2013-07-06, 21:47
Medlem
Det tycker jag med. Efter ett försök att vilseleda sin identitet med att i första inlägget beskriva sig som en kvinna mm. Varför behöva presentera sig?
Citera
2013-07-06, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
http://imageshack.us/f/17/52js.jpg/
Tack
Onekligen lustigt att han bara håller sig till sig själv.
Citera
2013-07-06, 21:49
Medlem
En tanke angående bilstölden:

Många har sagt att det knappast går att stjäla en så ny bil. Det kan ju faktiskt vara så att ägaren helt enkelt låtit nyckel sitta kvar i tändningslåset av någon anledning. Kanske glömsk/slarvig eller tillräckligt säker på att ingen skulle våga stjäla av honom ändå. Bara en tanke.
Citera
2013-07-06, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Hej på er...aj skrev att han hade åkt emot en bil med motorcykeln men fortsatte sedan hem??...kan skadorna på mc ha hänt under mord natten egentligen??
Länka gärna
Har han sår på kroppen?
Händer detta innan tjejen försvann eller efter?
Stannade inte bilen?
Vid alla trafikolyckor måste polisen kontaktas väl?

Vet inte riktigt vad som hänt men känner igen nåt med mc å de du säger
Citera
2013-07-06, 21:51
Medlem
leifi.plomeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Finns inte det med i Quarrels länk?
Kollade men fann inget
Citera
2013-07-06, 21:53
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Finns det någon möjlighet att detta är vad som hänt:

GM är förbannad och slår till barnet så att det börja blöda. Ida försvarar sitt barn med ett knytnävsslag som ger näsblod. GM blir än mer förbannad och misshandlar Ida till döds. Då har vi tre sorters blod.

GM nyktrar till i viss mån och ber X att köra dit en viss bil. Därefter åker man upp på berget vid Tunhem, tar höger, dumpar Ida i en sjö och åker vidare mot Flo klev, och strax innan det bränner man bilen. Problemet blir då att ta sig hem. Är bilen enda fordonet eller finns det en MC som bär två. Är GM i stånd att framföra MC?

Alternativ två är att GM tillkallar X som är mer i form. X dumpar kroppen och vandrar ned från berget. GM nyktrar till och åker på morgonen ut på tur.

Alternativ tre är att vi har helt fel uppfattning om när bilen brann. Säg att GM tillkallade X som körde bort kroppen. GM åker ev på tur. Klockan är sen så gömmande av kropp sker inte direkt utan följande kväll, natt.
Om GM slagit barnet så det börjat blöda borde väl detta ha dokumenterats och offentliggjorts kan man väl tycka? Jag tror snarare att barnet sov hela kvällen och natten för att sedan vakna upp i en blodig och trashad lägenhet.
Citera
2013-07-06, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Tycker det behövs mer fakta och tänk kring den nye anhållne? Vem är han? Vilken roll spelar han i det här sorgliga dramat?

Fler frågor. Vem är pappan till IFs äldsta son? Var finns pappan och var finns sonen?

Var den yngsta sonen verkligen ensam i I*as lägenhet från natten och till 15.00 dagen efter?

Blodspåren i trapphuset har en form som det spekulerats i här i forumet. Men eftersom det gick tre timmar mellan anmälan till polisen kom så kan ju många ha gått där och rört till spåren?

Angpende blodet i trappen så tror jag inte att nån går i det eller nåt sånt. Ingen utomstående iaf.
Citera
2013-07-06, 21:59
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Huruvida han dömdes har jag inte en aning om men åtalades gjorde han.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=2554640

Citat:
Åtalas för hagelskott

Publicerat: torsdag 8 januari 2009 kl 13:26, Nyheter P4 Väst

En 32-årig man från Trollhättan åtalas för grovt olaga hot då han enligt åtalet ska ha hotat en 30-årig kvinna genom att skjuta två skott med hagelgevär mot två fönster till hennes bostad i Karlstorp i Trollhättan.

Händelsen inträffade den 6 december då kvinnan var hemma.

Då har jag hittat målet. Tre månaders fängelse för olaga hot. Hade han vapenlicens?

http://minfil.org/ycpcc8bbbd/olagahot.jpg

Kvinnan S**** A fick AJ besöksförbud mot redan sommaren -02. Långsint eller gick hon tillbaka till honom? Mamma till något av barnen?
Citera
2013-07-06, 22:00
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Om GM slagit barnet så det börjat blöda borde väl detta ha dokumenterats och offentliggjorts kan man väl tycka? Jag tror snarare att barnet sov hela kvällen och natten för att sedan vakna upp i en blodig och trashad lägenhet.

Grannen vittnade om att denne såg när barnet kom ut ur lyan och lekte med ambulanspersonalen. Tack och lov
Citera
2013-07-06, 22:04
Medlem
Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Var finns grottan?

Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Den ligger längs med berget i höjd med diabasen tror det heter flo mossebo där!
Den ligger vid den gamla vägen ( vägen mellan vargön och grästorp innan dagens väg byggdes!)

Kan du beskriva mer exakt var grottan finns.
Citera
2013-07-06, 22:05
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Då har jag hittat målet. Tre månaders fängelse för olaga hot. Hade han vapenlicens?

http://minfil.org/ycpcc8bbbd/olagahot.jpg

Kvinnan S**** A fick AJ besöksförbud mot redan sommaren -02. Långsint eller gick hon tillbaka till honom? Mamma till något av barnen?

Kanske det var samma vapen som AJ, TB och en till random tjej poserade med på bild som fanns på Tere* B's blog? Har för mig det såg ut som en hagla.
Citera
2013-07-06, 22:05
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Grannen vittnade om att denne såg när barnet kom ut ur lyan och lekte med ambulanspersonalen. Tack och lov
Jag är riktigt glad för barnets skull. Som småbarnsförälder själv hugger det till i hjärtat att ens tänka en sådan tanke.

Men som jag skrev tidigare så tror jag knappast att det är någon som brytt sig om barnet som är skyldig. Då AJ knappast kan vara en sådan person som bryr sig om (andras) barn så är han fortfarande misstänkt hos mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in