Citat:
Ursprungligen postat av memymo
MER plats till reklam? Du tror inte det skulle bli ett ramaskri av bara det då det nästan tog hus i hellvete när dom införde reklam mellan inläggen?
Vad jag minns så handlade den stora debatten om att reklamen hade placerats tokigt, reklamen mellan inläggen var det inget större problem med. Det är dock inte vad jag menar med en win8-app. Det finns ju sätt att få plats med mer reklam än mellan inläggen.
Förstår dock vad du menar med att flashbackare kan bli upprörda. Men jag tror ändå att reklamintäkterna ökar markant för en app även om antalet % reklam på flashback är samma.
Citat:
Hur mycket kodning skulle behövas läggas på en html 5 version av forumet som gör att tiden det tar att göra det kommer först upp på deras interna lista av saker dom fixar in på forumet?
Det är dock inte så komplicerat. Som jag beskrev tidigare i tråden så har jag testat lite i Visual och det är inte allt för stora omkodningar. Det handlar till största del om CSS-konvertering.
Jag tror att webmaster kan göra det här utan problem.
Citat:
Kommer en sådan app kräva extra resurser av servrarna? Eller är appen som att öppna en webbläsare och surfa in på forumet?
Tvärt om, appen kräver mindre resurser på servrarna än den vanliga sidan. Appen är ju som ett mer hållbart gränssnitt. Appen lagras såklart offline (och uppdateras några gånger om året).
För att ta ett exempel: När du navigerar på flashback så måste du oftast ladda om allt material på sidan, alla bilder och menyer. I en app behöver du bara ladda de saker som förändras, dvs trådar, PM, citerade inlägg m.m.
Citat:
Sedan vad är reglerna för att en webb app skall få lanseras hos microsoft? Läste någonstans att en iphone app skulle vara svårt att få igenom hos dom, då flashback har lite annorlunda regler som går emot apple.
Att lansera en app på Windows Store är hur lätt som helst. Inget störande material lagras hos microsoft, allt det laddas från flashbacks servrar. Det enda som microsoft håller i är det grafiska (och koden bakom det grafiska).
Citat:
Kommer Https skapa något problem hos microsoft?
Nope, trafiken går som sagt inte genom deras servrar.
Citat:
Kommer flashbacks innehåll skapa något problem hos microsoft för att få finnas i derras appstore?
Se 2 svar upp också för förtydligande.
Att 4Chan har 3 appar på Windows Store säger väl en del? De har väldigt stötande diskussioner och extrema bilder. Microsoft godkände trots allt deras appar.
Citat:
Det där med indikationer om nya inlägg i prenumererade trådar/citerade inlägg som du tar upp är möjligt med en app är ju möjligt med en vanlig webläsare med. Men med antalet medlemmar och antalet skrivna inlägg som görs så borde app eller webbläsare påfresta servrarna extra mycket iaf, bara för man vill vara lat och slippa klicka på prenumerationer eller mina citerade inlägg.
Det har jag även för mig att det diskuterats i en del trådar redan. Så där ser jag ingen fördel med app emot webbläsare.
Nu när du läst mina ovanstående svar så hoppas jag att din åsikt om belastning av servrar har ändrats.
Det här är ju egentligen något som kräver att man har testat Windows 8.
Jag har kört det sen november 2011 så jag är ju van vid push-notifications från appar som samlar många program med mera (T.ex. meddelande-appen som har skype, facebook, msn och windows-meddelanden i samma chatt, superpraktiskt!)