2013-07-07, 21:36
Medlem
roffeochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
Ska vi snacka om viskande fåglar så kan ja ju säga såhär att en bekant fick en riktig olustkänsla i vargön idag när hon va ute me sin hund, när man åker över järnvägen så sa hon att de fanns ett kusligt ställe precis till höger i nåt industriområde å hon reagerade på att dem var där å grävde idag (på en söndag) hon fick rysningar när hon gick där å mannen som grävde med grävskopan betedde sig märkligt, nån som vet va det är för ställe? Å vem som äger marken? Det står lite skrotbilar å även en uppbränd bil där
Meddela polisen!
Citera
2013-07-07, 21:38
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ska vi snacka om viskande fåglar så kan ja ju säga såhär att en bekant fick en riktig olustkänsla i vargön idag när hon va ute me sin hund, när man åker över järnvägen så sa hon att de fanns ett kusligt ställe precis till höger i nåt industriområde å hon reagerade på att dem var där å grävde idag (på en söndag) hon fick rysningar när hon gick där å mannen som grävde med grävskopan betedde sig märkligt, nån som vet va det är för ställe? Å vem som äger marken? Det står lite skrotbilar å även en uppbränd bil där

Jag har varit där inne, riktigt sletet. En kompis tatuerade sig där inne, gamla raggarbilar och sletna grejer.
Citera
2013-07-07, 21:42
Medlem
bagarn29s avatar
Jag har fått känslan av att polisen vet ganska väl hur händelseförloppet ser ut men utan kroppen så kan de i nu läget inte bevisa att hon ens är död.

Lite gambling i bästa TV-deckarstil att spela ut de misstänkta mot varandra.

Från den utbrända bilen är det inte närmare till PH än vad det är till DB?

Är det Bu*ba eller DB som är häktad nummer två?
Citera
2013-07-07, 21:43
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roffeochjag
Meddela polisen!
Bättre att någon flashbackare åker dit och kollar så det inte är något att hänga i granen först tror jag. Ingen idé att skicka polisen på det ena och andra helt i onödan när dem redan har fullt upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Jag har varit där inne, riktigt sletet. En kompis tatuerade sig där inne, gamla raggarbilar och sletna grejer.

Det är ett raggarställe, dom dricker bara brännvin och elda bildäck. Där dom grävde är verkligen mitt i vargön och det passerar både gående och bilar där exakt heltiden där. Finns inga odds på jorden att dom skulle grävt ner nått med peabs grävmaskiner. Plus att jag tror jag vet vem det var som grävde så skall kolla upp de.
Citera
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Bättre att någon flashbackare åker dit och kollar så det inte är något att hänga i granen först tror jag. Ingen idé att skicka polisen på det ena och andra helt i onödan när dem redan har fullt upp.

Det är grindar med lås, någon som bor/håller till på gården.
Citera
2013-07-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Den här frågan ställdes med anledning av det här inlägget(som inte längre finns kvar):

https://www.flashback.org/sp44136420

En läsare här på FB mailade mig och undrade hur hon kunde veta att AJ och PT pratat i telefon i lördags, då vi andra inte visste någon om det förrän det publicerades på AB några dagar senare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Efter det slutade det komma inlägg i tråden från denna skribent och jag med flera undrar så klart varför. Blev det för svårt att ange källan kanske?

@Miggafrii

Hur kunde du veta att AJ & PT pratat i telefon före oss andra?

Varför slutade du skriva i den här tråden nu när det började bli spännande?

Vad vet du mer om det här som vi andra inte vet?

Miggafrii, du får gärna kliva in i tråden igen och svara på de här frågorna samt andra frågor som vi har till dig.
Det inlägget du citerade till är inte från M utan en annan. Missuppfattade jag dig där ?
Citera
2013-07-07, 21:46
Medlem
Citat:

Ja det låter precis som stället hon beskrev... Men hur meddelar man polisen, typ jag har en bekant som vill vara anonym som säger att hon fick en obehagskänsla... Hon har ju inte sett nåt mer än att det pågick grävningar osv men kan man ringa å säga så? Tar dom det på allvar när de inte e ett direkt tips om ni förstår hur ja menar?
Citera
2013-07-07, 21:46
Medlem
Citat:
Det är grindar med lås, någon som bor/håller till på gården.

Jag går förbi där varje dag och ser gården från mitt fönster.
Citera
2013-07-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ja det låter precis som stället hon beskrev... Men hur meddelar man polisen, typ jag har en bekant som vill vara anonym som säger att hon fick en obehagskänsla... Hon har ju inte sett nåt mer än att det pågick grävningar osv men kan man ringa å säga så? Tar dom det på allvar när de inte e ett direkt tips om ni förstår hur ja menar?

Ni vet att dom grejar med järnvägen och gräver sena kvällar och hela dagarna där va?
Citera
2013-07-07, 21:49
Medlem
Med lite fler övervakningskameror hade detta varit löst för länge sen.
Citera
2013-07-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Så tolkar jag det också Av det självgoda slaget.

Ja självgodhet verkar det finnas mycket av där... urk! Boo-freaking-hoo så synd det är om honom att han blev anhållen när han bara varit sällskap åt en rädd tjej... då kanske han inte borde gått mitt i natten, om hon nu behövde beskydd från nån annan... Tycker det är läbbigt om det skulle visa sig att han är insyltad i detta och har snyftat i tidning om det hela... Men det är det väl fler som gjort tidigare... typ M*ts *lm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in