2013-07-08, 04:04
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Någon som vet något om Higuain till gunners? Har inte läst något omdet på ett tag.

Det är dött just nu, och en väldig oreda bara. Problemet är att seriösa medier rapporterar om lite allt möjligt, sådana som The Guardian, BBC o.s.v har rapporterat om att det i princip är klart hur länge som helst, men samtidigt händer ingenting - och det dyker upp lite alternativa rapporter med jämna mellanrum som påstår motsatsen.

Mest troligt är väl att det blir Arsenal tillslut ändå, men samtidigt vore det inte första gången en "klar" värvning går åt skogen.
2013-07-08, 05:55
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är dött just nu, och en väldig oreda bara. Problemet är att seriösa medier rapporterar om lite allt möjligt, sådana som The Guardian, BBC o.s.v har rapporterat om att det i princip är klart hur länge som helst, men samtidigt händer ingenting - och det dyker upp lite alternativa rapporter med jämna mellanrum som påstår motsatsen.

Mest troligt är väl att det blir Arsenal tillslut ändå, men samtidigt vore det inte första gången en "klar" värvning går åt skogen.
Känns det inte i efterhand väldigt korkat av klubbledningen att orera om hur mycket pengar som ska spenderas i sommar? Kan knappast ha förbättrat Arsenals förhandlingsläge.
2013-07-08, 07:29
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Någon som vet rykten och klara affärer till och från AS Roma?

Bojan ska visst tillbaka till Barca

Ett av dom hetaste ryktena är väl Strootman till mittfältet, då parterna även bekräftat att det förs diskussioner. Sedan är det klart med Benatia och så försöker dom även värva en målvakt (De Sanctis?) och kanske även Nainggolan.
2013-07-08, 09:15
Medlem
Min spontana tanke på detta bud på Arsenal av Suarez kändes som antingen en hint till Perez att han ska sluta krångla med Higuain då det finns alternativ för dem eller för att sätta igång en kedja av transfers så det börjar rulla igång och Higuain till slut hamnar hos Arsenal. Mycket möjligt att det inte är något av dem men det var bara en spontan magkänsla. Arsenal verkar ju ha resurser nu men det känns ju lagom b att vi fått så jävla många bud nekade. Bender, Jedvaj, Grenier, Suarez och Higuain liksom, även Rooney va, eller har bud lagts eller var det bara en förfrågan?
2013-07-08, 10:20
Medlem
Ibland ser man ett klädesplagg man så gärna vill bara. Man måste bara ha den där läckra t-shirten som tyvärr kostar skjortan av en, 699 kr. Köper jag den kommer jag använda den med stolthet men det kommer svida i plånboken. Det finns en t-shirt till som också är riktigt snygg, kostar lite mindre 399 kr. Har bara råd att köpa en av dem. Köper jag den dyra jag gärna vill ha men där jag kommer få leva på nudlar några veckor eller den lite billigare t-shirten och fortsätta leva normalt framöver?

Arsenal känns som killen som väljer plagg nr 2 bara för att det är billigare och gör mindre hål i plånboken. Vill man ha något i livet så skall man se till att skaffa det också. Det kostar att köpa bra spelare, det kostar att köpa spelare som kan förändra ett lag. Alla spelare har sitt pris och det är bara att lägga ett nytt högre bud. Arsenal kommer värva en ny anfallare, frågan är vem det blir tillslut. Hoppas det ej blir någon budgetspelare den 31 aug 2359.

Om jag vill ha en tjej så kommer jag inte ge upp trots att jag hon ger mig nobben. Jag kommer göra allt för att charma hennes hjärta.
2013-07-08, 10:28
Medlem
addegraffftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Ibland ser man ett klädesplagg man så gärna vill bara. Man måste bara ha den där läckra t-shirten som tyvärr kostar skjortan av en, 699 kr. Köper jag den kommer jag använda den med stolthet men det kommer svida i plånboken. Det finns en t-shirt till som också är riktigt snygg, kostar lite mindre 399 kr. Har bara råd att köpa en av dem. Köper jag den dyra jag gärna vill ha men där jag kommer få leva på nudlar några veckor eller den lite billigare t-shirten och fortsätta leva normalt framöver?

Arsenal känns som killen som väljer plagg nr 2 bara för att det är billigare och gör mindre hål i plånboken. Vill man ha något i livet så skall man se till att skaffa det också. Det kostar att köpa bra spelare, det kostar att köpa spelare som kan förändra ett lag. Alla spelare har sitt pris och det är bara att lägga ett nytt högre bud. Arsenal kommer värva en ny anfallare, frågan är vem det blir tillslut. Hoppas det ej blir någon budgetspelare den 31 aug 2359.

Om jag vill ha en tjej så kommer jag inte ge upp trots att jag hon ger mig nobben. Jag kommer göra allt för att charma hennes hjärta.

Ja det där lite bögigt måste jag medge.

Ryktas om att den gode Scott Parker är på väg till Loftus Road, jag hade inte tackat nej till honom!
2013-07-08, 11:21
Moderator
zanteras avatar
I Arsenal's fall är det väl bara att slanta upp någon miljon mer om så krävs? Det står ju i princip mellan att göra värvningarna tidigt, få en bra försäsong och få in de nya spelarna i laget, eller att panikköpa spelare sista dagen av transfer-fönstret när säsongen redan är igång.
2013-07-08, 11:37
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om Zlatan stannar i PSG så tyder det på att han tror att deras satsning är tillräckligt stor ekonomiskt för att de skall kunna vinna Champions League.
2013-07-08, 11:43
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlintWestwood
Jag argumenterar ''emot'' dig för att du tror att du vet och kan allt med hjälp av en jävla irrelevant lista men när man sätter dig på plats så byter du till något nytt samtalsämne och tror på allvarligt att det är en bra comeback, vilket du gjort varje gång nån argumenterar ''emot'' dig.

Vad ska jag in på google och göra? Och vad bevisas där? att massa journalister skriver att La liga är den bästa för att Barcelona dominerar ute i eu?

Wow vad duktig du va nu, en stor fet applåd förtjänar du

Snacka om att det är meningslöst och sitta och försöka få lite vett i huvet på dig, så gå nu och fira när du tror du vunnit denna diskussion vilket du verkligen inte gjort men jag har tappat lusten, du är numera ett stort skämt som vad jag vet ganska många uppfattar dig som.

Jaja trevligt att du äntligen gav upp.

---------

Nu till annat. David Villa är överens med Spurs om det personliga kontraktet dock är man inte överens med Barcelona om övergångspriset.

Det sägs också att United skall få Thiago och Villa+30 miljoner i inbyte mot Rooney.
2013-07-08, 12:01
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Någon som vet något om Higuain till gunners? Har inte läst något omdet på ett tag.
Läste väl igår har jag för mig att The Times skrev att det personliga kontraktet var klart ( Det har också andra tidningar skrivit ) men övergångssumman förhandlade dem fortfarande om. Allt som verkar fattas är att godtyckligt bud från Arsenal sen är nog affären i hamn.
2013-07-08, 12:13
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Det sägs också att United skall få Thiago och Villa+30 miljoner i inbyte mot Rooney.

Det var nog det mest idiotiska jag läst någonsin. Sållar du aldrig rykten du hör? Ibland kanske det är läge att stanna upp och tänka "låter det här rimligt?" innan man postar det.
2013-07-08, 12:19
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Känns det inte i efterhand väldigt korkat av klubbledningen att orera om hur mycket pengar som ska spenderas i sommar? Kan knappast ha förbättrat Arsenals förhandlingsläge.

Nja det ver jag inte, jag är ärligt talat inte säker på hur mycket det påverkar. Grejen är ju också att Arsenal och Wenger inte låst sig vid en spelare. Snarare verkar man vara väldigt aktiva på allt möjligt, så försöker någon ta ut för högt pris, kapa övergångar eller vad man nu vill så är det kanske inte hela världen. Det hade varit värre om klubbledningen gått ut och gaggat om enskilda spelare.

Det är en lite egenartad approach senast igår påstås ju Arsenal ha lagt ett bud på 30 miljoner pund på Suarez, som bekräftats av bl.a. BBC och The guardian. Något som förstås kan vara förhandlingstaktik i Higuainfallet, men samtidigt om Liverpool visar sig beredda att förhandla så varför inte.. Ingen vet riktigt vad Arsenal gör just nu, och det är kanske det man vill?

Jag tror dock att man vill ta Higuain, och utöver det verkar Wenger fiska i alla vatten, Lars Bender, Fellaini o.s.v så får man väl se var man hittar en bra deal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in