2013-07-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Så det är D.B och F.H som sitter anhållna? Någon tidigare sa väl att D.B blev hämtad i morsans stuga.

men fråga är det hypotes eller är det fakta att dom har d.b?
Citera
2013-07-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Hittar du på? Hur vet su detta?

nej ? se mig bara som en fågel som ger er info. annars behåller jag den för mig själv så får ni sitta här och försöka komma på till slut
Senast redigerad av darkonly 2013-07-07 kl. 21:08.
Citera
2013-07-07, 21:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag tror att brott som detta hade klarats upp i betydligt större utsträckning om vi i Sverige också haft det i USA sk "kronvittnessystemet" och ifall man kunnat deala med åklagaren.

"Okej, berätta vart kroppen finns så ska jag se om jag kan få dig fälld för dråp istället för mord" t ex..
Det fungerar någorlunda här ändå, tycker jag. Det är ofta insyltade kommer undan med brott mot griftefriden t.ex, då jag misstänker åklagaren kunde använt en annan brottsrubricering med högre straffskala.
Citera
2013-07-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkonly
men fråga är det hypotes eller är det fakta att dom har d.b?

Om F.H är den första. Vem är den andra? Börja gräva!
Citera
2013-07-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Läste detta i GT:

"Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger han till Aftonbladet."

han motsäger ju sig själv? hon kände sig otrygg av att han skulle gå därifrån, samtidigt som han säger att det är en falsk säkerhet att ha honom i närheten... och det låter ju fint att hon insett att han inte är så dålig som "alla andra" säger...

Jag tolkar det som att han menar att hon kände sig trygg med hans sällskap eftersom andra kunde uppfatta honom som hotfull/farlig och att han genom att vara hos henne skyddade henne mot någon annan... Rätt eller fel vet jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Han skulle bara ha den tillfälligt hade han sagt till personalen.

Med tanke på brottets skala så kan ju polisen göra det mesta för att sätta dit honom, tror det är högst troligt att han vill ha den för hemligt bruk, men vad vet jag..
antagligen men vill nog inte bli nådd av andra än den innersta kretsen nu med. ?
Citera
Medlem
det känns som även dem 2 anhållna är på väg mot frihet

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2237608-anhallnes-advokat-min-klient-fornekar-brott-

inget nytt har framkommit , det är ORD MOT ORD bevis finns inte .

det verkar som polisen gör som vi kollar AJ omgivning och tror någon kommer erkänna något eller bidra med något nytt .

Kom igen nu polisen mer kan ni eller skall missing people lösa fallet igen.
Citera
2013-07-07, 21:12
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidvalla
Jag tolkar det som att han menar att hon kände sig trygg med hans sällskap eftersom andra kunde uppfatta honom som hotfull/farlig och att han genom att vara hos henne skyddade henne mot någon annan... Rätt eller fel vet jag inte.
Precis. "Gumman nu ska jag döda dig för när jag har gjort det och dumpat din kropp behöver du inte längre oroa dig för att någon ska skada dig, det känns väl tryggt?".
Citera
2013-07-07, 21:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidvalla
Så tolkar jag det också Av det självgoda slaget.
Citera
2013-07-07, 21:16
Medlem
Kan även fylla i vissa luckor så fråga om det är något ni undrar över vissa av personerna så ska jag svara på det jag kan o vet

för att vi kunna hitta i*a!

för hennes familjs skull
Citera
2013-07-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det fungerar någorlunda här ändå, tycker jag. Det är ofta insyltade kommer undan med brott mot griftefriden t.ex, då jag misstänker åklagaren kunde använt en annan brottsrubricering med högre straffskala.

Ja men det jag menar är att du enligt svensk lag som åklagare inte har lagen på din sida att förhandla med den misstänkte, om man nu dealat med t ex DB så hade han säkerligen sjungit som en kanariefågel.
Citera
2013-07-07, 21:18
Medlem
WWIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkonly
Kan även fylla i vissa luckor så fråga om det är något ni undrar över vissa av personerna så ska jag svara på det jag kan o vet

för att vi kunna hitta i*a!

för hennes familjs skull

Vi kan börja med att säkerställa vem den andra personen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in