2013-07-06, 02:54
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hogerextremister-intar-vara?rm=print
Citera
2013-07-06, 02:57
Medlem
En liten fråga...om miggafrii var ute med killarna i tråden på lördagen känns det inte lite tidigt att vara hemma i Uddevalla redan halv elva då efter en utekväll dagen innan..och inget körkort har hon heller...kanske var vaken hela natten?!?!.
Citera
2013-07-06, 02:57
Medlem
Kshatriya.s avatar
Ja, det är D.B. dom har tagit. Han bor precis vid Tre Älgar så det stämmer.

Dessa människor är en skam för den nationella rörelsen.
Citera
2013-07-06, 03:05
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Är det någon som vet hur aktiviteten är bland sök inatt?
Elller ligger resurserna på spaning av gossen med mamsen?
Citera
2013-07-06, 03:09
Medlem
WWIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Är det någon som vet hur aktiviteten är bland sök inatt?
Elller ligger resurserna på spaning av gossen med mamsen?

Hoppas verkligen att polisen har span på AJ när han "metar". Tror att han är riktigt sugen på att komma tillbaka till dumpningsplatsen och snygga till den och röja bevis.

Vet inte hur sökaktiveten är men en park i centrum var avspärrad under en kort tid. Någon som vet varför?
Citera
2013-07-06, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyllenetider
Nu tror ju jag ganska stenhårt på att AJ & DB är mest inblandade, men är det här inte ett lite märkligt uppdaterande från PT:
Stort tack för alla som hjälper till och letar efter Ida Fässberg. River mår bra så alla vet, nu är det bara och vänta och låta Gud göra sitt

Låta gud göra sitt?
Tvivlar på att han är troende liksom...
Så varför skriver man så?
Letar han?
Iofs han som hotat och misshandlat I*a innan av vad jag förstått, men det är ändå hans barns mor vi snackar om...

Han har nyss varit på behandling, och där är det vanligt att prata om gud. Och låt Gud göra sitt- glasklart att han menar att Ida ska komma hem levande. Och nej jag tror inte han har varit ute och letat då han mår väldigt dåligt. Han var inte ens i Trollhättan. Hur svårt kan det vara att koppla samman D.B:s uppbrunna bil och A.J som var hos Ida? Man behöver ju inte vara Einstein liksom
Citera
2013-07-06, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrocado
Han har nyss varit på behandling, och där är det vanligt att prata om gud. Och låt Gud göra sitt- glasklart att han menar att Ida ska komma hem levande. Och nej jag tror inte han har varit ute och letat då han mår väldigt dåligt. Han var inte ens i Trollhättan. Hur svårt kan det vara att koppla samman D.B:s uppbrunna bil och A.J som var hos Ida? Man behöver ju inte vara Einstein liksom

Ok. Dock är det ju killen som misshandlat & hotat henne tidigare, och som hon även ansökt kontaktförbud mot.
Men han kanske håller på att försöka ordna upp sitt liv. Bra i så fall.
Tyckte bara det lät så flummigt med gud, men då kanske det är förklaringen.

Inte alls svårt att koppla samman faktiskt. Som jag skrev i början så tror jag verkligen mest på AJ som GM. Med DB som medhjälpare.
Det här listade FB:s detektiver ut första dygnet typ.
Nu saknas bara bevis och I*a!
Citera
2013-07-06, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Blodbilden
http://ttela.se/image_processor/1.2228198.1372676355!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=647

Någon som vet var hissen är i förhållande till denna bild?.
Jag har läst varje inlägg tror jag men med liten risk för att jag missat det,ingen vet hur blodet såg ut på lägenhetsvåningen där I bodde?.
Någon mer än jag som snöat in lite på det här med blodet i trappen?,kroppen är gömd så bra att polisen ännu inte hittat den men om han/dom var i lägenheten när första blodviten föll till backen(som många tar för givet) och inget blod då var utanför ytterdörren till lgh och så struntar han/dom i att han/dom sölar ner hela trappen med blod?,en lördagsnatt i tidsspannet 00-05 när folk vanligtvis ramlar hemmåt från krogen,vilket skulle kunna ge han/dom polisen i hasorna.

Jag skulle vilja öppna för att AJ skulle kunna gett sig iväg från lägenheten efter samtalet med S.B av en eller annan anledning,kanske för att beväpna sig efter hot från P.T om att åka dit?(A.J har enligt min teori fått med sig en nyckel för att kunna återvända till I som väntar på honom.)Då ringt upp D.B eller på annat sätt kontaktat D.B som mött upp A.J med kanske ett bollträ/yxa eller liknande.
Varför han sedan som jag vill få det till ställt sig i trappen som man kan se på bilden och dragit till BO i bakhuvudet så hon fallit frammåt och slagit i huvudet vilket är det lite utsmetade på bilden och bloddropparna som är stora är när han lyft upp henne i sin famn för att bära in henne i hissen och upp till lgh,någon som kan se det jag ser att han stått i mitten av allt där är en plätt där det inte är mycket blod men runtom rätt stora droppar som jag tänker rinner från håret/huvudet när han vänder sig om mot hissen därav den cirkelformen.
Han åker upp till lgh och gör det han ska därav det mesta blodet där.Det paketeras ordentligt och bärs ordentligt nedför trappen eller hissen och därför undviker skoavtrycken,inga skrik eftersom hon blev överaskad bakifrån.
Om någon undrar varför han skulle riskera göra det i trappen är bara en sjuk tanke jag har är att han skulle ha svårt att inleda ett mord med offret under konversation eller vad man ska säga,han vill bara det ska hända men vet inte hur han ska gå tillväga.

Mvh

Edit:En tanke angående D.Bs bil som brann,han hade ju fått den gratis sa någon?.Var den försäkrad?.Det är inget försäkringsbedrägeri han försökte med och olyckligt nog är det samma natt hans vän umgås med en som blir mördad/bortrövad?...vet hur det låter men jag försöker att inte låsa mig även om mycket pekar på AJ som huvudman och DB som medhjälpare.
Senast redigerad av JahBlesss 2013-07-06 kl. 04:41.
Citera
2013-07-06, 04:33
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahBlesss
Någon som vet var hissen är i förhållande till denna bild?.
Jag har läst varje inlägg tror jag men med liten risk för att jag missat det,ingen vet hur blodet såg ut på lägenhetsvåningen där I bodde?.
Någon mer än jag som snöat in lite på det här med blodet i trappen?,kroppen är gömd så bra att polisen ännu inte hittat den men om han/dom var i lägenheten när första blodviten föll till backen(som många tar för givet) och inget blod då var utanför ytterdörren till lgh och så struntar han/dom i att han/dom sölar ner hela trappen med blod?,en lördagsnatt i tidsspannet 00-05 när folk vanligtvis ramlar hemmåt från krogen,vilket skulle kunna ge han/dom polisen i hasorna.

Jag skulle vilja öppna för att AJ skulle kunna gett sig iväg från lägenheten efter samtalet med S.B av en eller annan anledning,kanske för att beväpna sig efter hot från S.B om att åka dit?(A.J har enligt min teori fått med sig en nyckel för att kunna återvända till I som väntar på honom.)Då ringt upp D.B eller på annat sätt kontaktat D.B som mött upp A.J med kanske ett bollträ/yxa eller liknande.
Varför han sedan som jag vill få det till ställt sig i trappen som man kan se på bilden och dragit till BO i bakhuvudet så hon fallit frammåt och slagit i huvudet vilket är det lite utsmetade på bilden och bloddropparna som är stora är när han lyft upp henne i sin famn för att bära in henne i hissen och upp till lgh,någon som kan se det jag ser att han stått i mitten av allt där är en plätt där det inte är mycket blod men runtom rätt stora droppar som jag tänker rinner från håret/huvudet när han vänder sig om mot hissen därav den cirkelformen.
Han åker upp till lgh och gör det han ska därav det mesta blodet där.Det paketeras ordentligt och bärs ordentligt nedför trappen eller hissen och därför undviker skoavtrycken,inga skrik eftersom hon blev överaskad bakifrån.
Om någon undrar varför han skulle riskera göra det i trappen är bara en sjuk tanke jag har är att han skulle ha svårt att inleda ett mord med offret under konversation eller vad man ska säga,han vill bara det ska hända men vet inte hur han ska gå tillväga.

Mvh

Menar du P.T väl och inte S:B?
Men varför lämna ett barn ensam i lägenheten?
Citera
2013-07-06, 04:45
Medlem
Citat:

Fel av mig,många förkortningar nu att hålla reda på,har ändrat.
Han visste ju att med tanke på blodspåren kommer ju någon dit på söndagen,barnet hinner väl inte dö av vätske eller hungerbrist på så kort tid?.Kan inget om sånt men antar den måste klara 24 timmar utan att dö?.

Mvh
Citera
2013-07-06, 04:48
Medlem
Citat:

Än en gång förvillas jag av alla dessa förkortningar.
Det var väl PT som AJ ev. pratade med på natten.
Inte SB.
Och för övrigt så hade väl PT alibi för typ hela helgen?
Citera
2013-07-06, 04:50
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahBlesss
Fel av mig,många förkortningar nu att hålla reda på,har ändrat.
Han visste ju att med tanke på blodspåren kommer ju någon dit på söndagen,barnet hinner väl inte dö av vätske eller hungerbrist på så kort tid?.Kan inget om sånt men antar den måste klara 24 timmar utan att dö?.

Mvh
Ja, hur tankegången gått hos GM är för mig en gåta. Från början till slut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in