2013-07-05, 21:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koblajja
skriven på ett åkeri i älvängen?
eller har du uppgift på att det är någon relevant person?
Nope. Lite livlina eftersom man inte vet väl lka som återbesöker platser... Endast jag, en tysk, bilen vid Kvsrndjön och en vid parkeringen vid Trohult. Ganska lugnt på berget redan.
Citera
2013-07-05, 21:57
Medlem
panzertaxs avatar
Vad är detta för plåtbinge måtro?
Är det en omkullvält container av något slag?
Någon som känner igen den?

http://www.anony.ws/kY2Z
Citera
2013-07-05, 21:58
Medlem
Vart, vilken riktning åkte bilarna och vilken tidpunkt sågs de två bilarna varav en med släp natten till måndag?
Citera
2013-07-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Skulle vilja säga att det faktiskt är mer vanligt att inte se någon flytta en kropp än att se det vid transporter, faktiskt... Hur många hade inte åkt dit direkt annars...

Menar mer att en mördare kommit undan för att förmodad död kropp saknats, det finns inte många dokumenterade fall av det, detta kan bli ett av dem, hoppas dock inte det blir så.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Har för mig jag sett en bild på blodet i trappuppgången men nu hittar jag den inte.

Vet att det tidigare i tråden spekulerats om blodet i trappuppgången kommer från när BO på något sätt togs ut ur lägenheten. Kan det inte vara så att hon blivit skadad och sen försökt fly ut för att skaffa hjälp och blivit upphunnen och indragen i lägenheten igen?

Det kan ju sen ha funnits någon källaringång där man lättare har kunnat bära en kropp ut i en bil. Om detta skett under sen natt/tidig morgon så är det ju inte säkert att det uppmärksammats, även om folk har legat vakna i sängen vid den tiden och hört en bil så är det ju inget man reagerar över.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Sant. Jag syftade till att dom röjt det dom kan röja, finns ingen kropp eller mordvapen. Hade det funnits i lägenheten så hade väl inte AJ släppts? En massa blod bevisar ju ingenting.

Tyvärr så behövde ju inte särskilt mycket röjas. Det lättaste att bevisa är ju att en person har befunnit sig i lägenheten, det är väldigt svårt att inte lämna några som helst bevis efter sig. Den biten är ju dock helt irrelevant i detta fallet eftersom man vet att han befunnit sig där. Det som krävs är i stort sett bevisning som placerar AJ på platsen efter det att blodet tillkommit, vilket antagligen blir väldigt väldigt svårt. Det enda jag kan tänka mig som sagt är blodiga fingeravtryck och fotspår. Men skorna lär aldrig återfinnas.
Citera
2013-07-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuktigkant
Vart, vilken riktning åkte bilarna och vilken tidpunkt sågs de två bilarna varav en med släp natten till måndag?

Någon borde väl hålla lite koll vid järnbron också eller vad säger ni??
Citera
2013-07-05, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det som påverkar det hela är tiden. Om allt var lugnt vid midnatt, så att dels genomföra dådet som antagligen är något bråk som eskalerat, sedan få dit ett fordon, lasta över kroppen, i huvudtaget ta sig bort dit bilen brann. Tända eld på bilen (hade de med sig en dunk diesel eller tändvätska från start?). Som GM vill man kanske försöka hinna fixa ett alibi med eller ta sig därifrån snarast. De måste ju ha förstått att blodet kommer någon att se rätt tidigt (nu blev det tyvärr rätt sent).

Man vill nog ogärna stå och gräva ner ett lik mitt på ljusa dagen.
Bilbrandens syfte bör nog ha varit att ta bort alla spår som fanns i bilen, samt ev alla kläder och skor mm på samma gång. Så innan branden hämtas en uppsättning kläder skor och dylikt, och ev en chaufför med fordon som snabbt kan hjälpa till med flykten.
Ofta när det är panik händelser som ej är planerade så spricker det någonstans bara man inte ger upp utan syna allt som kommer i ens väg i spårandet av GM.
Tidigare grävande (de tre jordhögarna) kanske var tänkt som dumpningsplats med fungerade inte för att det var för jobbigt att gräva, så det avbröts för att finna en annan dumpingplats?
Citera
2013-07-05, 22:06
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Har för mig jag sett en bild på blodet i trappuppgången men nu hittar jag den inte.

Vet att det tidigare i tråden spekulerats om blodet i trappuppgången kommer från när BO på något sätt togs ut ur lägenheten. Kan det inte vara så att hon blivit skadad och sen försökt fly ut för att skaffa hjälp och blivit upphunnen och indragen i lägenheten igen?

Det kan ju sen ha funnits någon källaringång där man lättare har kunnat bära en kropp ut i en bil. Om detta skett under sen natt/tidig morgon så är det ju inte säkert att det uppmärksammats, även om folk har legat vakna i sängen vid den tiden och hört en bil så är det ju inget man reagerar över.

Rent teoretiskt kan det givetvis vara så, men du kan ju tänka dig vilket skrik hon i så fall skulle gett ifrån sig när hon försökte fly. Det är helt omöjligt att det hade undgått grannarna. Det hade säkerligen varit ett skrik som man knappast hade avfärdat som fylleväsen heller. Dessutom tror jag inte att hon hade lämnat sitt barn i lägenheten, utan istället försökt försvara sig inne i lägenheten på något sätt i så fall.

Blodet i trappuppgången såg för mig ut som, precis som ReimerDenYngre sa, att någon tappat kroppen och att det sedan droppat lite blod när man plockat upp den igen.
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-05 kl. 22:08.
Citera
2013-07-05, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Någon borde väl hålla lite koll vid järnbron också eller vad säger ni??
Ja varför inte, i all hast kan grävaren tappat något smått men identifierbart...
Citera
2013-07-05, 22:15
Medlem
Känner bara för att dela med mig om lite spekulationer blandade med lite frågor.

Befattande kunskapen av att röja både spår och kropp tror jag den är ganska stor hos misstänkt gärningsman (A.J)

Om det nu är denna rackare som utfört gärningen tror jag inte det var planerat. Dock vet han nog precis hur man skall agera om en "död" kropp helt plötsligt har dykt upp.

Framförallt "flyktplanen" om han transporterades på en motorcykel är chansen stor att han faktiskt kört hem till sin bostadsort och sett till att allmänhet/grannar lagt märket till honom genom att ge lite extra varv när det är natt när han anländer.

Eftersom att resan går förbi eran misstänkta medhjälpare(D.B) är chansen stor att han hjälpt till på något sätt. Vid detta tillfälle att förse A.J men en bil när han sedan återvänder mot brottsplatsen. Här kan mycket väl någon annan av era misstänkta ha en kula med i spelet.

Jag har hela tiden varit säker på att kroppen legat på berget, men nu börjar jag skymta lite mot att det kan vara mer genomtänkt.
Bilen kan mycket väl vara ett villospår. Eftersom det är just D.Bs bil. Kroppen har jag nu börjat tro befinner sig på någon annan adress i anknytning till Flo klev

Ett riktigt långskott nu. Det är rätt gles bebyggelse mellan vargön och grästorp. Mestadels bondgårdar och åkrar.
Jag har försökt finna vilka typ av boskap det befinner sig på dessa. En riktig filmscen är ju att lägga en kropp hos grisar. Vilket visat ge ett bra resultat..

Jag tror nämligen att G.M är ganska säker på att komma undan om han självmant går in till polisen.

Ett bra alibi och minimal risk för att kroppen skall hittas lär ju vara två relativt viktiga detaljer..

Det tog ju ett jäkla tag innan nyheten om polis sökte honom ledde till A.J. Vilket av många, däribland mig verkar orimligt.
Polisen gick väl in till hans mors adress redan på söndagen om jag inte minns fel?

Fyller på när jag inser att jag missat mycket jag skulle skriva.
skriver med en hand om någon bryr sig ö.h.t
Citera
2013-07-05, 22:16
Medlem
Blodbilden
http://ttela.se/image_processor/1.2228198.1372676355!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=647
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in