2013-07-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har folk i skallgången fått frågor från en journalist, tittat i dennes vänlista och därför sagt nej? Är det brukligt att titta i journalisters vänlista innan man svarar?

Ingen aning. De blev kontaktade via fb så då kändes det kanske naturligt att kolla vänlistan om något känns misstänksamt.
Citera
2013-07-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Jag tror inte ett dugg på den teorin, om det ens va en teori. Jag förklarar bara.
Vet du att hon är död?
Nej, jag vet inte men jag har en känsla som säger mig att hon är med 99,99% säkerhet död.
Citera
2013-07-07, 16:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iris4
Ingen aning. De blev kontaktade via fb så då kändes det kanske naturligt att kolla vänlistan om något känns misstänksamt.
Aha, kontaktade via Facebook, då förstår jag bättre. Jag trodde de blev uppsökta under själva skallgången.

Vem var denne journalisten, vet du det?
Citera
2013-07-07, 16:37
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Just det!! Bra fråga, har försökt hitta det inlägget men gått bet.. Är det borttaget?
Varg som mördade Johanna i Hjo 2008.

"- När jag kom till Kumla lät man mig förstå vad det betydde. En tår för varje liv du har på ditt samvete. Det stämde ju inte med mig, säger han. De andra tatueringarna, på underarmarna, ska också bort på sikt. De påminner om ett liv jag inte längre vill leva. Ett liv som jag vill bort ifrån."

EDIT: Har DB och tårar i ansiktet?
Citera
2013-07-07, 16:38
Medlem
Citat:
Jag har följt tråden sen början och ber om ursäkt om ni redan diskuterat detta. Bland kommentarerna på Missing Peoples FB-sida framkommer att flera som ska delta i skallgången idag blivit kontaktade av en "journalist" som vill ha löpande information av dem under skallgången och vad som hittas, men att efter en titt på denne "journalists" vänlista sagt nej till detta. Tolkar ni det på samma sätt som jag? Att det kan finnas nåt på Hunneberg ändå. Varför skulle denne vän bry sig om den vet att inget finns där att hitta?

Journalisten var förmodligen inte journalist är allt kom omkring. I och för sig har journalister ofta en märklig vänkrets men så märklig att det får folk i MPs led att reagera är nog inte så vanligt. En spejare utsänd av GM kanske..... Eller en spejares spejares spejare för att inte vara så lättspårad..
Citera
2013-07-07, 16:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
För mig hade det känts naturligare att ringa tidningen, och kolla om det var deras skribent
Citera
2013-07-07, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Finns en hel del praktiska problem med att anvanda syra. Inget man haeller over ett lik direkt. Vore det sa planerar skulle det nog vara en renare brottaplats med.

O.T. Vet att det spekulerades om detta i fallet med Dan Schyman tidigt 2000-tal. Syra lr dynamit da det small kraftigt pa lokala soptippen vid forsvinnandet.

http://www.vf.se/nyheter/arvika/livstidsdomde-mordaren-%25E2%2580%259Dhan-dumpades-vid-gamla-skasasbron%25E2%2580%259D
Det behöver inte vara planerat alls. Man kan ha kastat ner liket i en behållare med syra, sen fräter liket bort.
Varför MÅSTE det vara planerat bara för att man använt syra?
Jag vet ju om ett fall där liket inte hittades, och det mordet va inte planerat, men syra användes ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Det var Varg.

Men varför har DB två????
Är han dömd för sådant här innan? Tycker det har framkommit förvånansvärt lite om hans kriminella förflutna här...

En för varje mord. En var röd.... Kvinna!
Citera
Medlem
Kan någon bekräfta att KP äger en "stylad" silvrig s40 och att han haltar?
Citera
2013-07-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aha, kontaktade via Facebook, då förstår jag bättre. Jag trodde de blev uppsökta under själva skallgången.

Vem var denne journalisten, vet du det?

Nej det vet jag inte. Har bara läst kommentarerna.
Citera
2013-07-07, 16:42
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:

Jag kollar alltid upp saker om jag får skumma, privata meddelanden eller om någon skickar en vänförfrågning.
Citera
2013-07-07, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Nej det är ju det det inte gör... Passar alltså.

Det saknas ett "inte" i den meningen för att det ska stämma.

Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske *INTE* som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger 36-åringen

Annars faller hela förklaringen till varför hon skulle känna sig tryggare med honom i närheten.
Det där stämmer ju absolut inte bra...
Han menar att tjejen har förstått att det finns fördomar mot mannen, men hon lyssnar inte till sånt. Hon har sin egen bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in