2013-07-05, 22:18
Medlem
mina3grabbars avatar
Hur kan AJ vara ute och köra runt på en MC?
Saknar inte han körkort?
Då borde han väl kunna åka dit på olovlig körning?
Citera
2013-07-05, 22:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Rent teoretiskt kan det givetvis vara så, men du kan ju tänka dig vilket skrik hon i så fall skulle gett ifrån sig när hon försökte fly. Det är helt omöjligt att det hade undgått grannarna. Det hade säkerligen varit ett skrik som man knappast hade avfärdat som fylleväsen heller. Dessutom tror jag inte att hon hade lämnat sitt barn i lägenheten, utan istället försökt försvara sig inne i lägenheten på något sätt i så fall.

Blodet i trappuppgången såg för mig ut som, precis som ReimerDenYngre sa, att någon tappat kroppen och att det sedan droppat lite blod när man plockat upp den igen.

Hmmm tänkte inte på att hon borde ha skrikit. Men lämnat barnet kan hon ha gjort om hon var så skadad att enda chansen att rädda livet och därmed möjligheten att skydda barnet. Hon visste ju om att hon var blödarsjuk och att det var bråttom.

Allt kan ju ha gått mycket fort om hon blev väldigt skadad.

Jag är själv mamma till ett antal barn och lever ett helt annat liv men jag tror att om man blir skadad så mycket som hon måste ha blivit med tanke på mängden blod, så är man rätt fokuserad på här och nu och vad som händer med ens kropp. Tror inte det första jag skulle ha tänkt på var barnen utan snarare, - vad är det som händer? samt smärtan för tillfället.

Var det blodspår hela vägen ut eller tog de slut någonstans längs vägen?
Citera
2013-07-05, 22:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Hur kan AJ vara ute och köra runt på en MC?
Saknar inte han körkort?
Då borde han väl kunna åka dit på olovlig körning?
Han påstår sig på fejan ha ett polsk MC-kort. Enligt någon i tråden som kollat med Transportstyrelsen är det ogiltigt eftersom hans körkort är indraget. Men det hindrar honom tydligen inte från att köra MC.
Citera
2013-07-05, 22:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Blodbilden
http://ttela.se/image_processor/1.2228198.1372676355!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=647

Tack! Jag visste att jag sett den men tråden växer med en rasande fart och man hinner inte memorerar allt.

Ja nog ser det onekligen ut som om man tappat en kropp och sen som det stänkt blod uppifrån och ner när man lyft den igen.

Fanns det någon källlardörr eller är det porten ut som gäller?
Citera
2013-07-05, 22:23
Medlem
Rimligtvis så har eventuell kropp gömts inom tidsramen till det att bilen brann. Annars så är det ju ganska klart om han tog med den i sin sk semester så borde han använt en annan bil för vidare transport! Och det innebär en ny utbränd bil någon annanstans med största sannolikhet.
Citera
2013-07-05, 22:25
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owesome
Ett riktigt långskott nu. Det är rätt gles bebyggelse mellan vargön och grästorp. Mestadels bondgårdar och åkrar.

Rekade där ikväll och hittade en del tänkbara platser där man inte helt genomtänkt, men i panik, skulle kunna gömma en kropp. Där hade man nog fått vara ifred i varje fall, särskilt nattetid.
Citera
2013-07-05, 22:26
Medlem
Hörde att någon sett en video från trapphuset med allt blod med på bild! Finns det någon som kan länka denna video? Letat i tråden samt på google, ingen träff.
Citera
2013-07-05, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tack! Jag visste att jag sett den men tråden växer med en rasande fart och man hinner inte memorerar allt.

Ja nog ser det onekligen ut som om man tappat en kropp och sen som det stänkt blod uppifrån och ner när man lyft den igen.

Fanns det någon källlardörr eller är det porten ut som gäller?
I den här tråden gäller det att hänga med.
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Finns det källare?

Kan man komma in/ut i källare från annan entré?

Går hissen till källaren?
Ja på alla frågorna!!
Citera
2013-07-05, 22:27
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hmmm tänkte inte på att hon borde ha skrikit. Men lämnat barnet kan hon ha gjort om hon var så skadad att enda chansen att rädda livet och därmed möjligheten att skydda barnet. Hon visste ju om att hon var blödarsjuk och att det var bråttom.

Allt kan ju ha gått mycket fort om hon blev väldigt skadad.

Jag är själv mamma till ett antal barn och lever ett helt annat liv men jag tror att om man blir skadad så mycket som hon måste ha blivit med tanke på mängden blod, så är man rätt fokuserad på här och nu och vad som händer med ens kropp. Tror inte det första jag skulle ha tänkt på var barnen utan snarare, - vad är det som händer? samt smärtan för tillfället.

Var det blodspår hela vägen ut eller tog de slut någonstans längs vägen?

Visst kan hon försökt fly även med barnet i lägenheten, det är förstås omöjligt att säga hur någon reagerar i en paniksituation. Men som sagt, så skulle hon troligen skrikit något vansinnigt i så fall. Det bör hon ju gjort även i lägenheten för den delen och av den anledningen så tror jag att hon blev medvetslös relativt omgående när det väl urartade.

Som jag förstod det så började blodspåren precis utanför hissen i form av utsmetat blod, vilket troligen skulle hänt om man tappat kroppen när hissdörrarna öppnades och dragit ut fläckarna när man lyft upp den igen. Om jag minns rätt så var lägenheten belägen "en halv trappa upp" som man brukar säga. Det är dock oklart om det var blodspår hela vägen till dörren, det har i alla fall inte framkommit att så är fallet i tråden.
Citera
2013-07-05, 22:30
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Rimligtvis så har eventuell kropp gömts inom tidsramen till det att bilen brann. Annars så är det ju ganska klart om han tog med den i sin sk semester så borde han använt en annan bil för vidare transport! Och det innebär en ny utbränd bil någon annanstans med största sannolikhet.

Det vore alldeles för riskabelt att fortfarande inte gjort sig av med kroppen redan morgonen efter. Han måste räknat med att kunna bli efterlyst redan väldigt tidigt på morgonen.
Citera
2013-07-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Rekade där ikväll och hittade en del tänkbara platser där man inte helt genomtänkt, men i panik, skulle kunna gömma en kropp. Där hade man nog fått vara ifred i varje fall, särskilt nattetid.

Jag börjar mer och mer luta åt det hållet.
Många runt området Vänersborg, Trollhättan och Vargön tänkte nog direkt på berget som lämplig dumpningsplats.
Därav även det perfekta villospåret.

Min teori är att man vill att bilen skall hittas relativt snabbt. Och att enorma resurser skall sättas på just berget under den period han sitter anhållen.

På tre dagar kan man göra mycket mer än att bygga alibi.
Citera
2013-07-05, 22:31
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Blodbilden
http://ttela.se/image_processor/1.2228198.1372676355!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=647

Kan inte säga att det ser ut som ett blodbad direkt. Dock kan jag tänka mig att det blöder från mer än 1 (ett) ställe på en ev kropp. Varav spridning av dropparna.

Intressant hur det såg ut i lyan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in