2013-07-06, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Trist att Real suger musten ur de andra spanska klubbarna. Först Isco och nu detta. Nu blir ligan ännu tråkigare.

Eller så är det så att det är de orättvisa TV-avtalen som suger musten ur hela ligan.
Barca och Real blir bara mer och mer distanserade från övriga lag för varje säsong.

De två delar lite grann på Bayern Munchens sätt att vara då de roffar åt sig övriga landets bästa talanger och bästa spelare då inga andra har någon chans att konkurrera.
Dortmund och Atletico gör det bra som scoutar och utvecklar unga spelare, men det är synd att nån av de stora köper upp dem direkt.

Är ju knappast bara Real's fel att ligan blir ojämn.

Att köpa t.ex Jordi Alba och David Villa är nåt helt annat eller?

Hursomhelst så är det alltid tråkigt att se att nåt av Barca/Real köper spelare av Atletico/Valencia/Malaga då det minskar den minsta lilla spänning det skulle finnas en chans att de kan slå sig in där uppe.
Senast redigerad av baruba 2013-07-06 kl. 03:34.
2013-07-06, 04:34
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Enligt Kicker och Sky Sports News så verkar Mkhitaryan vara så gott som klar för Dortmund.
Fler källor säger samma sak, bland annat Liverpool Echo. Visst hade man gärna sett honom i Liverpool men självklart är det logiskt att han föredrar Dortmund i dagsläget.

Då är frågan vad Liverpool tänker ge sig efter istället. Eriksen känns troligt.
2013-07-06, 10:29
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Trist att Real suger musten ur de andra spanska klubbarna. Först Isco och nu detta. Nu blir ligan ännu tråkigare.

Sa du samma sak när Barcelona handla upp Valencia och Sevilla? Nja.

Sen har jag själv sagt att jag inte tycker om när Real eller Barcelona köper från La liga. Fast Isco skulle lämna oavsett, antingen gått till City eller Real Madrid.
2013-07-06, 12:27
Medlem
preben12s avatar
Paulinho är nu officiellt klar för Tottenham.

http://www.tottenhamhotspur.com/news/paulinho-deal-agreed-060713/

http://i.imgur.com/OtvIAZ6.gif
2013-07-06, 12:55
Medlem
Roibots avatar
Jozy Altidore flyttar från Alkmaar till Sunderland. Hans målfacit i holländska ligan är inte dåligt (38/67) och jag tror att han äntligen kan blomma ut till att bli en stabil anfallare i Premier League. Forwardskonkurrensen i Sunderland verkar heller inte vara så tuff.
2013-07-06, 13:51
Medlem
Jag är verkligen glad för Zlatans skull om Cavani går till PSG, vilket monsteranfall det kan bli. Samtidigt är jag lite osäker på hur de ska fungera ihop. Jag tänker mig Zlatan som släpande och Cavani som spets men samtidigt blir det inte lite märkligt då Cavani gör ett enormt jobb defensivt och Zlatan inte gör det. PSG vill väl snarare ha en avslutare och måltjuv, egentligen Falcao hade kanske varit mer optimal (nu går ju uppenbarligen inte det)? Om Cavani är hemma och jobbar, vem ska Zlatan då lägga bollen till när kontringen kommer?

Ryktet om Hernanes tycker jag är lika intressant då man verkligen behöver en central mittfältare av klass. Matuidi gör ett jättebra jobb men Motta har ju varit skadad för mycket och Verratti som säkert kommer bli en storspelare har ju en bit kvar.

Får man Hernanes och Cavani kan man bli livsfarliga i CL. Man behöver även förstärka på andra platser men det är ett mindre problem jämfört med det centrala mittfältet och avsaknaden av en klassavslutare bredvid Zlatan, han kan inte göra allt själv i CL.
2013-07-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Sa du samma sak när Barcelona handla upp Valencia och Sevilla? Nja.

Sen har jag själv sagt att jag inte tycker om när Real eller Barcelona köper från La liga. Fast Isco skulle lämna oavsett, antingen gått till City eller Real Madrid.
Ja? Jag ser hellre att Atletico eller Malaga eller vilket jävla lag som helst (utom Real) vinner ligan än att Barcelona gör det. Lovar.
2013-07-06, 14:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Paulinho är nu officiellt klar för Tottenham.

http://www.tottenhamhotspur.com/news/paulinho-deal-agreed-060713/

http://i.imgur.com/OtvIAZ6.gif

Skapligt innermittfält om Sandro kommer tillbaka till gammal form, samma filosofi som i Corinthians när Paulinho spelade med slåttermaskinen Ralf och det blir succé.

Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jag är verkligen glad för Zlatans skull om Cavani går till PSG, vilket monsteranfall det kan bli. Samtidigt är jag lite osäker på hur de ska fungera ihop. Jag tänker mig Zlatan som släpande och Cavani som spets men samtidigt blir det inte lite märkligt då Cavani gör ett enormt jobb defensivt och Zlatan inte gör det. PSG vill väl snarare ha en avslutare och måltjuv, egentligen Falcao hade kanske varit mer optimal (nu går ju uppenbarligen inte det)? Om Cavani är hemma och jobbar, vem ska Zlatan då lägga bollen till när kontringen kommer?

Ryktet om Hernanes tycker jag är lika intressant då man verkligen behöver en central mittfältare av klass. Matuidi gör ett jättebra jobb men Motta har ju varit skadad för mycket och Verratti som säkert kommer bli en storspelare har ju en bit kvar.

Får man Hernanes och Cavani kan man bli livsfarliga i CL. Man behöver även förstärka på andra platser men det är ett mindre problem jämfört med det centrala mittfältet och avsaknaden av en klassavslutare bredvid Zlatan, han kan inte göra allt själv i CL.

Jag formligen älskar Hernanes, det vet alla som följt Serie A-matchtrådarna, men nog är det inte en spelare som går in och höjer kvalitén i CL? Det vore om han får till mer kontinuitet då, för nu är han på tok för ojämn för att kunna pricka in toppform i varje Europa-match.
2013-07-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skapligt innermittfält om Sandro kommer tillbaka till gammal form, samma filosofi som i Corinthians när Paulinho spelade med slåttermaskinen Ralf och det blir succé.

Jag formligen älskar Hernanes, det vet alla som följt Serie A-matchtrådarna, men nog är det inte en spelare som går in och höjer kvalitén i CL? Det vore om han får till mer kontinuitet då, för nu är han på tok för ojämn för att kunna pricka in toppform i varje Europa-match.

Jag har inte sett jättemycket av honom så går mest via rykte men jag menar att jämfört med det de har så borde han höja dem ordentligt. Och en riktig storspelare blir nog svårt att locka till PSG av sportsliga skäl, visst CL-chans men ligan bjuder ju inte på något vidare motstånd.
2013-07-06, 15:35
Medlem
Calogeros avatar
Ingen Paulinho i Roma då...fan.

Jaja, idag kan affären mellan Genoa och Roma slutföras. Det handlar om ett byte rakt av där Borriello blir helägd av Genoa samtidigt som Gilardino går till Roma.

Har alltid drömt om att se Gilardino i Roma, nu börjar det närma sig..
2013-07-06, 15:42
Medlem
4522s avatar
Intressant att snacket runt Siqueira och Manchester United fått ny luft under vingarna. Dom har från och till scoutat honom sedan 2011. Granada Bs tidigare tränare Carlo Ruiz är numera scout hos United och har tipsat ledningen om Siqueira.
2013-07-06, 16:15
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det enda jag har hört är att Bayern satt ribban på €20 miljoner och att Fiorentina ville betala 18.

Hade det varit 30 hade han aldrig ens varit aktuell för Fiorentina från första början...

Sägs att Jovetic tackat nej till både Arsenal och Napoli. Det ser ut att bli Juve på ett eller annat sätt!

InsideLaLiga på Twitter skriver att Real avböjt Arsenals bud på €27 miljoner. Skitsnack?

Jag har ärligt talat myvket svårt att se Jovetic gå till Juve nu när de tagit in Tevez. Vilka pengar ska finansiera det? Och Fiorentina vill bevisligen inte ha spelare i utbyte, och inte heller sälja billigt. Nej, kanske City eller så stannar han väl ett år till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in