2013-07-07, 16:20
Medlem
Taxlaxs avatar
Jag fyller snart 36 och har aldrig velat ha barn. De flesta jag känner i min ålder har 2 eller 3 barn nu. Jag känner även de som inte kan få barn och som lever ett liv "istället" liksom. Men hur är det med er som, som jag, VALT att inte skaffa barn?
Citera
2013-07-07, 16:56
Medlem
Det heter inte barnfri, det heter barnlös. Barn är någonting positivt som gör att mänskligheten förs vidare. Ingenting man ska vara "fri" ifrån.
Citera
2013-07-07, 17:11
Awaiting Email Confirmation
Pondeyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det heter inte barnfri, det heter barnlös. Barn är någonting positivt som gör att mänskligheten förs vidare. Ingenting man ska vara "fri" ifrån.
Varför får man inte vara "fri"? Du tycker det är roligt att bli fast ankrad vid sitt barn i 20 år före det klarar sig helt själv i världen?

Mänskligheten behöver dessutom inte flera barn, vi lever inte på medeltiden mera. Öppna en bok och läs på om världens population så fattar du.

Bara för att du (högst antagligen om man analyserar din text) är en bitter jävel med unge som aldri har en stund med ro så behöver du inte se ner på såna som undviker barnjävlarna.
Citera
2013-07-07, 17:13
Medlem
gumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxlax
Jag fyller snart 36 och har aldrig velat ha barn. De flesta jag känner i min ålder har 2 eller 3 barn nu. Jag känner även de som inte kan få barn och som lever ett liv "istället" liksom. Men hur är det med er som, som jag, VALT att inte skaffa barn?

38 och inga barn. Men många av mina vänner har, fast det är inte på de senare åren de skaffat. Kanske är vi 70-talister lite sena

Jag har väl inte riktigt hittat den rätte än. Ser runt omkring mig hur föräldrar skaffar villa, volvo o barn o hela kitet, och sen tar det slut. Den jag ska gifta mig med och skaffa allt det där, ska jag leva resten av livet med :P (lätt att säga kanske)

Dejtar en tjej är +30 och hon har heller inga barn. Känner inte alls suget. Vill hellre kunna "göra vad hon vill" samt så är hon "rädd" för att få en ful kropp/bli ful överallt.

Ja hon är väldigt mån om sitt yttre, med all respekt =)
Citera
2013-07-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pondeyooo
Varför får man inte vara "fri"? Du tycker det är roligt att bli fast ankrad vid sitt barn i 20 år före det klarar sig helt själv i världen?

Det är nog både roligt samt negativt ibland. De flesta som har barn gillar ju det, och sedan klarar sig barn ganska bra själva när de kommit upp i tonåren. När barnen sedan bli ännu äldre kommer man få nytta av dem. Gamla människor behöver någon som ger dem vägledning i en för dem allt mer komplex och främmande värld.

Citat:
Mänskligheten behöver dessutom inte flera barn, vi lever inte på medeltiden mera. Öppna en bok och läs på om världens population så fattar du.

Etniska svenskar är på väg att bli en minoritet i sitt eget land pga den stora oviljan att skaffa barn. Det samma gäller för andra europeiska folk, samt vita i USA.

Citat:
Bara för att du (högst antagligen om man analyserar din text) är en bitter jävel med unge som aldri har en stund med ro så behöver du inte se ner på såna som undviker barnjävlarna.

Nej, jag är varken bitter eller har barn.

Citat:
Ursprungligen postat av gumping
Dejtar en tjej är +30 och hon har heller inga barn. Känner inte alls suget. Vill hellre kunna "göra vad hon vill" samt så är hon "rädd" för att få en ful kropp/bli ful överallt.

Finns ju mängder med tjejer som har fina kroppar även om de fött barn.
Citera
2013-07-07, 18:01
Medlem
biggnifes avatar
Citat:
Kanske inte mänskligheten som sådan nej, men nativiteten i Väst måste öka annars har hela västvärlden en väldigt svår period framför sig inom några decennier.
Demographic Winter - the decline of the human family
Citera
2013-07-07, 18:30
Avslutad
Att skaffa barn är att släppa ankar. Det är lätt att göra om man saknar ambition.
Citera
2013-07-07, 18:45
Medlem
Är över 30 och är barnfri. Har aldrig haft suget efter barn men flera vänner har skaffat sig en unge eller två och när jag ser på hur dessa lever så vill jag ännu mindre ha barn. Aldrig en lugn stund, bara jobb och ungar.
Citera
2013-07-07, 18:58
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av points
Att skaffa barn är att släppa ankar. Det är lätt att göra om man saknar ambition.

Vad kommer det bli av dina "ambitioner" om 50 år? Ingen jävel kommer bry sig vad du hade för "ambitioner", barnen som du skaffade kommer däremot att finnas och deras barn kommer att finnas o.s.v.
Senast redigerad av gavlip 2013-07-07 kl. 19:03.
Citera
2013-07-07, 19:21
Medlem
Taxlaxs avatar
Vad lustigt, jag trodde nog att ordet "barnfri" ändå skulle attrahera de rätta elementen - men så får man sådana knasar som OneDoesNotSimply och Gavlip. Kära nån, tydligen är barn den enda anledningen tilla tt finnas till alls? Stackars, stackars satar.
Citera
2013-07-07, 19:40
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxlax
Kära nån, tydligen är barn den enda anledningen tilla tt finnas till alls? Stackars, stackars satar.

"Kära nån"..vänd på steken din åsna; Barn är den enda anledningen till att någon människa alls finns till. Du hade inte funnits och dina föräldrar var egoister och prioriterade sina "ambitioner" och en BMW av 1977 års modell eller liknande framför att skaffa barn.
Senast redigerad av gavlip 2013-07-07 kl. 19:42.
Citera
2013-07-07, 19:42
Medlem
kezz89s avatar
Är 25 år och vet redan nu att jag inte ska ha barn. Är alldeles för dyrt och tar upp dyrbar tid som jag kan slänga på annat. Är flera utav polarna som redan skaffat barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in