2013-07-06, 23:39
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Jag trodde bilen brann natten mellan lördag och söndag, dvs samma natt som I*a försvann? När och varifrån stals bilen?

Nej, de var mellan söndag måndag den brann, iaf vad jag läst och även hört.
Citera
2013-07-06, 23:41
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabelfelt
Otur? Jo du. När hans 'badarkompis' var hemma hos IF på natten allt hände. Ja, där kan man fan snacka om 'otur'.

Det är väl för fan bara att kolla upp vad DB gjorde den helgen. DB har aldrig ens varit misstänkt. Förstår inte ens vart en del har fått det ifrån?
Citera
2013-07-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Är det 100% säkert att I*a är eskort?

Ett möte med en kund som har gått snett?

Förmodar att AJ kanske inte var kund fast kanske det du syftade på var orsaken till det som hänt - då måste ju verkligen AJ veta något.
Citera
2013-07-06, 23:44
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Det är väl för fan bara att kolla upp vad DB gjorde den helgen. DB har aldrig ens varit misstänkt. Förstår inte ens vart en del har fått det ifrån?

Ta det lite lugnt med lördagsspriten. Polisen gjorde såklart husrannsakan för att de hade tråkigt och ville bara ha lite gofika.
Polisen behöver inte gå ut och tala om ifall de har fem misstänkta eller en misstänkt. Tvärtom, ibland kan det vara bättre att ligga lågt om vem man misstänker om vad.
Citera
2013-07-06, 23:44
Medlem
IOFS sägs det inte mycket om den utbrända bilen längre.
Är det så att det inte finns något samband???

Men något stämmer inte riktigt.
AJ är huvudmisstänkt och bästis med DB.
DB får sin bil stulen och uppeldad, samma natt som AJ:S dejt försvinner spårlöst.
En Husis görs hos DB som leder till en husis i THN, där FH Anhålls, för skyddande av brottsling. (har han gömt några dojjor tro??)
FH är kompis med både AJ och DB samt skriven på samma ort som DB (Grästorp)
Lite för mycket slump tycker jag nog. Och DB har i så fall maximal otur.
Citera
2013-07-06, 23:45
Medlem
Citat:

Kör en sammanfattning om vad du vet. Jag skulle mer än gärna ta del av den. Hänvisa gärna till pålitliga källor.

Tack
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Tror du att polisen gör husrannsakan hos folk för skojs skull eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Munkestens grotta, Nygårds skiffergruvor, varför inte Onda Hålor på Halleberg? Nej allihop innebär för mycket arbete. Man bär inte ett lik genom terrängen. På sin höjd någon meter, troligast släpar.

Någon föreslog tidigare i tråden att de här djupingarna skulle kunna gå från Hunneberg till Tre Älgar. Att döma av hur de misstänkta personerna framstår, tror jag knappast någon går mer än 50 m utan packning. De tar ett eller annat fordon. I allra värsta fall en trampcykel, men gå flera kilometer? Aldrig!

En död kropp direkt från fordon ner i en sjö, helst i direkt anslutning så som vid en bro eller där man kan köra ända fram. Sådana platser finns det ju faktiskt mängder av i trakten. Även på bergen men också vid kanaler och huvuddiken kring Nygård och Gäddebäck t ex eller avläggen nedanför Holmens bruk i älven.

Min gissning är minimal ansträngning och begränsad fantasi. Det är därför nästan konstigt att man inte gjort något fynd ännu.

Nygårds Skiffer Grottor går att ta dig med bil Stigen in där är stor nog och det blir ca 30 meter att bära kroppen uppför slänten in i grottorna.
Citera
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Förmodar att AJ kanske inte var kund fast kanske det du syftade på var orsaken till det som hänt - då måste ju verkligen AJ veta något.

Syftade på ifall I*a jobbade som eskort och tog dit en kund efter AJ dragit därifrån och det urartat...
Citera
2013-07-06, 23:46
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.153654-fangelse-for-skott-mot-exflickvan

Jag kan intyga att AJ inte alls fick ett års fängelse. Han dömdes för olaga hot och satt inte mer än 2-3 månader. Han misstänktes för skottlossningen men dömdes aldrig för det, brist på bevis troligtvis.
Citera
2013-07-06, 23:47
Medlem
Har en ny boll jag känner jag vill kicka upp i luften nu. Iom att D.B inte har mer än hörts av polisen så kan det ju vara så att han var i typ GBG med vänner på lördagen och bara kunde hjälpa till med bil och chaufför, då via den nya misstänkta kompisen i Grästorp.
Citera
2013-07-06, 23:49
Medlem
Citat:
Syftade på ifall I*a jobbade som eskort och tog dit en kund efter AJ dragit därifrån och det urartat...

När drog AJ därifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in