2013-07-07, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snokeri
Hehe, syra har med de andra sätten att göra såvida att alla sätten är såna man försvinner helt på. Inte att de först skulle använt syra och sen serverat köttet. Nej, kött måste inte hänga först, för att gå att tex grilla och äta. Men usch, nu vill inte jag prata mer om ev tillredning av kött, för att få kropp att försvinna. Var och en borde kunna tänka själv, men uppenbarligen inte...
Har aldrig sagt att kött MÅSTE hänga. Men att det HELST ska hänga ett tag innan man äter det, gäller i princip för alla djur från vildsvin till älg och elefant mm.
Du vet mycket om slakt? Inte jag, men lite.

Men du har fel ändå, om man skulle äta en människa så har man mycket delar över, och magsäck, tarmar, hjärna ögon, men framförallt alla ben.
Med syra så försvinner verkligen allt. Man ryker bort som vatten som kokar på plattan i princip.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-07-07 kl. 13:55.
Citera
2013-07-07, 13:55
Medlem
lozexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MankenTR
BO https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/298258_561709203869004_460196441_n.jpg

AJ (omöjlig att klicka vidare på bilder osv..) http://piclair.com/o3cgz

• Gå in på hans facebooksida, högerklicka på "visa bild" eller "öppna bild i ny flik" på hans profilbild.

• Kolla adressen:
https:/fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-prn1/c37.37.466.466/s160x160/38809_427778707824_6529013_n.jpg

• Ta bort det stycket som säger "s160x160/" och du får en stor bild:

https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-prn1/c37.37.466.466/38809_427778707824_6529013_n.jpg
Citera
2013-07-07, 13:57
Medlem
MankenTRs avatar
Funderat lite och tänkt på följande. Är det inte störst risk att åka dit när man lugnat sig? Med andra ord, när man delar med sig av känslor till andra? När man känner lugn och inte längre jagad är det större chans att göra ett misstag som får konsekvenser.

Det går inte att undkomma att många faktiskt blir berörda av AJ och snyfthistorian på aftonbladet. Den gick rakt igenom mig. Jag tror att GM har blandat in allt för många personer i det här fallet. Fler än GM hade räknat med. Anhängare på FB har redan börjat skriva i tråden. Kompisar gör korkade och uppenbara inlägg på facebook.

Det krävs mycket för att jag ska tro på det här.

Citat:
Har du förståelse för att polisen grep dig?
– Jag har förståelse för att de ville höra mig i fallet. Det har jag stor förståelse och respekt för att de ville höra mig, med tanke på att jag varit i lägenheten där det uppenbarligen misstänks ha begåtts ett brott. Och när jag förstod detta så jag gjorde jag det jag kunde att så fort som möjligt inställa mig hos polisen i Trollhättan, säger han och fortsätter:
– Men att jag blev anhållen hade jag ingen som helst förståelse för och har fortfarande inte.
36-åringen upplever att det i Trollhättan finns en fördomsfull bild av honom som person med bakgrund av tidigare domar. Numera säger han sig leva ”ett lugnt och sansat liv”,
Citera
2013-07-07, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men han Amore behöver väl inte kränka sig själv för att få sig ett. Måste väl ha funnits x antal rena damer att förlusta sig på. En så populär kärleksgud behöver väl bara vända sig om och lägga sig på rygg och invänta sina groupies.. Tänk knott och mygg!
Det en psykopat vill ha, det tar han.
Han ville kanske stoppa in den i id*, å så gjorde han det.. Därav att han måste göra sig av med kroppen, för dom va ju bara "vänner".
Citera
2013-07-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Kan någon förklara för mig varför F.H omnämns i tråden? En snabb titt på Ratsit så är ha inte i närheten av att vara 37 år. Är det av ren desperation han omnämns eller finns det några grunder?

Var fick du 37 år ifrån?
Citera
2013-07-07, 14:03
Medlem
WWIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Var fick du 37 år ifrån?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17091720.ab
Citera
2013-07-07, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ca 00:00 IFs pappa pratar med henne och AJ och uppfattar allt som lugnt.
Enligt: Tangera

Enligt: Forno.Romano

Ca 03:00 har jag läst någonstans att IF ringde PT och att AJ tog luren och det blev bråk mellan de båda männen. Är dock lite osäker nu med tanke på ovanstående info.

Fråga: Varför åker man upp på berget med ett tomt släp om det inte är för att hämta något?
Vet någon vad bilderna föreställer, som skulle ha laddats upp på instagram?
Citera
2013-07-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWIII
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17091720.ab

Han var väl på tapeten redan innan det sista gripandet. Att AB skriver jämnårig betyder inte 37 .
Citera
2013-07-07, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Du jag har frågor ang bilen med!
DB gör ett inlägg där han säger att hans stulna volvo har hittats utbränd!
Om den nu har varit stulen... VEM brände då upp den och VEM informerade DB om att den fanns på berget helt utbränd och VEM forslade bort bilen och VART finns den nu?

Alltså förstå mig rätt jag antar att DB själv på något vis är inblandad i sin bils försvinnande men skulle vara "kul" att veta hur han har fått ihop den här historien!

Vilken historia kan han ha dragit för polisen?
Göteborgs polisen har bilen och har gjort / gör teknisk undersökning på den.
Antar att polisen hämtade bilen.
Citera
2013-07-07, 14:09
Medlem
WWIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Han var väl på tapeten redan innan det sista gripandet. Att AB skriver jämnårig betyder inte 37 .

– Det fanns intresse för att höra honom, säger Christer Fuxborg, presstalesman på polisen i Västra Götaland, angående varför misstankar riktades mot 37-åringen.

Trettiosju.
Citera
2013-07-07, 14:10
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MankenTR
Vädigt påläst advokat osv..
Om svaret är ett av dessa två alternativ:
-Han körde bil därifrån
-Han körde motorcykel därifrån

...så är det nog bäst att inget minnas med tanke på bristen på körkort, han är ju trots allt HELT oskyldig enligt nämnde advokat och det är ju dumt att fläcka den bilden!

Är svaret detta:
-Han åkte med x därifrån
... så måste han ju "outa" nån ytterligare person (som dessutom kanske inte heller har körkort) och det kanske man vill undvika = också i detta fallet bra att inget minnas.

Det kan finnas fler bra skäl att inte minnas......
Citera
2013-07-07, 14:14
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Om svaret är ett av dessa två alternativ:
-Han körde bil därifrån
-Han körde motorcykel därifrån

...så är det nog bäst att inget minnas med tanke på bristen på körkort, han är ju trots allt HELT oskyldig enligt nämnde advokat och det är ju dumt att fläcka den bilden!

Är svaret detta:
-Han åkte med x därifrån
... så måste han ju "outa" nån ytterligare person (som dessutom kanske inte heller har körkort) och det kanske man vill undvika = också i detta fallet bra att inget minnas.

Det kan finnas fler bra skäl att inte minnas......
Sen skulle det vara intressant att få reda på vart han sov den natten!
Hemma hos mamma?
Jag fick PM i går från en person som sa att AJs mamma håller sin son hårt om ryggen och hon har inga problem att ge sin son alibi!
Någon som känner till mer om detta?
Senast redigerad av sleipner8 2013-07-07 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in