Citat:
Ursprungligen postat av
CannonDorf
Rent teoretiskt kan det givetvis vara så, men du kan ju tänka dig vilket skrik hon i så fall skulle gett ifrån sig när hon försökte fly. Det är helt omöjligt att det hade undgått grannarna. Det hade säkerligen varit ett skrik som man knappast hade avfärdat som fylleväsen heller. Dessutom tror jag inte att hon hade lämnat sitt barn i lägenheten, utan istället försökt försvara sig inne i lägenheten på något sätt i så fall.
Blodet i trappuppgången såg för mig ut som, precis som ReimerDenYngre sa, att någon tappat kroppen och att det sedan droppat lite blod när man plockat upp den igen.
Hmmm tänkte inte på att hon borde ha skrikit. Men lämnat barnet kan hon ha gjort om hon var så skadad att enda chansen att rädda livet och därmed möjligheten att skydda barnet. Hon visste ju om att hon var blödarsjuk och att det var bråttom.
Allt kan ju ha gått mycket fort om hon blev väldigt skadad.
Jag är själv mamma till ett antal barn och lever ett helt annat liv men jag tror att om man blir skadad så mycket som hon måste ha blivit med tanke på mängden blod, så är man rätt fokuserad på här och nu och vad som händer med ens kropp. Tror inte det första jag skulle ha tänkt på var barnen utan snarare, - vad är det som händer? samt smärtan för tillfället.
Var det blodspår hela vägen ut eller tog de slut någonstans längs vägen?