2013-07-07, 02:12
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Vi tänker i samma banor misstänker jag, men det verkar nästan lite för korkat för att vara sant om det nu är så.

I vilka banor är det? Berätta gärna för en som uppenbarligen inte ser
det ni har sett.
Citera
2013-07-07, 02:16
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
I vilka banor är det? Berätta gärna för en som uppenbarligen inte ser
det ni har sett.

Av hänsyn till reglerna så kan jag inte gå in så mycket närmare på det.
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-07 kl. 02:41.
Citera
2013-07-07, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Någon som vet om det hänt på Östra Margaretavägen ? Där blodspåren hittades ?
Jag har snöat in på denna frågan. Varför undrade du så tidigt om den adressen ??
Citera
2013-07-07, 02:21
Medlem
Pratade ida med sin pappa? eller var han där? är det någon som kollat av närmsta anhörighets kretsen?
Citera
2013-07-07, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja det har hon förvisso men hon blöder inte mer för det däremot stoppar det inte pga av att blodet inte koagulerar..men finnes naturligtvis medicin för detta..däremot ingen påverkan i högre grad om ett mord inträffat..då skulle personen ifråga dött ändå..

Jo hon blöder mer eftersom det inte stelnar, dvs utan medicin så blöder hon mer (eller en längre tid kanske jag ska skriva).

Och om det vore människorov som polisen har som en av sina teorier så borde det ju tyda på att gärningsmannen/männen tagit med I*a´s medicin så hon inte ska förblöda för om de står henne så nära som det kanske kan verka så vet de sannolikt att hon är blödarsjuk.

Det är lite det jag menar med din sista mening: Vad får polisen till att rubricera det även som människorov med tanke på allt blod som hittats och att BO är blödarsjuk?
Citera
2013-07-07, 02:25
Medlem
Nicitas avatar
Jag tänker såhär.... BO Pratar med sin Far vid ca 24, sedan med sitt ex (och 1,5 åriga barnets Far), vid 03? Hon verkar vara ovanligt nattaktiv för att vara en småbarnsförälder. Spekulerar.... A.J Kan ha lämnat hennes hem och hon Kan ha fått ett nytt besök. I normala fall så är ju inte en småbarnsförälder vaken/uppe så sent, men hon var uppenbarligen det. Vana? Även för "Vänner"?
Citera
2013-07-07, 02:26
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Jag tänker såhär.... BO Pratar med sin Far vid ca 24, sedan med sitt ex (och 1,5 åriga barnets Far), vid 03? Hon verkar vara ovanligt nattaktiv för att vara en småbarnsförälder. Spekulerar.... A.J Kan ha lämnat hennes hem och hon Kan ha fått ett nytt besök. I normala fall så är ju inte en småbarnsförälder vaken/uppe så sent, men hon var uppenbarligen det. Vana? Även för "Vänner"?

Knapprar man tabletter så har man nog inga rutiner...
Citera
2013-07-07, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Men var får du dina grejjer från? Chilla lite nu
Citera
2013-07-07, 02:33
Medlem
I början av detta fall stod det att läsa i tidningen om mycket blod i lägenheten och blodspåren ledde vidare till hissen och sen till ytterdörren till trapphuset. Ingenting om blod utanför ytterdörren.

Hur var vädret i Trollhättan den aktuella natten, regnade det?

Av någon anledning får detta mig att tro att bilen är framkörd och att någon/några lyckats flytta över I*a till bagageluckan på denna utan att lämna för mycket blodspår på marken. Dock läste jag någonstans att det såg ut som "släpspår" i trappen som om någon släpat en kropp till hissen och sen vidare därifrån.

Sedan har man dumpat I*a någonstans som inte varit alldeles för långt iväg men samtidigt inte alldeles för lättillgängligt, bilen har man beslutat sig för att det är bättre att bränna upp den än att försöka rengöra då även gm läst tidningen om Tony Alldén och fallet med Vachateeya (eller hur det stavas) där blod hittats i bagageluckor även om gm försökt städa efter sig.

Någonting i en husrannsakan har fått polisen att intressera sig för den vi kallar FH.

Så vilka har vi nämnt?

FH
AJ
D någonting

I*a och hennes ex pojkvän.

Jag misstänker starkt att minst 2 av de 3 förstnämnda vet vad som har hänt.

En blodanalys kan påskyndas om det krävs (extrema fall). Vad anser SKL/polisen vara extrema fall egentligen undrar jag?

/Z
Citera
2013-07-07, 02:36
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Men var får du dina grejjer från? Chilla lite nu

Men snälla nån, har du hängt med i tråden? Om inte så kanske du borde läsa igenom den.
Citera
2013-07-07, 02:36
Medlem
Någon som vet eller har någon teori om varför polisen även rubricerat ärendet som misstänkt människorov och inte endast dråp/mord?

Det bör ju finnas en anledning till denna valda brottsrubricering med tanke på allt blod som ska ha hittats i och i anknytning till lägenheten.
Citera
2013-07-07, 02:38
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Så kan det vara. Kanske är det så att "vi" utgår från "normalt". Vilket kanske inte alls var hur det såg ut, (utifrån det jag läst). I ett vidare perspektiv,(eller en helt annan värld, än min värld), Så kan hemskt många saker hänt senare. Jag vet inte vad mer jag kan säga om det,(om det är så), bara sorgligt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in