2013-07-07, 11:55
Medlem
Ny man gripen i sin bostad i Halland enligt GP och Expressen. Någon som vet mer om detta?
Citera
2013-07-07, 11:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiiaB
Förstår inte hur man inte kunde höra barnet??
Grannen upptäckte blodet kl 15 på söndagen, även om barnet förhoppningsvis sov under natten så borde väl barnet gallskrikit på morgonen/fm?

Och rörde sig inga grannar i trapphuset förrän kl 15 då?
Ytterst märkligt!!!

Det var väl både yngre och betydligt äldre som bor i trappan. Låt oss säga att de som var ute kom hem 02.30-03.00, då hade förmodligen inget hänt än. De äldsta är säkert aldrig ute och eftersom det var helg kan andra varit i stugor mm. "Festfolket" vaknade sent och först när de skulle iväg och köpa frukost upptäcktes blodet, eller gå ut med sopor. Troligen finns inga hundägare i trappan iaf. Blodet upptäcktes väl vid 13.00-snåret? Men polisen kom dit först 2 timmar senare. Kan tänka mig att bebisen tagit sig ur spjälsängen och sysselsatte sig med att leta efter mamma, i kladdet.
Men det kanske inte var så mycket blod, som han antydde, krokodilen.
Citera
2013-07-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slask01
Ny man gripen i sin bostad i Halland enligt GP och Expressen. Någon som vet mer om detta?

undrar med mer om han och sedan den senaste dom anhöll som bor i thn någon som vet något om dessa??
Citera
2013-07-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slask01

Det står bara i en bostad. Så han behöver inte bo där.
Citera
2013-07-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Kommande vecka känns avgörande för fallet, likhund, specialbåt och stor insats, hittas inget då kan det bli kallt ett tag tills någon stackars privatperson råkar på liket långt efter, som i Marina-fallet.Människor försvinner sällan helt, fast det händer. Syra tror jag inte på, som det spekulerats i tråden, låter allt för planerat i det fallet.

Det Var MIP som Hittade Marina
Citera
2013-07-07, 12:05
Medlem
Det är knappast sannolikt att de kommer att hitta Ida på berget. Nog för att dessa killar inte är några yrkesmördare direkt och Hunneberg må vara en stor plats. Men den är ändå väldigt begränsad till ytan.
Så varför skulle de bränna ut bilen i närheten av dumpningsplatsen av BOs lik?

Det känns som en uppenbar "undan manöver" för att köpa sig extra tid och spåren dit upp verkar medvetet planterade för just detta ändamål. Missing People kommer inte att hitta ett skit där
Citera
Medlem
Någon som vet om senaste gripandet skedde i Varberg?
Citera
Medlem
enkopptills avatar
Läste i Aftonbladet att grannar funnit EN droppe blod utanför trapphuset
Citera
2013-07-07, 12:07
Medlem
CannonDorfs avatar
36-åringen berättar själv om mötet med småbarnsmamman

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17090041.ab

Nu väljer 36-åringen – som fortfarande inte är avförd från utredningen – att berätta om det sista kända mötet med 23-åringen.
Han vill inte i detalj beskriva vad de gjorde eller när han lämnade lägenheten, men ger sin bild av hur 23-åringen verkade må.
– Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån.

Han vill inte berätta vad de gjorde och inte heller när han lämnade lägenheten... Kan det vara så att herrn vill undvika att måla in sig i ett hörn genom att ange en tid för när han lämnade lägenheten?
Citera
2013-07-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Ar den avbildade FH ni som vet?
Fanns ett par kommentarer pa hans fb som kunde vara ironiska om att han tappat mkt i vikt.

Om det ar den haktade vet vi ju inte sakert.
Han ser ut på bilden som personer som har en kromosom för mycket eller för lite i sina celler.
Citera
2013-07-07, 12:11
Medlem
henkesss avatar
Såg ut att vara endel blod i början på trapphuset enligt bild. Men tog blodspåren slut där?
Citera
2013-07-07, 12:14
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
36-åringen berättar själv om mötet med småbarnsmamman

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17090041.ab

Nu väljer 36-åringen – som fortfarande inte är avförd från utredningen – att berätta om det sista kända mötet med 23-åringen.
Han vill inte i detalj beskriva vad de gjorde eller när han lämnade lägenheten, men ger sin bild av hur 23-åringen verkade må.
– Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån.

Han vill inte berätta vad de gjorde och inte heller när han lämnade lägenheten... Kan det vara så att herrn vill undvika att måla in sig i ett hörn genom att ange en tid för när han lämnade lägenheten?
Är det fler än jag som får uppfattningen, efter att ha läst det han berättat för aftonbladet, att IF var ensam kvar i lägenheten när han lämnade?

I så fall krockar det ju med historien som han dragit för advokaten som advokaten dragit för pressen att det fanns "flera personer kvar i lägenheten när AJ lämnade". Om vi leker med tanken på att det var fler personer kvar, hur kommer det sig då att AJ inte nämner detta i intervjun med aftonbladet, kanske kan peka ut några personer eller ge beskrivningar hur personerna ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in