2013-07-08, 00:23
Moderator
zanteras avatar
Bortsett från subjektiva citat som "bästa ligan" (där spanien-runkarna säger la liga och PL-runkarna säger PL) så kanske det dels lockar med en ny liga, eller eventuellt mer pengar. (Vet inte vad Southampton kan erbjuda) Valencia har stått och hackat lite på samma position de senaste åren (och lär göra i framtiden), men samtidigt brukar de ta en CL-plats regelbundet, och det är väl något Southampton knappast skulle göra.
2013-07-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad är det för idioter som sitter och styr i dessa klubbar egentligen?

Ett par av värvningarna ser väl ganska bra ut men det är mycket pengar för mediokritet...

Har man skysports som sugardaddy kan man slänga pengar på skit utan vidare.
2013-07-08, 00:49
Medlem
FlintWestwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vet inte riktigt vilken liga du menar men du kanske har gått ut själv och offentliggjort PL som den bästa ligan. Jag stödjer iallafall mina åsikter och resonemang med fakta.

http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/index.html

''The associations' or country coefficient rankings are based on the results of each association's clubs in the five previous UEFA Champions League and UEFA Europa League seasons. The rankings determine the number of places allocated to an association in forthcoming UEFA club competition''

Att du nu stödjer dina åsikter och resonemang med fakta låter ju inte särskilt väl tänkt med tanke på att den listan baseras på hur det går för lagen ute i europa.

Men vad vet jag stirra dig blind på en dum jävla statistik som egentligen inte stödjer din åsikt öht
2013-07-08, 00:52
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlintWestwood
''The associations' or country coefficient rankings are based on the results of each association's clubs in the five previous UEFA Champions League and UEFA Europa League seasons. The rankings determine the number of places allocated to an association in forthcoming UEFA club competition''

Att du nu stödjer dina åsikter och resonemang med fakta låter ju inte särskilt väl tänkt med tanke på att den listan baseras på hur det går för lagen ute i europa.

Men vad vet jag stirra dig blind på en dum jävla statistik som egentligen inte stödjer din åsikt öht

Det är ju något att komma med iallafall. Vad har du själv att komma med om man bortser från det äckliga flumsnacket?
2013-07-08, 00:59
Medlem
Kafferastens avatar
Skambud på Suarez från Arsenal.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/10165346/Arsenal-rebuffed-after-audacious-30m-offer-for-Liverpool-striker-Luis-Suarez.html

Lär krävas minst 45 för att han ska lämna. Men Arsenal är man nog inte sugna på att sälja till direkt.
Senast redigerad av Kafferasten 2013-07-08 kl. 01:02.
2013-07-08, 01:19
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlintWestwood
Tog jag dig med brallorna nere nu?

Hur kan det vara något att komma med när det klart och tydligt står vad listan baseras på?

Varför är det så viktigt vilken som är den bättre ligan?, du får naturligtvis tycka att la liga är en bättre liga, men sitt inte och dumförklara alla som inte tycker det med nån jävla irrelevant lista.

räcker med ot nu.

out

PL-polisen kom och tog mig på bargärning.

Att basera något på statistisk är väl bättre än ingenting? Fråga bara TKD om det. Ska vi inte gå efter listor så kan vi väl titta hur det har sett ut i Europa senaste säsongen. Är det kanske PL-lagen som har dominerat i CL?

Det blir lätt så att man angriper folk, som skriver något halvprovocerade utan stöd eller grund, det är väl inte så konstigt. Eller?

Snyggt exit. Du vet att du håller på att förlora en debatt och därför ger du dig. Inte alls förvånad att du gör på det viset, en ganska simpel men välfungerande teknik du använder dig av.
Senast redigerad av OG-lover 2013-07-08 kl. 01:22.
2013-07-08, 01:21
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Skambud på Suarez från Arsenal.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/10165346/Arsenal-rebuffed-after-audacious-30m-offer-for-Liverpool-striker-Luis-Suarez.html

Lär krävas minst 45 för att han ska lämna. Men Arsenal är man nog inte sugna på att sälja till direkt.
Om Liverpool säljer Suarez så kommer han inte gå till någon rival i ligan (som du säger) det mest troliga är att han går till Real Madrid eller Munchen.

EDIT såg att jag var helt ute och cyklade med olika lagtillhörigheter. Avdelning lite på lyset samt jäävligt trött, Hoppas ingen såg
Senast redigerad av kratan 2013-07-08 kl. 01:25.
2013-07-08, 01:30
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Bortsett från subjektiva citat som "bästa ligan" (där spanien-runkarna säger la liga och PL-runkarna säger PL) så kanske det dels lockar med en ny liga, eller eventuellt mer pengar. (Vet inte vad Southampton kan erbjuda) Valencia har stått och hackat lite på samma position de senaste åren (och lär göra i framtiden), men samtidigt brukar de ta en CL-plats regelbundet, och det är väl något Southampton knappast skulle göra.

Dessutom har Valencia ekonomiska problem.

UEFA:s koefficientranking säger en del men inte allt. Bl.a. så tar vissa lag och ligor EL mindre allvarligt än andra.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-08 kl. 01:41. Anledning: Tog bort en del.
2013-07-08, 02:01
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Om Liverpool säljer Suarez så kommer han inte gå till någon rival i ligan (som du säger) det mest troliga är att han går till Real Madrid eller Munchen.

EDIT såg att jag var helt ute och cyklade med olika lagtillhörigheter. Avdelning lite på lyset samt jäävligt trött, Hoppas ingen såg

Ja nä inte någon rival kring kampen om fjärdeplatsen i alla fall och självklart är United alltid uteslutet. Men City är ju ingen omöjlighet att han går till dom lever ju ett eget liv långt ovanför Liverpool. Dessutom ska dom ju kunna hosta upp lite mer kulor än Arsenal kan man tycka. Att lägga stålar på Negredo känns väl lite så där för att vara City.
2013-07-08, 02:06
Medlem
kratans avatar
FlintWeastwood samt OG-Lover ni kan väl ta eran debatt/diskussion till pm om vilken liga som är bäst osv?

Jag citerar nu Cadena Ser ( en av de mer pålitligare källorna) " Asier Illarramendi to Real Madrid has been finalised. The fee is €30 and will be officially completed tomorrow."

Samtidigt skriver Coupe ( aldrig hört talas om ) att Asier Illarramendi kommer bli presenterad 15 eller 16 juli. Verkar alltså en tidsfråga innan Illarramendi är klar för Real Madrid själv tycker jag att det är kul att se att Real satsar på ungt blod och har tyvärr inte sett han spela men vad jag har läst mig till samt kollat lite på tuben så verkar han vara ett bra tillskott och är en potentiell arvtagare till Xabi Alonso eller?
Senast redigerad av kratan 2013-07-08 kl. 02:13.
2013-07-08, 02:34
Medlem
antonaugustssons avatar
Någon som vet något om Higuain till gunners? Har inte läst något omdet på ett tag.
2013-07-08, 02:36
Medlem
Swe1227s avatar
Någon som vet rykten och klara affärer till och från AS Roma?

Bojan ska visst tillbaka till Barca

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in