2013-07-07, 11:31
Medlem
ttela: Missing people får fria händer
Citat:
Klockan tolv i dag börjar Missing people sökandet på Hunneberg efter den försvunna kvinnan i Trollhättan. De får fria händer av polisen och till sin hjälp kommer de ha en minihelikopter utrustad med en kamera och en specialtränad hund.
Citera
2013-07-07, 11:32
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: 36-åringen berättar själv om mötet med småbarnsmamman
Citat:
Han vill inte i detalj beskriva vad de gjorde eller när han lämnade lägenheten, men ger sin bild av hur 23-åringen verkade må.

– Jag fick intrycket av att hon kände sig otrygg av att jag skulle lämna lägenheten och gå därifrån. Hon har väl kanske som många andra insett att det finns en väldigt fördomsfull bild av hur jag är som människa och jag tror på något sätt att det smugit sig in någon falsk säkerhet att ha mig i närheten, säger 36-åringen.
Citera
2013-07-07, 11:33
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Fråga: Varför åker man upp på berget med ett tomt släp om det inte är för att hämta något?

Det kanske är så att släpet har burit något som man lastat av på en plats och sedan har man kört från denna plats med två bilar för att bränna den ena och köra hem.

Så vad kan man då ha haft på släpet, något som man behövde på ett ställe men sedan inte ville köra vidare med?
Citera
2013-07-07, 11:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Du jag har frågor ang bilen med!
DB gör ett inlägg där han säger att hans stulna volvo har hittats utbränd!
Om den nu har varit stulen... VEM brände då upp den och VEM informerade DB om att den fanns på berget helt utbränd och VEM forslade bort bilen och VART finns den nu?

Alltså förstå mig rätt jag antar att DB själv på något vis är inblandad i sin bils försvinnande men skulle vara "kul" att veta hur han har fått ihop den här historien!

Vilken historia kan han ha dragit för polisen?

Polisen hittade bilen och forslade bort den. De har även förhört bilens ägare. Tidpunkten för inlägget på facebook är inte anmärkningsvärt tidigt, kommer inte ihåg när men det fanns gott om tid för polisen att ta in ägaren, förhöra honom om bilen och då får han ju veta om han nu inte visste innan.
Citera
2013-07-07, 11:37
Medlem
Greger65s avatar
När blir det ev. Häktningsförhandling om den nu anhållne? I morgon?
Citera
2013-07-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Vad har vi på P*ntus A*dersen? Han var hemma hos I*a efer AJ drog. Eventuellt vittne?

Om du nu vill försvara den tänkta GM genom dimridåer känns det rätt långsökt med alla nattens inlägg.

Den tänkta GM kan inte vara för stolt över dina påståenden som skapar ännu mer misstanke mot denne.

Nu är det det juli 2013, flera av den tänkta GMs vänner har börjat stänga sin konto i social media, man har helt enkelt underskattat kraften bakom detta nya media.

Det blir nog inte så enkelt framöver att hävda sig i dessa frågor som man brinner för. Ingen behöver längre vänta på att traditionella media kommer med nyheter, det går faktiskt helt utan problem att söka information, bilder, tider, vänner och dra egna slutsatser tack vare social media.

Våldet och starka åsikter kommer få det svårt. Stängda profiler kommer inte att hjälpa, det kommer alltid att finnas några som glömmer bort sekretessfunktionerna och framförallt så får man inte tillgång till att sprida budskapen då få kommer våga gilla/kommentera med risk för att sammankopplas. En form av självsanering tack vare social media.

Nåväl - nu är det drygt en 20 minuter till den stora insatsen ska göras idag. Många är vi som vill hjälpa till av medmänsklighet att hitta Ida, både för hennes egna skull och även för anhöriga och vänner.

Om den tänkta GM är oskyldig så deltar denna i eftersöket om skyldig gör sin plikt.
Senast redigerad av Forno.Romano 2013-07-07 kl. 11:46.
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
ReimerDenYngre besökte platsen den 1:a. Platsen var fortfarande varm. En brandplats kan vara varm i flera dagar efteråt, beroende på brand och markens beskaffenhet. Var det inte obehagligt varmt då ReimerDenYngre var där, då lutar det åt att branden kan ha dött ut ganska många timmar innan. En bil innehåller en hel del eldfängt (bensin, däck etc.) som ger en häftig värme. Sedan brukar det ligga och pyra rätt länge på platsen.

Om ReimerDenYngre säger att han brände sig, då kan jag tro på det du skriver, annars blir det platt fall.

Platsen var kanske 35 grader när jag var där på måndag em. Även på tisdag kändes värme därifrån. Tallen intill var dock bara svedd så det kan ju inte ha strålat så förfäligt stark värme därifrån.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är tiden 03.00 på något sätt bekräftad eller väl underbyggd? Är det inte en ren spekulation? Vi vet väl bara att pappan pratat med dem efter midnatt, och sedan kan väl det andra samtalet kommit strax efter t.o.m?
Jag har klurar på om släpkärrebilen kunnat vara inblandad också. De enda saker jag kunnat tänka mig är att den användes för att transportera en båt eller kanot. Eller för att ta med MC:n på. Antingen från IF, DB, eller från berget... Men släpet känns långt ifrån inblandat.

Bilen med släp upp mot berget skulle varit vid 1-tiden, skrev uppgiftslämnaren.
Läs inlägget igen, vet i tusan var.
Citera
2013-07-07, 11:39
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är tiden 03.00 på något sätt bekräftad eller väl underbyggd? Är det inte en ren spekulation? Vi vet väl bara att pappan pratat med dem efter midnatt, och sedan kan väl det andra samtalet kommit strax efter t.o.m?
Jag har klurar på om släpkärrebilen kunnat vara inblandad också. De enda saker jag kunnat tänka mig är att den användes för att transportera en båt eller kanot. Eller för att ta med MC:n på. Antingen från IF, DB, eller från berget... Men släpet känns långt ifrån inblandat.

Båt är en tanke. Vittnet såg inte att den innehåll något men han såg inte heller någonting i stort sett utom två bilar som han båda tror var volvo och ett släp.
Citera
2013-07-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag undrar hur Ida kunde ha så hög inkomst, högt över genomsninttet. Vad arbetade hon med? http://img109.imageshack.us/img109/922/v2u.pdf
Vårdnadsbidrag för äldste sonen? Om han nu är handikappad som någon har antytt?
Vårdnadsbidraget går som inkomst har jag för mig. Har hon dessutom haft ett annat arbete, springer årsinkomsten iväg fort. Bekanta som har vårdnadsbidrag + "vanligt" jobb brukar behöva betala statlig skatt.
mvh
Citera
2013-07-07, 11:44
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzetta
Vårdnadsbidrag för äldste sonen? Om han nu är handikappad som någon har antytt?
Vårdnadsbidraget går som inkomst har jag för mig. Har hon dessutom haft ett annat arbete, springer årsinkomsten iväg fort. Bekanta som har vårdnadsbidrag + "vanligt" jobb brukar behöva betala statlig skatt.
mvh
Du menar vårdbidrag - inte vårdnadsbidrag. kanske beviljad för båda barnen?
Citera
2013-07-07, 11:45
Medlem
Förstår inte hur man inte kunde höra barnet??
Grannen upptäckte blodet kl 15 på söndagen, även om barnet förhoppningsvis sov under natten så borde väl barnet gallskrikit på morgonen/fm?

Och rörde sig inga grannar i trapphuset förrän kl 15 då?
Ytterst märkligt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in