2013-07-06, 22:09
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad tror vi om Zlatan?
Real?
Chelsea?
I PSG med Cavani på topp?
Napoli?

Både Real och Chelsea brukar spela med en anfallare samtidigt som Zlatan ofta brukar vilja spela med två. Finns det plats för två världsanfallare och dessutom målsprutor i PSG?

Tror han hade kunnat tänka sig en lönesänkning om det finns en chans att spela i Real, men jag tror han stannar i PSG.
2013-07-06, 22:30
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker det hade varit jäkligt coolt med Zlatan i Napoli. Hans spektakulära spelstil och aura tillsammans med den fanatiska publiken.

Inte sannolikt att det händer dock...
2013-07-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker det hade varit jäkligt coolt med Zlatan i Napoli. Hans spektakulära spelstil och aura tillsammans med den fanatiska publiken.

Inte sannolikt att det händer dock...

Tänk Ibra i Real eller Chelsea
Se Zlatan gå ut för att möta Barca borta med en real Madrid tröja på, Damn!

Mvh
2013-07-06, 23:53
Medlem
är honda klar för milan?
2013-07-07, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallerstrom
är honda klar för milan?
Nej, inte än. Galliani säger att Honda blir klar när Robinho säljs.
2013-07-07, 12:00
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Dom lär ju sälja en del spelare och kanske att dom även blir av med några löneposter (Iaquinta till exempel) som ger mer spelrum. För Jovetic har redan kommit överens med Juventus om personliga detaljer, det är i alla fall den allmänna uppfattningen.

Ja, om det ändå vore så enkelt, sälja lite spelare... I grund och botten är problemet att han kostar skjortan. Det finns en anledning till att man ville köpa Higuain istället: det är ungefär samma pris, och om man verkligen vill lägga 30 miljoner euro på en spelare så varför backa ur Higuaindealen till att börja med?

Jag tror verkligen inte att Fiorentina tänker förhandla i någon större utsträckning eftersom de i sin tur måste finansiera en likvärdig ersättare (Gomez).

Sedan är det värt att nämna i sammanhanget att juve ansågs aha det personliga klart med Higuain också, men det betyder ingenting om man inte är beredd att betala vad han kostar. Eftesom man redan har Llorente och Tevez så tror jag aldrig att klubben lägga så stora pengar på ytterligare en anfallare. Hade man inte köpt Tevez så visst, men knappast nu.
2013-07-07, 12:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Någon källa på detta? Kan du för övrigt något om spelaren i sig? Har ingen som helst koll på honom.

Att han scoutades 2011 stod lite överallt i pressen när det begav sig. Att intresset återuppstått har jag hört genom en bekant som har god insyn i Udinese. Det låter alltid löjligt att skriva det men tro mig, jag har inget behov av att hitta på saker om Siquiera av alla spelare.

Siqueira är en riktigt bra ytterback som blommat ut till en gigant dom senaste två säsongerna. När han spelade i Udinese var han lite valpig men nu är han snudd på komplett. Genombrottssäker, vass inläggsfot och bra motor. En av dom bästa ytterbackarna i La Liga.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja, om det ändå vore så enkelt, sälja lite spelare... I grund och botten är problemet att han kostar skjortan. Det finns en anledning till att man ville köpa Higuain istället: det är ungefär samma pris, och om man verkligen vill lägga 30 miljoner euro på en spelare så varför backa ur Higuaindealen till att börja med?

Jag tror verkligen inte att Fiorentina tänker förhandla i någon större utsträckning eftersom de i sin tur måste finansiera en likvärdig ersättare (Gomez).

Sedan är det värt att nämna i sammanhanget att juve ansågs aha det personliga klart med Higuain också, men det betyder ingenting om man inte är beredd att betala vad han kostar. Eftesom man redan har Llorente och Tevez så tror jag aldrig att klubben lägga så stora pengar på ytterligare en anfallare. Hade man inte köpt Tevez så visst, men knappast nu.

Nog finns det en marknad för spelare som Quagliarella, Matri och Vucinic. Allt annat hade ju varit löjligt att påstå. Det handlar inte om några astronomiska summor man kan få in men åtminstone någonstans runt €20 miljoner plus bli av med lite dökött. Tevez, Llorente och Jovetic hade varit en av världens bästa anfallsuppsättningar. Om dom har sin dag, det vill säga. Det är lite vanskligt att bygga en stomme runt sådana humörspelare.
Senast redigerad av 4522 2013-07-07 kl. 12:34.
2013-07-07, 13:15
Medlem
Känns som en ny Sneijder soppa detta Thiago rykte. Hoppas det blir klart så man kan gå vidare inför försäsong etc.

Bara jag som är imponerad av Southampton, Aston Villa, Norwich och Sunderland på marknaden hittills? Man märker hur bred liga PL är.

Hur ser det ut med Negredo? Stod på sky sports här om dagen att han var nära City.
2013-07-07, 13:44
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Känns som en ny Sneijder soppa detta Thiago rykte. Hoppas det blir klart så man kan gå vidare inför försäsong etc.

Bara jag som är imponerad av Southampton, Aston Villa, Norwich och Sunderland på marknaden hittills? Man märker hur bred liga PL är.

Hur ser det ut med Negredo? Stod på sky sports här om dagen att han var nära City.

Vad har dom gjort som är så imponerande? Möjligen att RvW är en imponerande värvning för ett lag som Norwich, men annars är det inte så mycket spännande. Jag är nyfiken på Okore förvisso men om det är en imponerande värvning vet jag inte.
2013-07-07, 13:47
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Vad har dom gjort som är så imponerande? Möjligen att RvW är en imponerande värvning för ett lag som Norwich, men annars är det inte så mycket spännande. Jag är nyfiken på Okore förvisso men om det är en imponerande värvning vet jag inte.

Han hade ju kunnat skriva på för större klubbar han tackade väl bland annat nej till Chelsea. Så att det var Aston Villa som lyckades värva honom får väl ändå ses som lite imponerande.
2013-07-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua

Norwich har värvat Redmond, RvW, Garrido från Lazio. Alla tre är väldigt bra värvningar.

Okej Southampton har inte fått värvningarna riktigt än, men påstås ju vara väldigt nära Wanyama. Vore riktigt bra av dom, sen har dom värvat Dejan Lovren från Lyon.

Aston Villa har värvat, Jores Okore (väldigt intressant) då han nekade Chelsea tydligen. Aleksandar Tonev, Antonio Luna 22 år vänsterback riktigt intressant. Nicklas Helenius 22 år, Leandro Bacuna 21 år. Mycket talang har dom värvat in.

Sunderland, Vito Mannone från Arsenal. David Moberg Karlsson. Modibo Diakité från Lazio är en stabil mittback. Cabral från Basel va?

Tycker det är bra värvningar med tanke på vilka klubbar vi pratar om.
2013-07-07, 13:54
Medlem
NoTruces avatar
Om Cavani drar till PSG känns det ju som upplagt för att Zlatan flyttar. Varför ska han dela på spotlighten? Om han nu ens behöver ett skäl ... Mino sitter väl och gnuggar händerna as we speak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in