2013-07-07, 16:43
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aha, kontaktade via Facebook, då förstår jag bättre. Jag trodde de blev uppsökta under själva skallgången.

Vem var denne journalisten, vet du det?

S*nna Nygr*n på Facebook. Skaffade kontot igår och la till ett flertal personer som deltar i skallgången.
Citera
2013-07-07, 16:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Journalisten var förmodligen inte journalist är allt kom omkring. I och för sig har journalister ofta en märklig vänkrets men så märklig att det får folk i MPs led att reagera är nog inte så vanligt. En spejare utsänd av GM kanske..... Eller en spejares spejares spejare för att inte vara så lättspårad..
Nu är ju MPS inget annat än helt vanliga Facebook-användare, och inga extraordinära experter på journalistik och mediehantering, så dra inga stora växlar på deras beteende.
Citera
2013-07-07, 16:47
Medlem
Jag hade bestämt mig igår att lämna tråden men jag måste nog ändå skriva min tanke gällande DB's tårar.

Enligt hans facebook har han förlorat både sin bror och sin far som jag förstått stod honom väldigt nära. Det gissar jag att tårarna står för.
Citera
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nu är ju MPS inget annat än helt vanliga Facebook-användare, och inga extraordinära experter på journalistik och mediehantering, så dra inga stora växlar på deras beteende.

Dock undrar man ju varför någon, som lagt till ett nytt konto samma kväll/natt, skickar ett flertal vänförfrågningar och privata meddelanden till dessa personer som deltar i MPS och försöker fiska information. Det känns skumt, eller tycker du inte?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Undrar just om T är med och söker idag? Nu när hon är utan dator och allt...
Och DB...är han med och söker eller jobbar han idag? Eller har han semester och sitter och hänger vid datorn som oss andra? Varför pratar inte han med media? Han borde ju rimligtvis vara helt förtvivlad över att bli uthängd på det här sättet...
Är dessa individer idag medlemmar i ett "demokratiskt" parti? I så fall lär deras röstsedlar vara helt tomma på namn efter detta
Hur vet du att hon är utan dator "och allt" (vad menas?)?
Citera
2013-07-07, 16:50
Medlem
Såg att polisen stod vid diabas nu (grusgrop typ mellan Vargön & Grästorp). Får vi se om min magkänsla stämmer att hon finns där.
Citera
2013-07-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Dock undrar man ju varför någon, som lagt till ett nytt konto samma kväll/natt, skickar ett flertal vänförfrågningar och privata meddelanden till dessa personer som deltar i MPS och försöker fiska information. Det känns skumt, eller tycker du inte?

Kan lika gärna vara någon från flashback som fiskar information.
Citera
2013-07-07, 16:51
Medlem
Ursäkta, detta kanske redan har kommit upp i tråden, men den där kvinnan som man tror är död, var jobbade hon? Tycker mig känna igen henne flyktigt och eftersom jag jobbat en del i hennes trakter så undrar jag om hon möjligen stått i kassan på en bensinstation eller kiosk eller liknande? Jag vet att jag har sett henne någonstans.

I övrigt verkar fallet hemskt komplicerat.
Citera
2013-07-07, 16:52
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Kan lika gärna vara någon från flashback som fiskar information.

Självklart, jag sa inget annat. Menade bara att någon fiskar information, för hela grejen är skum. En bekant har fått ett sådant mejl och denna person blev misstänksam att de antingen är en vän till GM eller i kretsarna, eller att det är någon här på FB som fiskar information.
Citera
2013-07-07, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Appletv
Kan det vara D:B dom plocka i Halland?
Kanske det, han skulle ju ut å fiska sa han för ett tag sen.
Citera
2013-07-07, 16:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris4
Nej det vet jag inte. Har bara läst kommentarerna.
Nu har jag också läst dem. Finns på MPS Facebooksida från inatt.
Citat:
[ME] Någon mer än jag som fått privat meddelande från någon som påstår sig vara reporter och vill ha kontakt under morgondagen och under skallgången? Jag skulle råda er att INTE lita på denna person och inte gå ut med några som helst uppgifter under morgondagen. Vill denna person ha kontakt, då kan hon/han kontakta Missing People.
för 16 timmar sedan · 12

[ADHS] Du ä inte ensam fick samma här maria gör ett sista försök någon från uddevalla man kan åka me
för 16 timmar sedan · 1

[ME] Misstänkte det efter att jag kollat listan över vänner. Jag litar inte på såna människor och de tycker jag inte att andra ska göra heller. Som Missing People sagt tidigare, man ska inte lämna ut uppgifter till andra om vad som händer och sker under skallgången.
Klart skumt. Är det någon som vet vem denne "reporter" är?

Välkommen till Flashback, glömde jag att säga.
Citera
2013-07-07, 16:53
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Såg att polisen stod vid diabas nu (grusgrop typ mellan Vargön & Grästorp). Får vi se om min magkänsla stämmer att hon finns där.
*host* är hon där hade hon hittats tidigare om någon som bor i närområdet hade varit där och kollat!
Nå ja de kanske kollar upp våra tipps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in