Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-07, 18:29
Medlem
positivitizers avatar
Ursäkta att jag blandar mig i diskussionen om zigenare, är det inte romer man syftar på? Dessa som sitter och tigger och parkerar husvagnar lite här och var?
Citera
2013-07-07, 18:36
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Om dessa har lyckats segregera sig så pass att de knappt rasblandat med svenskar så spelar det ingen roll om de varit här sedan 1500-talet. Däremot, som jag nämnde innan, om det är tattarna du syftar på så tror jag nog att 500 år av rasblandning har gjort sitt och att dessa människor inte är zigenare längre.

Nää, det är zigenarna jag har i åtanke. Tattarna är svårare att märka. Många va dom är ju helt vita precis som vilken svensk som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Ursäkta att jag blandar mig i diskussionen om zigenare, är det inte romer man syftar på? Dessa som sitter och tigger och parkerar husvagnar lite här och var?

Det är inte de svenska Zigenarna du ser, utan de rumänska. Finns säkert en och annan missbrukande svensk zigge som tigger, men jag tror dom sysslar med saker som generar mer pengar.

Dom själva kallar sig för romer, alla andra kallar dom för zigenare. Och om jag fattat det rätt så betyder rom människa, vilket då skulle ju betyda att vi alla är romer.
Citera
2013-07-07, 18:42
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Om dessa har lyckats segregera sig så pass att de knappt rasblandat med svenskar så spelar det ingen roll om de varit här sedan 1500-talet. Däremot, som jag nämnde innan, om det är tattarna du syftar på så tror jag nog att 500 år av rasblandning har gjort sitt och att dessa människor inte är zigenare längre.

Du, det finns faktiskt en hel del svenskar med zigenareblod långt tillbaka i släkten. Ska ni arkebusera dessa svenskar eller ska dom till Somalia dom med.
Citera
2013-07-07, 18:53
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon

Det är inte de svenska Zigenarna du ser, utan de rumänska. Finns säkert en och annan missbrukande svensk zigge som tigger, men jag tror dom sysslar med saker som generar mer pengar.

Ok, ja dessa gillar jag inte i alla fall, högljudda, kastar sopor omkring sig och luktar illa.
Senast redigerad av positivitizer 2013-07-07 kl. 18:56.
Citera
2013-07-07, 18:55
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Du, det finns faktiskt en hel del svenskar med zigenareblod långt tillbaka i släkten. Ska ni arkebusera dessa svenskar eller ska dom till Somalia dom med.
För min del spelar det ingen roll om man har en zigensk anfader typ 480 år tillbaka i tiden, har släkten efter det präglats av svenskar så skulle jag nog säga att man är svensk vid det här laget. Dilemmat blir ju var man ska dra gränserna och i vilken generation man blir svensk. Det kan jag dessvärre inte svara på.
Citera
2013-07-07, 19:03
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
För min del spelar det ingen roll om man har en zigensk anfader typ 480 år tillbaka i tiden, har släkten efter det präglats av svenskar så skulle jag nog säga att man är svensk vid det här laget. Dilemmat blir ju var man ska dra gränserna och i vilken generation man blir svensk. Det kan jag dessvärre inte svara på.

Okej. Det är din åsikt. Men jag tror inte att Svp ser på saken på samma vis.
Citera
2013-07-07, 19:48
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Okej. Det är din åsikt. Men jag tror inte att Svp ser på saken på samma vis.
Kolla på samerna t.ex, många samer är idag helt vita och ser västerländska ut och det är inte alls lika vanligt med de svartmuskiga, mongolliknande samerna. Detta på grund av många generationer av rasblandning med svenskar. Jag kan inte tro att SvP vill skicka ut folk som har en utomeuropeisk släkting flera hundra år bak i tiden, det finns ju liksom en gräns. Detsamma gäller för tattare. Frågan är var gränsen ska dras. Men visst, jag är inte säker på hur partiet ser på saken.
Citera
2013-07-07, 20:08
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Kolla på samerna t.ex, många samer är idag helt vita och ser västerländska ut och det är inte alls lika vanligt med de svartmuskiga, mongolliknande samerna. Detta på grund av många generationer av rasblandning med svenskar. Jag kan inte tro att SvP vill skicka ut folk som har en utomeuropeisk släkting flera hundra år bak i tiden, det finns ju liksom en gräns. Detsamma gäller för tattare. Frågan är var gränsen ska dras. Men visst, jag är inte säker på hur partiet ser på saken.

Samerna är väl dock lite annorlunda från zigenare då dem bott i Norden i cirka 4000 år och delar otroligt mycket vad det gäller genetik och kultur med finländarna som av dem flesta svenska nationalister anses vara vita.
Citera
2013-07-07, 20:20
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Samerna är väl dock lite annorlunda från zigenare då dem bott i Norden i cirka 4000 år och delar otroligt mycket vad det gäller genetik och kultur med finländarna som av dem flesta svenska nationalister anses vara vita.
Så är det förstås, men poängen var att de var mycket mer genetiskt främmande förut än vad de är idag. Jag vet inte hur lång tid det tar men jag skulle tro att man till största del är svensk om det gått över 400 år sen man hade den sista zigenaren i släkten.
Citera
2013-07-07, 20:25
Medlem
När man pratar om DNA test osv så undrar jag om SvP DNA testar sina egna medlemmar. Sen tycker jag att alla sökande ska uppvisa att de är inte brottslingar, med tanke på alla våldtäktsmän och narkomaner som är med i partiet.
Citera
2013-07-07, 20:30
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
När man pratar om DNA test osv så undrar jag om SvP DNA testar sina egna medlemmar.
Nej.

Citat:
Sen tycker jag att alla sökande ska uppvisa att de är inte brottslingar.
Ja, kan man ju tycka. Låter rätt jobbigt rent praktiskt.

Citat:
Med tanke på alla våldtäktsmän och narkomaner som är med i partiet.
Vilka våldtäktsmän tänker du på?
Citera
2013-07-07, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
När man pratar om DNA test osv så undrar jag om SvP DNA testar sina egna medlemmar. Sen tycker jag att alla sökande ska uppvisa att de är inte brottslingar, med tanke på alla våldtäktsmän och narkomaner som är med i partiet.
Du får en klase med bananer om du kan visa att någon av våra medlemmar har dömts för våldtäkt eller motsvarande och fått vara kvar i partiet. Medlemmar som uteslutits när deras historik blivit känd räknas naturligtvis inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in