2013-07-06, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Problemet, som jag ser det, med den teorin, är att BO verkar ha blött alldeles för mycket redan i lägenheten för att kunna varit vid liv och blött så lite på väg ut. Är det dessutom så mycket blod i lägenheten att polisen omedelbart förutsätter att ett mord har begåtts, så ringer man inte sin polare för att komma till sjukhus med henne om det nu var det som var tänkt, då ringer man en ambulans.

Nu var ju AJ full och tänkte kanske inte helt klart. Sen finns ju möjligheten att aj pucklade på i-a mitt i natten o stannade kvar i lägenheten. På morgonen vaknar han o märker att hon är värre däran än han trodde. Hon kan ha varit medvetslös med väsande andning efter inre skador. Han ringer dB som kommer med volvon. De hjälps åt att få ner henne i bilen genom att släpa henne mellan sig (i upprätt tillstånd). I bilen upphör andningen. AJ vill inte åka dit så han övertalar sin dödspolare att hjälpa honom.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-07-06 kl. 01:45.
Citera
Medlem
liidas12s avatar
Ny man anhållen http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17086170.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Du glömde momsen på hastigheten = 17 min totalt och förresten, så var det nattaxan också, resultat = max 15 min.

Har AJ inte ringt DB (om han tänkt på mastning alt. om han inte hade telefon med sig), så kan han ha åkt till honom. Det fanns det tid till, om det nu inte hände förrän på morgonkvisten.

Citat:
Ursprungligen postat av liidas12
Jag läste i nån artikel för ett par dagar sen att polisen brytit upp dörren till lägenheten, det måste väl betyda att dörren var låst?

Kan ju vara en sån dörr som själv låser sig..
Citera
2013-07-06, 01:43
Medlem
Citat:

D.B
Citera
2013-07-06, 01:44
Medlem
liidas12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
D.B
Yes.
36-åringen släpptes fri – i natt greps en ny misstänkt.

– Personen är misstänkt för skyddande av brottsling, säger Urban Svahn vid länskriminalen.
Citera
2013-07-06, 01:45
Medlem
Du verkar veta mkt 007 trestad :O känner du dom misstänkta eller ? och berätta vart den platsen var, till polisen eller peka ut på en karta till oss ^^
Citera
2013-07-06, 01:45
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Jag läste i nån artikel för ett par dagar sen att polisen brytit upp dörren till lägenheten, det måste väl betyda att dörren var låst?

Ja, om de nu brutit upp dörren, så bör den väl rimligtvis varit låst. Sen vet jag inte vad det är för dörr, det kan ju vara en sån som låser sig automatiskt när du stänger den, även om det är ovanligt i lägenhetsdörrar. Det finns ju förvisso ett motiv med att låsa dörren också. Om man är rädd att grannen till slut ska knacka på och traska rakt in i lägenheten för att barnet skriker, så kan man köpa sig lite tid genom att låsa dörren kanske. Å andra sidan så måste han då nästan låst dörren innan han bar ut BO eftersom det redan var lite sent att försöka köpa tid när det blev såpass mycket blodspill utanför hissen.

I vilket fall så har det ingen direkt signifikans huruvida GM låst dörren eller inte. Nyckeln lär ändå inte återfinnas. Även om den gör det, så kan GM enkelt hävda att han fått en extranyckel.
Citera
2013-07-06, 01:46
Medlem
panzertaxs avatar
Alltså hade Q rätt ändå med sin fågel, fågel, du har fågel.
Husrannsakan ledde till nytt anhållande.
Citera
Medlem
Citat:

Hoppas polisen gör ett grundligt arbete nu. AJ och DB måste haft några spår som de tvättat av sig, kanske i DB:s bostad. Riv upp hela kåken om så krävs.

Minns ett fall som löstes av att de hittade blod i avloppsröret från badkaret.
Citera
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
D.B

Yes, hoppas detta. Jädrans lösspack ska bannimej få känna på flugsmällaren.
Citera
2013-07-06, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Du verkar veta mkt 007 trestad :O känner du dom misstänkta eller ? och berätta vart den platsen var, till polisen eller peka ut på en karta till oss ^^

Skickat PM till honom med instruktioner om han inte är så tekniskt kunnig. Att han skall peka ut platsen så kollar jag upp den imorgon med ett par spadtag! :P Dock bara om han pekar ut platsen på kartan. Har inte lust att gå runt där som en lodare med spade och leta.
Citera
2013-07-06, 01:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Öht denna är misstänkt för skyddande av brottsling inte mord, så det är väl inget som är sensation direkt. Frågan är vem denna skyddat istället. Och var kroppen?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-07-06 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in