2013-07-05, 22:54
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Om vi leker med tanken, så skulle det inte kunna vara så att I*a skadat sig själv (olycka), och hittar inte sin medicin, springer ut i ren panik villar bort sig då hon förlorar blod? Det förklarar ju dock inte isf varför inget blod hittats utanför porten, samt att hon inte heller knackat på grannar för hjälp. Men hon kan som sagt hållt för blödningen med nåt samt varit så panikslagen att hon heller inte bett grannar om hjälp? Men då borde hon även ha hittats i närområdet? Vet att det finns ett ofärdigt lekablocks hus längre upp på margaretavägen precis mittemot Dannebackens dagcenter. Kan hon finnas där?

Panikslagen i en trappuppgång borde ha väsnats något kopiöst. ?
Tyvärr delar jag inte din tanke om scenariot
Citera
2013-07-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
De är inte mycket blod med fläckarna är märkliga.

hade de varit bara droppar så hade man kanske inte tänkt så mycket på de, kan vara ett barn som har trillat och fått näsblod?
men de stora fläckarna är som att någon har "tappat" ett stycke liksom
Tittar på dom levande bilderna (videon) Men tycker det är små droppar.
Citera
2013-07-05, 22:56
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Inte en sekund för tidigt, kollar de in skor och däck kanske man kan få en fingervisning vart de grävt/ev dumpat samt håller ett öga efter ev tomma klorinflaskor... ..."Ibland kan man tro du sitter i en djurbutik "

Du kan ju kallt räkna med att han inte sparat de skorna i så fall. Samtliga bevis, om det fanns några, lär ha tagits hand om redan tidigt på Måndag morgon.
Citera
2013-07-05, 23:00
Medlem
bosvens avatar
Funderar på att gm måste haft lite kyla med att låsa efter sig,och lämnat barnet borde nog tyda lite på nyckeln var nära han eller att han visste om hur den såg ut.den är väl även borta.

Får för mig att bilen eldades upp och för senare placeras ut som lockbete?men man kom aldrig så långt,var bilen är i dag är väldigt intressant.Ägaren visste inte om att den var stulen,vilket han meddelar via Facebook och man undrar ju hur det kan undgå han i 2-3 dagar,vill minnas den anmäldes stulen först den 30e.

Sedan att ingen granne hört nått är för mig en gåta
Citera
2013-07-05, 23:05
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Funderar på att gm måste haft lite kyla med att låsa efter sig,och lämnat barnet borde nog tyda lite på nyckeln var nära han eller att han visste om hur den såg ut.den är väl även borta.

Får för mig att bilen eldades upp och för senare placeras ut som lockbete?men man kom aldrig så långt,var bilen är i dag är väldigt intressant.Ägaren visste inte om att den var stulen,vilket han meddelar via Facebook och man undrar ju hur det kan undgå han i 2-3 dagar,vill minnas den anmäldes stulen först den 30e.

Sedan att ingen granne hört nått är för mig en gåta

Var har det framgått att dörren var låst? Inte för att det spelar någon roll huruvida GM låst dörren eller inte men.

Ägaren anmälde bilen stulen morgonen efter brottet inträffat som jag förstått det. Något annat vore givetvis ofantligt korkat om man är skyldig. Att bilen i sig skulle vara ett lockbete ser jag som högst osannolikt, det skulle krävas att ännu en bil använts i så fall, som även den i sin tur rimligtvis måste vara utbränd för att dölja bevis. Att platsen bilen brändes på är ett villospår är dock möjligt, men platsen där man dumpat kroppen kan rimligen inte vara särskilt långt därifrån.
Citera
2013-07-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax

Med stor sannolikhet var ju GM också rätt så påverkad om GM är MT, så det får man också ta i beaktning. Jag hade haft svårt att fatta speciellt kloka beslut om att gömma lik på fyllan.

Ja det är precis detta som fått min hjärna i spinn...Bråkar i fyllan, på telefon, med ett ex till I*a efter midnatt, pappan ringer vid 24.00, lugn &skönt då och sen gömmer han hennes lik helt professionellt, det går inte ihop.... I*a borde rimligtvis vara kvar där i lägenheten, efter hennes död, helt sanslöst, detta fall.Hoppas verkligen det löser sig.
Citera
2013-07-05, 23:13
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det var så jag resonerade under min tur ikväll. Det tog BRA med tid att köra runt berget på de stora vägarna. Ponera att de fått in kroppen i bilen någon gång vid 02-03 kanske. Vid 05-06 börjar de flesta gå ut och rasta hundar, åka till jobb, tidningsbud mm. En GM vill ogärna synnas komma åkandes i ett fordon i närheten av brottsplatsen då heller. Vilt gissat var GM+kompanjon redan färdiga med dumpning+bilbrand när gryningen kom, sov ett par timmar hos kompanjon och sedan drog GM hem.

Med stor sannolikhet var ju GM också rätt så påverkad om GM är MT, så det får man också ta i beaktning. Jag hade haft svårt att fatta speciellt kloka beslut om att gömma lik på fyllan.
Inte säkert att bilbranden skedde när GM var på plats. Jag lade märke till något som såg ut som en urbränd marschall precis på platsen där man kan anta att bensintanken befann sig när bilen ställts på platsen. Hur mycket tidsfrist ger det för att hinna undan tro? Plasttanken borde rimligtvis smälta inom 15 min till nån timme kan jag tänka mig.
Edit: Å andra sidan ville nog han/de vara helt säkra på att den verkligen tog eld så jag blir lite tveksam.
Senast redigerad av ab12 2013-07-05 kl. 23:18.
Citera
2013-07-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Var har det framgått att dörren var låst? Inte för att det spelar någon roll huruvida GM låst dörren eller inte men.

Ägaren anmälde bilen stulen morgonen efter brottet inträffat som jag förstått det. Något annat vore givetvis ofantligt korkat om man är skyldig. Att bilen i sig skulle vara ett lockbete ser jag som högst osannolikt, det skulle krävas att ännu en bil använts i så fall, som även den i sin tur rimligtvis måste vara utbränd för att dölja bevis. Att platsen bilen brändes på är ett villospår är dock möjligt, men platsen där man dumpat kroppen kan rimligen inte vara särskilt långt därifrån.

Klart kroppen kan vara långt därifrån??..om gm åker från Trollhättan via Vänersborg över till vargön så ja. Kroppen vara dumpad längst hela den vägen för att sedan avsluta ronden uppe på hunneberg ..givetvis har det förekommit två fordon...men egentligen med tanke på hur det ser ut vid brand platsen så känns det som att det är rimligtvis nära för det är inte lätt att få ut en Volvo på den platsen och sedan måste den brinna upp för att sedan forslas bort..
Citera
2013-07-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet:
Citat:
I söndags eftermiddag möttes en boende i området Dannebacken i Trollhättan av blod i trappuppgången. Spåret ledde in i hissen till ännu mer blod. Men utanför hyreshusets ytterdörr slutade spåret plötsligt.

Jag reagerade på det först, men så tänkte jag att förmodligen höll inte "paketet", så de kan ha hämtat en presenning i bilen och löst problemet på det viset.

Det är inte så ovanligt att en presenning ligger kvar i bilen efter man kört skräp på en kärra exempelvis.

För övrigt kanske man ska fundera på vilka vägar man kan tänkas vilja köra med en avställd bil, innehållande...öh...ja...och dessutom alkoholpåverkad. Det är säkert inget man vill riskera att bli stoppad med.
Citera
2013-07-05, 23:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag reagerade på det först, men så tänkte jag att förmodligen höll inte "paketet", så de kan ha hämtat en presenning i bilen och löst problemet på det viset.

Det är inte så ovanligt att en presenning ligger kvar i bilen efter man kört skräp på en kärra exempelvis.

För övrigt kanske man ska fundera på vilka vägar man kan tänkas vilja köra med en avställd bil, innehållande...öh...ja...och dessutom alkoholpåverkad. Det är säkert inget man vill riskera att bli stoppad med.

Nu vet man ju inte hur alkoholpåverkad han var, det kanske hade börjat gå ur kroppen och/alt. så antar jag att adrenalinet gör sitt till också vid en sån situation. Var Volvon avställd eller syftar du på en ev andra bil?
Citera
2013-07-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedredford
ville bara dela med mig av detta, säkert ingen större betydelse men ändå.
fick höra på ryktesvägen av en bekant att AJ ska ha dumpat kroppen i stenungsund, därefter åkt tillbaka till hunneberg och bränt bilen.
kan detta stämma? hinns det med inom tidsramen?

Sådana uppgifter borde väl ha stor betydelse? Borde du inte kontakta polisen och berätta detta?
Citera
2013-07-05, 23:21
Medlem
bosvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf

http://www.jnytt.se/36-aringen-fortsatt-anhallen-husrannsakan-har-gjorts

Ok,blanda nog ihop det med anmälan,men tror ändå polisen skulle säkra alla bildelar bättre när dom tar bort bilen,får för mig det gick snabbt med bilen på släp,då delar hittas efter vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in