Citat:
Ursprungligen postat av
kaffeoteegott
Hej, är en medelålders kvinna som följt denna tråd med sorg o medlidande för framförallt barnen i denna tragiska röra. I och med dessa nya uppgifter om "ny" anhållen har jag en tanke som jag vill dela med mig av till er, och som "ni mer vana" kan "titta" över.
Kan det vara så att någon i I*as närhet, kan ha skadat/dräpt henne av misstag? (alltså inte A.J)
Och att denna person sedan bortfört kroppen, stulit D.Bs bil osv. Att denna person visste att A.J "tidigare" varit hos I*a denna kväll/natt och därmed också visste att han (A.J) skulle bli misstänkt,med tanke på allt A.J har "på" sig. Att någon medvetet försökt få A.J misstänkliggjord?
Tycker också naturligtsvis också efter vad jag läst här att det verkar som om det är A.J som är G.M, men om man nu spekulerar om att han faktiskt är oskyldig, så kanske denna teori är möjlig?
Ja som sagt "ni får gärna spåna runt denna teori"
Det som jag genast tänker på inte stämmer med AJ i ditt scenario är hur han agerat dagarna efter det som hände. Han har vid något tillfälle uppdaterat sin Facebook (alltså tillgång till sociala medier) och borde veta att kvinnan han besökte i lördags natt var försvunnen. Hur kan man då åka på semester och låtsas som det regnar? Njaeee......känns konstigt.
Men veta kan man ju aldrig utan bevis, men jag tror fortfarande på AJ som gärningsman. Sen att flera kan vara inblandade är ju möjligt.