2013-07-06, 17:22
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det är lite ebb i diskussionerna nu så varför inte ställa en fråga som inte ställts förut så vitt jag vet: När brann bilen, vilken natt?

Söndag 30 juni.
Citera
2013-07-06, 17:23
Medlem
ttela: Åklagaren: Anhållne känner 36-åringen

Citat:
37-årige man som fortsatt sitter anhållen misstänkt för skyddande av brottsling har kopplingar till den 36-åring som släpptes fri under fredagen:

– De är bekanta och känner varandra som jag förstått det, säger hon till TTELA.

Citat:
Har han någon koppling till den försvunna kvinnan?

– Nej, det finns ingen koppling så vitt jag känner till, säger Eva Johnsson
Citera
2013-07-06, 17:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Söndag 30 juni.

Nja, du får väl säga lör/sön natt eller sön/mån natt...
Citera
2013-07-06, 17:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Man behöver inte vara ansiktstatuerad för att vara pundare...
Även "söta flickor" förökar sig fritt, med vilken skit som helst.
Så sant, så sant.

I*a är en jättesöt, och kanske en riktigt smart tjej som haft oturen att hamna i dåligt sällskap, det vet jag inte. Osis isf, osis att ingen har kunnat leda henne från de ansiktstatuerades skara.

Jamen vilket umgänge, jag skulle inte ens vilja ha dom som vänner på fejjan.
Visst barn älskar sina föräldrar oavsett utseende, beteende etc, men jag är mycket tacksam att ett sånt misslyckande som t.ex DB inte är pappa till mig.
Citera
2013-07-06, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det har jag svårt att tro. Mängden vatten gör liklukten diluted. Speciellt när vattnet av nån anledning rör på sig blir liket svårt att lokalisera. Så frågan är vad du dillar om. Varför brukar de använda dykare och som i det här fallet annan specialutrustning?
Kan bero på flera anledningar. Finns inte många hundar i sverige som kan lukta efter lik i sverige.
Såg ett program på discovery eller nåt, längesen, men då letade dom efter lik i vatten, å dom kunde lukta sig till det väldigt bra sa dom.
Specialutrustning, en dykardräkt? Eller vad syftar du på.
Lampan som det pratas om som kan lysa i grumligt vatten?
Du vet, luft rör sig också, men ändå så kan en hund hitta dig.
Dom skulle inte använda hund om det inte skulle funka.... Tror du dom tar dit en hund om det inte inte finns en chans?
Anledning till att inte likhund redan använts på vattnet kan också vara att det kanske inte luktat tillräcklogt mycket lik än,vad vet jag...
Citera
2013-07-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Bor AJ's bror i skepplanda?

Nej
Citera
2013-07-06, 17:32
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Strömningen av vattnet är helt avgörande för likhundar i vatten, läste en artikel om en hund som hittade lik som låg på 60 m djup.

Vattnet i sjöarna på Hunneberg rör sig inte särskilt mycket. Speciellt nu då det inte varit så mycket nederbörd heller. Det är s k brunvattensjöar, som i sig själva luktar rätt unket, om det nu betyder något för hundarna.
Citera
2013-07-06, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Så sant, så sant.

I*a är en jättesöt, och kanske en riktigt smart tjej som haft oturen att hamna i dåligt sällskap, det vet jag inte. Osis isf, osis att ingen har kunnat leda henne från de ansiktstatuerades skara.

Jamen vilket umgänge, jag skulle inte ens vilja ha dom som vänner på fejjan.
Visst barn älskar sina föräldrar oavsett utseende, beteende etc, men jag är mycket tacksam att ett sånt misslyckande som t.ex DB inte är pappa till mig.
Kan inte annat än att hålla med... Skulle skämmas nåt otroligt att han någon som nämns i tråden som förälder.
Miggafri*, AJ, DB och alla andra bokstavskombinationer som framkommit.
DB, märkt för livet, jag lovar att han skäms över sina tatueringar i ansiktet.

Tycker så synd om alla med knarkande och alkoholiserade föräldrar, inte minst !da
Citera
2013-07-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Vattnet i sjöarna på Hunneberg rör sig inte särskilt mycket. Speciellt nu då det inte varit så mycket nederbörd heller. Det är s k brunvattensjöar, som i sig själva luktar rätt unket, om det nu betyder något för hundarna.

Hundarna känner av gaserna som stiger från kroppen.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Kan inte annat än att hålla med... Skulle skämmas nåt otroligt att han någon som nämns i tråden som förälder.
Miggafri*, AJ, DB och alla andra bokstavskombinationer som framkommit.
DB, märkt för livet, jag lovar att han skäms över sina tatueringar i ansiktet.

Tycker så synd om alla med knarkande och alkoholiserade föräldrar, inte minst !da

Det inlägget du just svarade på har inte jag skrivit. Antingen är det fnurr på servern, eller har någon raderat i något och skrivit efterföljande text.
Citera
Medlem
sam4ss avatar
Hans bror bor i Gbg
Citera
2013-07-06, 17:41
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nja, du får väl säga lör/sön natt eller sön/mån natt...

Lör/Sön får jag gissa, eftersom det inte fanns något att hålla. Bilen var full med bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in