2013-07-06, 21:06
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Jo jag vet kanske värt att åka dit och titta igen
Tror inte många vill traska dit!
Precis. G.m kanske tänkte annorlunda? Mkt mossar i skogen innan sjön oxå. Adrenalinstinnad så gör man nog vad som helst.
Citera
2013-07-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
När var sist? När A.J befann sig i BO lägenhet? Det kan hända mycket under den tiden. Läst på deras statusuppdateringar? Om inte, gör det! Där säger de något helt annat, under tiden A.J blev frisläppt så skrev de i besvikelse och tyckte det var "sinnessjukt" och skriver om diverse teorier, så frid och fröjd är det nog inte. Jag vet ju dock inte vad som hänt i efterhand, efter att han släppts.

Jag syftade på när A.J var hos BO som framkommit tidigare.

Har inte kollat de anhörigas statusuppdateringar, ska göra detta. Tack!
Citera
2013-07-06, 21:07
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Riktigt vem är den nya anhållna jag har fått ett kvitter om namn men vill få det bekräftat någon som vet något? Ska ju vara nära vän med Aj och DB kom igen nu detta måste vi lösa nu! Tror han pratar med oljad mun nu i häktet men FB borde lösa detta eller hur!

Ska vara en bekant. Kanske nån av personerna som var kvar hos I*a när AJ lämnade?
Citera
2013-07-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det finns många fler!
Du far nog efter de två som nämns i en artikel om Stockholmspolisens hundar.

Du har helt rätt. Jag glömde lägga till att "bara i Stockholm"...

Men är det någon som kan länka till de bilder på blodet ni pratar om. Kan inte hitta vilken sida den länken finns på. Eller är den med i sammanfattningen?
Citera
2013-07-06, 21:10
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Ska vara en bekant. Kanske nån av personerna som var kvar hos I*a när AJ lämnade?
FH kanske?
Citera
2013-07-06, 21:13
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker

Fler frågor. Vem är pappan till IFs äldsta son? Var finns pappan och var finns sonen?

Jämfört med de personer, och kanske framför allt män (statistiskt sett) som har figurerat kring IF under de senaste 2 åren, så känns pappan till den äldre (som inte har gett någon träff, dvs inga domar under sökbar tid) inte intressant. Dessutom bor han inte i närheten.

Jag önskar en källa på folks påstående att mormor "har vårdnaden" om sonen född -09. Eller är det "jag bara vet"-skvaller, som med tidningssartikeln som länkades och där det påstods av lokala att AJ var dömd till ett års fängelse för att ha skjutit genom ett fönster mot någon? Dvs BS. AJs längsta utdömda fängelsestraff är väl för övrigt 9 månader?
Citera
2013-07-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Jag läste att det var den ordningen men ville gärna dubbelkolla så jag inte läst fel då det kändes osannolikt. Men det som säger emot den teorin är:
Varför skulle man efter ett (slumpmässigt?) dråp eller ett planerat mord gå ut på stan och försöka sno en random flyktbil som man sedan använder för att transportera bort kroppen (varför ens transportera kroppen om man inte är medveten om att man är/kommer bli huvudmisstänkt?) och kör ut i skogen och bränner den?
Hur stora är oddsen att den bilen som stals tillhörde en person som är bra kompis med den huvudmisstänkta och brändes inte långt ifrån ägarens bostad om bilen nu hade stått parkerad i stan?

Med andra ord tror jag helt enkelt inte på den teorin bara. För mycket talar för att D.B är inblandad på något sätt och vem skulle annars vilja/råka ta livet av I*a just den kvällen?

Men allvarligt!! sluta i dina s.k. antaganden att "ändra" på det jag skrev! Har väl aldrigt sagt nåt om random flyktbil,planerat mord, osv!! Du har uppenbarligen inte förstått ett ord av vad jag skrivit.Tackar för mig angående mer konversation med dig.
Citera
2013-07-06, 21:16
Medlem
AussieRedMans avatar
Förstår inte varför man spekulerat så hårt på hunneberg vad gäller kropp? Man bränner väl inte bilen i närheten, o problem att ta sig ut på djupt vatten. Finns det inte en massa bra dumpningställen i älven?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
identifierade man att hon var hon genom DNA i blodet ?
Kommer svar i veckan på det
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Men allvarligt!! sluta i dina s.k. antaganden att "ändra" på det jag skrev! Har väl aldrigt sagt nåt om random flyktbil,planerat mord, osv!! Du har uppenbarligen inte förstått ett ord av vad jag skrivit.Tackar för mig angående mer konversation med dig.
Så GM visste alltså att det var D.Bs bil som stod parkerad (där den nu stod parkerad) och stal den? Antingen var det ett oplanerat dråp eller ett planerat mord. Oavsett så finns det ingen anledning att av impuls stjäla en bil i efterhand, hur riskabelt är inte det om man precis har tagit livet av en annan människa?
Citera
2013-07-06, 21:17
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Kommer svar i veckan på det

Men att det var hennes blod vet de väl redan? Var inte hon med i blodbanken sedan tidigare och att de då kunde se att det var hennes, eller är det något jag bara hört via ryktesväg kanske.
Citera
2013-07-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorka
bo´s barn är födda -09 och -11
Demian är den äldsta, Riwer den yngre.
den äldsta vid namn D är sjuk/ har en skada, därav att han brukar vara hos mormorn för avlastning.
PT är far till R. men om AW är far till demian låter jag vara osagt ...

Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Jag önskar en källa på folks påstående att mormor "har vårdnaden" om sonen född -09. Eller är det "jag bara vet"-skvaller, som med tidningssartikeln som länkades och där det påstods av lokala att AJ var dömd till ett års fängelse för att ha skjutit genom ett fönster mot någon? Dvs BS. AJs längsta utdömda fängelsestraff är väl för övrigt 9 månader?

Framgick tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in