Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-07, 11:24
Medlem
MrSkargards avatar
Eftersom veckan tar slut snart så hoppas jag att det migrationspolitiska dokumentet som skulle släppas av partiet släpps idag, det ska bli spännande att läsa.
Citera
2013-07-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Vad sade han?
Det var en person som talade i början av talet; jag vet däremot inte om det var en han. Personen sa att Svenskarnas parti hade varit i almedalen och förpestat almedalen. Därefter så nämndes det att ordet "livsrum" nämndes i partiprogrammet; det ansågs vara ruttet. Vidare så talade personen om att det är på grund av arbetslöshet och rädsla som partiet fanns och att både SvP, ND och SD beror på samma symtom och att Löfven skulle lösa det hela. Därefter kommer Löfven och håller tal.
Citera
2013-07-07, 12:00
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
De får ta vägen precis vart de vill.
Det viktiga är inte vart de ska, det viktiga är att de inte är kvar här.

Vilket fantastiskt parti ni verkar vara. Helt osjälviska osv. Ett mysterium att ni inte sitter i riksdagen redan och bestämmer. Eller varför inte över rollen som världspolis på samma gång, det skulle ni väl klara av?

Vilken kille! Nää, skitsamma vart dom försvinner, för när vi kommer till makten så kommer ju hela världen att darra å gå våra ärenden. Förmodligen så kommer Norge som ett exempel ta emot dom med öppna armar.
Senast redigerad av mr.demon 2013-07-07 kl. 12:36.
Citera
2013-07-07, 12:45
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Hahaha, oops. Då blir det repatriering för min del i framtiden Nej, någon droppe rumänskt och tyskt blod har jag som sträcker sig långt bak i tiden, sen kvartsfinne på det då. Antar att det inte utgör något större problem
Som jag förstått det så är tattare folk som har någon zigenare längre bak i släkten, att ha rumänskt, tyskt eller finskt påbrå behöver inte betyda att man är tattare eller att någon av dessa var zigenare. Men du kan nog vara lugn i vilket fall.
Citera
2013-07-07, 13:52
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Som jag förstått det så är tattare folk som har någon zigenare längre bak i släkten, att ha rumänskt, tyskt eller finskt påbrå behöver inte betyda att man är tattare eller att någon av dessa var zigenare. Men du kan nog vara lugn i vilket fall.

Nej jag förstår det
Citera
2013-07-07, 14:00
Medlem
Mockspocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Europeiska genvarianter av TYRP1, SLC24A5 och SLC45A2 ska vara det avgörande i frågan.
Så alla ska DNA-testas? Eller bedömer man vissa med blotta ögat? Vilka skall göra detta?
Citera
2013-07-07, 14:00
Bannlyst
Ett tips till nästa Almedalen hade varit att ta med massvis med Svp:are som får agera publik. Helst ska dom dock passa in i miljön vad det gäller klädsel, så inte den typiska keps-nationaliststilen.
Citera
2013-07-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Så bra, då behöver vi inte ta emot fler flyktingar då det ändå inte är så illa ställt med dessa länder. Enligt dig verkar det vara svensk standard då barn far lika illa.
Hur många flyktingar tar vi emot från tex Kenya, Tanzania, Uganda och Sydafrika? Inte särskilt många. Somalia däremot är en annan fråga eftersom det i stort sett är en enda stor krigszon.
Citera
2013-07-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Inte "allvarliga problem" tycker du.
"Någon gång" då och då...
Ja, beträffande vad dessa albinos råkar ut för i Tanzania så är det snarast motsatsen
som gäller: systematiserade mord på denna utsatta grupp av folk med genetiska defekter.
Vidskepelse av det sjukare slaget ligger bakom och ingenting egentligt görs för att få slut
på vansinnigheterna. Det handlar om människor som lever i bokstavlig skräck dygnet runt
och tvingas att vara på sin vakt hela tiden för de är jagade byten och det är hyggligt
lönsamt att ta livet av dem och sedan sälja olika kroppsdelar.
Det är inget direkt litet problem i landet och det sker som sagt mer än "nån gång" då och då.

Jag länkade en artikel om saken tidigare och här är den igen:
http://www.sydsvenskan.se/varlden/skuggan-av-ett-liv/
Låter ungefär precis som det resonemang som nazister och rasister så som tex SvP har kring hudfärg osv. Så vilka är det som är mest vidskepliga? Hade vi inte haft så bra poliser i Sverige så hade samma saker hänt här.
Citera
2013-07-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Ett tips till nästa Almedalen hade varit att ta med massvis med Svp:are som får agera publik. Helst ska dom dock passa in i miljön vad det gäller klädsel, så inte den typiska keps-nationaliststilen.

Tror det är svårt att få ens ett tiotal aktivister att ta ledigt en hel vecka för att vara i Almedalen, men visst hade det varit bra.
Citera
2013-07-07, 14:27
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Hur många flyktingar tar vi emot från tex Kenya, Tanzania, Uganda och Sydafrika? Inte särskilt många. Somalia däremot är en annan fråga eftersom det i stort sett är en enda stor krigszon.
Ännu bättre, skicka dessa människor till de enligt dig välmående grannländerna då. I sverige har de inget att göra.
Citera
2013-07-07, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Tror det är svårt att få ens ett tiotal aktivister att ta ledigt en hel vecka för att vara i Almedalen, men visst hade det varit bra.
Vet inte riktigt hur Almedalen fungerar, men man behöver väl knappast vara där en vecka, räcker väl att vara där de dagar som det är tal som åskådare.

Men det är intressant för det hade nog gett en jävla effekt om man hypotetiskt hade samlat lika många som att det skulle vara en mindre demonstration, fast istället så är dom där som normala åhörare som smälter in, och fyller uppgiften att ge SvP mycket uppmärksamhet när dom talar. Om man lyckas med det bra, lär det ge effekten att massa andra personer dras till folkmassan (vi är ju gruppvarelser som påverkas mycket av varandra), så att åtminstonde SD sympatisörer, och övriga nyfikna dras, hade varit otroligt bra ur propagandasynpunkt. Men som sagt kräver att dom faktiskt smälter in och inte att det blir för uppenbart att nu har SvP-pojkarna samlats, men är man välklädd och passar in där, blir det inte konstigt att man är där och är SvP sympatisör, då antagligen en stor del som är där är politiskt aktiva som vill lyssna på sina företrädare.
Senast redigerad av Mesomorph- 2013-07-07 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in