Citat:
Ursprungligen postat av
pejori
Någon som vet var hissen är i förhållande till denna bild?.
Jag har läst varje inlägg tror jag men med liten risk för att jag missat det,ingen vet hur blodet såg ut på lägenhetsvåningen där I bodde?.
Någon mer än jag som snöat in lite på det här med blodet i trappen?,kroppen är gömd så bra att polisen ännu inte hittat den men om han/dom var i lägenheten när första blodviten föll till backen(som många tar för givet) och inget blod då var utanför ytterdörren till lgh och så struntar han/dom i att han/dom sölar ner hela trappen med blod?,en lördagsnatt i tidsspannet 00-05 när folk vanligtvis ramlar hemmåt från krogen,vilket skulle kunna ge han/dom polisen i hasorna.
Jag skulle vilja öppna för att AJ skulle kunna gett sig iväg från lägenheten efter samtalet med S.B av en eller annan anledning,kanske för att beväpna sig efter hot från P.T om att åka dit?(A.J har enligt min teori fått med sig en nyckel för att kunna återvända till I som väntar på honom.)Då ringt upp D.B eller på annat sätt kontaktat D.B som mött upp A.J med kanske ett bollträ/yxa eller liknande.
Varför han sedan som jag vill få det till ställt sig i trappen som man kan se på bilden och dragit till BO i bakhuvudet så hon fallit frammåt och slagit i huvudet vilket är det lite utsmetade på bilden och bloddropparna som är stora är när han lyft upp henne i sin famn för att bära in henne i hissen och upp till lgh,någon som kan se det jag ser att han stått i mitten av allt där är en plätt där det inte är mycket blod men runtom rätt stora droppar som jag tänker rinner från håret/huvudet när han vänder sig om mot hissen därav den cirkelformen.
Han åker upp till lgh och gör det han ska därav det mesta blodet där.Det paketeras ordentligt och bärs ordentligt nedför trappen eller hissen och därför undviker skoavtrycken,inga skrik eftersom hon blev överaskad bakifrån.
Om någon undrar varför han skulle riskera göra det i trappen är bara en sjuk tanke jag har är att han skulle ha svårt att inleda ett mord med offret under konversation eller vad man ska säga,han vill bara det ska hända men vet inte hur han ska gå tillväga.
Mvh
Edit:En tanke angående D.Bs bil som brann,han hade ju fått den gratis sa någon?.Var den försäkrad?.Det är inget försäkringsbedrägeri han försökte med och olyckligt nog är det samma natt hans vän umgås med en som blir mördad/bortrövad?...vet hur det låter men jag försöker att inte låsa mig även om mycket pekar på AJ som huvudman och DB som medhjälpare.