2013-07-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Rent teoretiskt kan det givetvis vara så, men du kan ju tänka dig vilket skrik hon i så fall skulle gett ifrån sig när hon försökte fly. Det är helt omöjligt att det hade undgått grannarna. Det hade säkerligen varit ett skrik som man knappast hade avfärdat som fylleväsen heller. Dessutom tror jag inte att hon hade lämnat sitt barn i lägenheten, utan istället försökt försvara sig inne i lägenheten på något sätt i så fall.

Blodet i trappuppgången såg för mig ut som, precis som ReimerDenYngre sa, att någon tappat kroppen och att det sedan droppat lite blod när man plockat upp den igen.

Jag har skrivit tidigare att A.J har en skada i benet och skulle han försökt bära B.O så skulle han troligen ramlat, han kan helt enkelt inte gjort de här ensam.. De måste finnas minst 1 person till
Citera
2013-07-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Så kan det vara men det var ju inte svar på mina frågor.

Många barn sover vid den tiden på natten, behöver inte ha varit ett problem om "turen" gick snabbt.

AJ kan också ha vetat om att DB skulle vara hemma, de kan ha pratat tidigare på kvällen/natten eller så kan hans Facebookstatus ha vittnat om att han varit hemma.

Nu tänker du logiskt.

Tänk så här: Du har just dödat en kvinna i en lägenhet, det är mitt i natten och du vet att om hon påträffas så kommer det att märkas att det är du som dödat henne.

Skulle du då inte chansa på att ta dig till din polare (som du vet kan hjälpa dig gömma kroppen)?

Själv sitter du där du sitter med en MC till hands och din egen bärkraft, rent logiskt - vad skulle du ha gjort?

han måste ju ha blivit blodig själv?
utan körkort kör iväg, blodig här och var, med risk på att bli stoppad av polis?
vad skulle han ha för förklaring?
Citera
2013-07-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Det har dom säkert hört, men resonerar att "någon annan ringer säkert" då det tydligen varit en del bråk hos BO tidigare.

Det var 2 i den trappen ( 6 lghter) som jag vet som inte var hemma.
Citera
2013-07-06, 00:16
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuggren
Jag hade gjort misstaget att ringa efter polarn och bett honom komma till mig

Samma här.

Försöka få ombord ett blodat lik på en mc i ett bostadsområde på natten å i huvudtaget transportera det på mcn, eh. 50 meter silvertejp då eller? Den som kört en större ryggsäck på en mc vet vad jag menar.

Nej bilen har givetvis burit liket, det hade varit extremt dumt annars att rikta misstankarna mot något så enkelt som MT's bästa vän genom att elda upp en bil exakt samma kväll på ett ställe inte långt från brottsplatsen och dessutom så nära ägarens hem.
Citera
2013-07-06, 00:17
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuggren
Jag hade gjort misstaget att ringa efter polarn och bett honom komma till mig

Hehe...nä du hade antagligen ringt ambulans, det hade jag med.
Citera
2013-07-06, 00:18
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttessyrra
Jag har skrivit tidigare att A.J har en skada i benet och skulle han försökt bära B.O så skulle han troligen ramlat, han kan helt enkelt inte gjort de här ensam.. De måste finnas minst 1 person till

Det har jag missat, det var ju väldigt intressant information om det nu är så. Kroppen är ju onekligen inte släpad iaf. Å andra sidan så ska man inte underskatta vad ett rejält adrenalinpåslag kan göra. Om du känner att det gäller ditt liv, så kan du göra saker du normalt inte skulle klara av.

Men som jag sagt tidigare så tror jag inte att BO bars ut av en person även utan denna informationen.
Citera
2013-07-06, 00:19
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vet man med säkerhet att han åkt MC till BO och att den funnits utanför hennes hus?

Om AJ dödar henne och lämnar henne i lägenheten för att ta MC:n till DB, hur lång tid skulle de ta att åka till honom?

Risken är stor att någon granne ringt polisen i frånvaron och kanske klampar rakt i famnen på dem.
Nej, jag tror att AJ kontaktat DB som kommit ångande i Volvon, backat in mot entrén, samtidigt som AJ tar IH ner i hissen. Tappar henne. DB håller upp dörren/vakt, medan AJ tar henne på axeln. Tippar henne direkt bagaget. AJ tar Volvon, DB mc:n. På så sätt hålls blodbesudlingen i ett fordon.
Mellan Tre Älgar och Ö. Margaretagatan 52 är det ca. 2,4 mil. 19 min. färdväg enligt Google.
Citera
2013-07-06, 00:20
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
han måste ju ha blivit blodig själv?
utan körkort kör iväg, blodig här och var, med risk på att bli stoppad av polis?
vad skulle han ha för förklaring?

just därför kommer d.b. dit, de lastar kroppen och funderar "hur kan vi snabbast komma ut i skogen och bort från stan så vi inte märks". Därav Hunneberg. Där dumpas liket, man kör en bit till, tänder eld på bilen och tar sig sedan hem till D.B. Kruxet med den tesen är att GM borde ha bytt kläder innan så de eldats upp med bilen. Alternativt finns kläderna någon annanstans (eller resterna av dem). Risken finns ju även att en kumpan fått blodfläckar på sig och velat dumpa sina kläder.

Ponera att dumpningen skett först, därefter till en viss bostad för att byta kläder, tvätta sig, packa ner blodiga kläder i påsar, iväg igen med bilen och tuttat fyr på alla bevis.

Att köra utan körkort är hur vanligt som helst på glesbygd. Att stöta på polis är relativt ovanligt, förutom i tätort. Så gör man något sådant här så vill man nog gärna undvika tätorter i största mån.
Citera
2013-07-06, 00:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Risken är stor att någon granne ringt polisen i frånvaron och kanske klampar rakt i famnen på dem.
Nej, jag tror att AJ kontaktat DB som kommit ångande i Volvon, backat in mot entrén, samtidigt som AJ tar IH ner i hissen. Tappar henne. DB håller upp dörren/vakt, medan AJ tar henne på axeln. Tippar henne direkt bagaget. AJ tar Volvon, DB mc:n. På så sätt hålls blodbesudlingen i ett fordon.
Mellan Tre Älgar och Ö. Margaretagatan 52 är det ca. 2,4 mil. 19 min. färdväg enligt Google.

Jag tror jag lägger mina äpplen i din korg.

Den brända bilen bara måste ha med det här att göra det är helt enkelt för mycket slump annars.
Citera
2013-07-06, 00:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrocado
Det var 2 i den trappen ( 6 lghter) som jag vet som inte var hemma.
Enligt ratsit så är där 7 lägenheter. 1101/02,1201/02,1301/02 och 1401.
Var de två 02 resp.1201 hemma?
Citera
2013-07-06, 00:23
Medlem
pubisboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
La märke på en sak på A.J´s Facbook!! När han skrivit tidigare och anvönt sig av smileys, så har det blivit just en tecknad liten smileys. Men det sista inlägget han skrev om att han skulle upp till strömstad, så har han tecknat smileysarna på ett sådan sätt att dom inte blir tecknade?!

Alltså kan hypotesen stämma, att det är någon annan som gjort uppdateringen eftersom smileysarna är gjorda så att dom inte blir tecknade Hmmm.

https://www.facebook.com/andre*s.a.johan*son.35?fref=ts

Fast i hans uppdatering om skinkmackorna så
används också en smiley som "inte blir tecknad" ( :-) )
Citera
2013-07-06, 00:24
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe

Exakt så tror jag att det gått till också, förutom att kroppen troligen burits av båda. Det är jävligt svårt att plocka upp en helt lealös kropp ensam och att göra det utan att trampa i blodet som blev utanför hissen känns nästan omöjligt.
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-06 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in