2013-07-06, 14:14
Medlem
Fingertutans avatar
Är det någon som har en aning om vem denna anhållne kan vara? Boende i Grästorp.
Citera
2013-07-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetrashpuh
kroppsbyggare i dessa kretsar.

Kan vara lättare om du skriver mer än M.A så folk kan förstå vem det är. Finns säkerligen tusentals personer i Trollhättan med initialerna M.A.
Citera
2013-07-06, 14:15
Medlem
Nicke08s avatar
https://www.facebook.com/groups/211555755600769/
Grupp på FB som AJ startade.
Citera
2013-07-06, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Det får dem ändå, deras sätt att behandla kvinnor står lågt på listan..
Hoppas de får så mycket jävla stryk och blir påsatta av en stor neger...
Stryk kan dom räkna med, men... Seriöst?
Citera
2013-07-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Är det någon som har en aning om vem denna anhållne kan vara? Boende i Grästorp.
Varför skulle han vara boende i Grästorp?
Han greps i en lägenhet, vid ett tillslag i Trollhättan.
Citera
2013-07-06, 14:20
Medlem
Jag har verkligen försökt hänga med i denna tråd, men nu blir jag förvirrad.

Varför tror så många att det INTE är DB som är anhållen?
Var det inte hans bil som brann, han som bor precis där de gjort husrannsakan innan de anhöll honom osv.
???
Citera
2013-07-06, 14:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyllenetider

Var det inte hans bil som brann, han som bor precis där de gjort husrannsakan innan de anhöll honom osv.
???
Därför att polisen har sagt att den anhållne inte är samma person vars bil brann upp.
Citera
2013-07-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyllenetider

???
Tidningarna har skrivit att det inte är han som är anhållen.
Citat:
Under dagen fortsätter förhören med 37-åringen. Mannen ska i alla fall inte vara den person, som figurerade tidigare i utredningen, som var ägare till den bil som hittades bränd på Hunneberg i onsdags.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2236886-anhallen-efter-husrannsakan-i-trollhattan
Citera
2013-07-06, 14:23
Avslutad
Brorsan verkar det inte vara i alla fall, varken ålder eller bostadsort som uppges för den anhållne stämmer in på honom, så då ska vi låta honom vara.
Citera
2013-07-06, 14:23
Medlem
Alltså finns det någon som har en någorlunda bra och underbyggd teori om vad som egentligen hänt här och hur många som kan vara inblandade?
Citera
2013-07-06, 14:24
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt ttela är den anhållne 37 år. DB är 35. Men nog ser det ut som DB:s hus på bilden. http://ttela.se/nyheter/sverige/1.2236784-ny-man-anholls-i-fall-med-forsvunnen

Det har säkert dykt upp svar på detta eftersom det är så hög aktivitet i tråden, men jag svarar där jag är nu och fortsätter att läsa. Sorry om det blir en repris. Det finns ingenting som tyder på att det är DB som anhållits för skyddande av brottsling. Enligt Aftonbladets artikel har det gjorts flera rannsakningar (även hos DB), dock är det inte han som är misstänkt;

"– Vi har gjort vissa åtgärder och det har skett ett antal husrannsakningar och det har resulterat i att en person är anhållen misstänkt för skyddande av brottsling, säger Urban Svahn, beredskapskommissarie vid länskriminalpolisen.
Det ska inte vara bilägaren vars hem som utsattes för en husrannsakan som har gripits.
– Nej, det är inte bilägaren. Något mer kan jag inte säga, säger Sten Rune Timmersjö vid länskriminalpolisen."
Citera
2013-07-06, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenmete
Bara en tank.

Kan det inte vara så att plitarna passar på att göra husransakningar i ett/flera hus/lägenheter ihop om att hitta föremål som ligger utanför detta brott som isf. skulle kunna hålla dom längre för? Vapenbrott, gamla ouppklarade brott osv ?
Som i sin tur hindrar vederbörande person/personer att röja spår ang. I*a. Vilket i sin tur påverkar A.J på ett sätt att han _måste_ röja spåren själv och klantar sig?

Förövrigt tycker jag att vi på FB kan ta över polisens arbete from. nu och ge dom lite semester
Plitar gör aldrig husis.. Plitar jobbar i fängelse. Poliser gör husis.

Längtar till denna fupen, ska bli kul att få lite mer klarlagt om detta och vilken roll vissa har haft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in