pengar som ska spenderas i sommar? Kan knappast ha förbättrat Arsenals förhandlingsläge.
Nja det ver jag inte, jag är ärligt talat inte säker på hur mycket det påverkar. Grejen är ju också att Arsenal och Wenger inte låst sig vid en spelare. Snarare verkar man vara väldigt aktiva på allt möjligt, så försöker någon ta ut för högt pris, kapa övergångar eller vad man nu vill så är det kanske inte hela världen. Det hade varit värre om klubbledningen gått ut och gaggat om enskilda spelare.
Det är en lite egenartad approach senast igår påstås ju Arsenal ha lagt ett bud på 30 miljoner pund på Suarez, som bekräftats av bl.a. BBC och The guardian. Något som förstås kan vara förhandlingstaktik i Higuainfallet, men samtidigt om Liverpool visar sig beredda att förhandla så varför inte.. Ingen vet riktigt vad Arsenal gör just nu, och det är kanske det man vill?
Jag tror dock att man vill ta Higuain, och utöver det verkar Wenger fiska i alla vatten, Lars Bender, Fellaini o.s.v så får man väl se var man hittar en bra deal.