2013-07-06, 22:05
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Om GM slagit barnet så det börjat blöda borde väl detta ha dokumenterats och offentliggjorts kan man väl tycka? Jag tror snarare att barnet sov hela kvällen och natten för att sedan vakna upp i en blodig och trashad lägenhet.

Det offentliggörs inte förrän förundersökningen släpps när åtal väckts. Det finns ett antal fall där man har hoppats att barnet låg och sov. När V*rg Ni*lsen mördade J*hanna i Hjo visade det sig senare att hennes lilla hade trott att mamma låg och sov. Möjligen gick mormor ut med just den infon tidigare i media. Men utan intervjuer med anhöriga, eller polisläckor, så når detaljer inte ut i detta tidiga läge.
Citera
2013-07-06, 22:06
Medlem
leifi.plomeross avatar
Vad har vi på F.H
Är han dömd tidigare?
Är han av samma korn som A.J
Som misshandlar kvinnor ?
Och finns det mer saker som kan vara av intresse som kan hjälpa
Att finna i*a
Citera
2013-07-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Finns det någon möjlighet att detta är vad som hänt:

GM är förbannad och slår till barnet så att det börja blöda. Ida försvarar sitt barn med ett knytnävsslag som ger näsblod. GM blir än mer förbannad och misshandlar Ida till döds. Då har vi tre sorters blod.

GM nyktrar till i viss mån och ber X att köra dit en viss bil. Därefter åker man upp på berget vid Tunhem, tar höger, dumpar Ida i en sjö och åker vidare mot Flo klev, och strax innan det bränner man bilen. Problemet blir då att ta sig hem. Är bilen enda fordonet eller finns det en MC som bär två. Är GM i stånd att framföra MC?

Alternativ två är att GM tillkallar X som är mer i form. X dumpar kroppen och vandrar ned från berget. GM nyktrar till och åker på morgonen ut på tur.

Alternativ tre är att vi har helt fel uppfattning om när bilen brann. Säg att GM tillkallade X som körde bort kroppen. GM åker ev på tur. Klockan är sen så gömmande av kropp sker inte direkt utan följande kväll, natt.
Hade GM nitat grabben, hade pressen kastat sig över det som vargar..
Det scenariot kan vi nog utesluta.
Citera
2013-07-06, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
stämmer de verkligen att AJ har studerat till kriminalvårdare?
Sjukt i så fall.
kollar man inte upp bakgrund på personer som studerar inom rättsväsen?
Han har studerat kriminalvården, inte till kriminalvårdare.
Alltså, han har suttit inne för kvinnomisshandel eller nåt
Citera
2013-07-06, 22:07
Medlem
En fågel viska i mitt öra att D.B parkerat ett av sina fordon, ska vara en "buss"/van av något slag vid ett hus som ägs av en vän till D.B. Huset har stått tomt en längre tid. Detta ska ha skett efter I*a's försvinnande. Kan de ha någonting med fallet att göra?
Citera
2013-07-06, 22:08
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifi.plomeros
Vad har vi på F.H
Är han dömd tidigare?
Är han av samma korn som A.J
Som misshandlar kvinnor ?
Och finns det mer saker som kan vara av intresse som kan hjälpa
Att finna i*a
Tror vi ska leta här också vad finns om FH
Citera
2013-07-06, 22:10
Medlem
leifi.plomeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
En fågel viska i mitt öra att D.B parkerat ett av sina fordon, ska vara en "buss"/van av något slag vid ett hus som ägs av en vän till D.B. Huset har stått tomt en längre tid. Detta ska ha skett efter I*a's försvinnande. Kan de ha någonting med fallet att göra?
Kan denne vara F.H
Citera
2013-07-06, 22:10
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordin
Kan du beskriva mer exakt var grottan finns.
Alltså när du kommer från vargön å ska mot grästorp passerar du vänersnäs vägen.
Sen kommer det ett rött hus på höger sida.
Vid de huset går det upp en liten väg upp mot berget!
Följ den lilla vägen tills den delar sig håll då höger.
Precis bara några meter fram ligger grottan innan diabasen ( på höger sida )
Senast redigerad av sleipner8 2013-07-06 kl. 22:12.
Citera
2013-07-06, 22:11
Medlem
Citat:
Då är frågan varför P.T även skulle se till att sitt barn lämnades helt ensam i lägenheten en hel dag?

Jag vet att det är jävligt långsökt men han kanske inte fattade vad som skulle hända. han var full(m.m.?) och skickade dit någon för att kolla upp saker. AJ går bananas...
Ähh, det håller ändå inte, för det skulle han naturligtvis uppge i polisförhör. Han har ju ingen som helst anledning att inte säga det till polisen.
Dum tanke, jag droppar den.
Citera
2013-07-06, 22:11
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Jag är riktigt glad för barnets skull. Som småbarnsförälder själv hugger det till i hjärtat att ens tänka en sådan tanke.

Men som jag skrev tidigare så tror jag knappast att det är någon som brytt sig om barnet som är skyldig. Då AJ knappast kan vara en sådan person som bryr sig om (andras) barn så är han fortfarande misstänkt hos mig.

Frågan om han har sådana känslor att han bryr sig överhuvudtaget om sina egna barn?
Ledsamt att hans barn skall få utstå detta. Men hans agerande är långt från normalt, därav hans personlighetstörning.
Citera
2013-07-06, 22:14
Medlem
Jag tror inte på grejen att det varit något bråk mellan AJ och PT eller någon som PT skickat dit efter grälet i telefon. Är det AJ som är skyldig så har han med med största säkerhet använt något tillhygge. Brännbollsträ? Hugger man ner någon brukar man väl skära sig själv och det skulle polisen sett när dom hade han anhållen och även om han misshandlat henne med nävar/ben.
Citera
2013-07-06, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
När var sist? När A.J befann sig i BO lägenhet? Det kan hända mycket under den tiden. Läst på deras statusuppdateringar? Om inte, gör det! Där säger de något helt annat, under tiden A.J blev frisläppt så skrev de i besvikelse och tyckte det var "sinnessjukt" och skriver om diverse teorier, så frid och fröjd är det nog inte. Jag vet ju dock inte vad som hänt i efterhand, efter att han släppts.
Har missat det, kan du länka eller printscreena?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in