2013-07-05, 18:47
Medlem
expeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Jaha, då går vi in i den här tråden redan nu då och taggar inför nästa år. Förbättringar behöver jag inte ens gå in på då FKP redan är väl medvetna om detta.
Men som jag skrev i Bråvalla 2013-tråden angående band och så vidare.

Jag tror och hoppas på att det kommer att vara en fortsatt bred festival. Jag är ganska säker på det, till och med.
Kanske att det blir ungefär likadant uppdelat bland headline-artisterna nästa år.

Två större rockband: Foo Fighters, Muse.
En större Elektronisk akt: Tiesto.
En större R'n'B/hip-hop akt: Kanye West.
Ett större metalband: Rage Against The Machine.
Så slänger vi in en mer popigare akt i Coldplay.
Då har vi sex stycken headlines, precis som det var på årets festival.

Som subline-akter skulle jag gärna se Deadmau5, Håkan Hellström och Franz Ferdinand!

Nu tror jag inte på något sätt att det kommer att hända. Men om någon av de kom så vore det riktigt trevligt, och de drar folk. Det är som sagt alldeles för tidigt för att spekulera om det redan nu.

För övrigt tror jag inte att husvagnscampingen kommer ligga kvar på samma ställe nästa år. Där kommer det nog vara vanlig camping. Var husvagnscampingen tar vägen då vet jag inte. Men det är vad jag tror. Skulle även tro på att de siktar på 60.000 - 65.000 besökare nästa år!

Oj satan! De var inga se små headliners? Alla de var ju i greenday, rammstein och avicii klass! Tror du de har råd med det? Vore sjukt fett.

Slänger in en hundring på antingen Foo Fighters eller Pearl Jam som en av headlinerna nästa år! Kanske båda
Citera
2013-07-05, 18:52
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expean
Oj satan! De var inga se små headliners? Alla de var ju i greenday, rammstein och avicii klass! Tror du de har råd med det? Vore sjukt fett.

Slänger in en hundring på antingen Foo Fighters eller Pearl Jam som en av headlinerna nästa år! Kanske båda
Nej, det tror jag absolut inte. I så fall skulle de ju sitta inne på större headline-akter än många festivaler ute i Europa. Men någon av dem lär vara möjlig, det tror jag.
Frågan är ju dock när Foo Fighters ska börja spela igen. De tog ju en paus inför iår på obestämd tid. Tror ni de kör redan nästa sommar? Jag är lite tveksam.

Pearl Jam vore ju en dröm att se, utan tvekan!

Skulle dock inte bli förvånad om de slänger in ett större indieband till nästa år heller. Eftersom att vi indiefans inte hade allt för mycket att hämta på den här festivalen. Tänker mig då tex Vampire Weekend, The Killers, Arcade Fire, Kings of Leon, Franz Ferdinand, Mumford & Sons eller liknande!
Citera
2013-07-05, 19:02
Bannlyst
Det som talar för det är väl att senaste skivan kom 2011 och det kommer ju ingen före 2014 vilket är långt med foo fighters ögon. 2002 (one by one) till in your honor 2005 är längsta uppehållet och då kom dom med en dubbelplatta.. Men vi får se hade varit helt otroligt häftigt iaf.

Nåväl bakom headlinersen hade jag velat se Inflames precis som i år. Även Volbeat, men sedan byta ut Takida mot Stiftelsen. Within temptation (dom är på scorpios andra festival Getaway så kontakten finns samt att det behövs lite kvinnliga namn med annars kommer Aftonbladet och köra gubbfestivalen eller nåt).. Vidare Judas Priest Något sådant här skulle jag vilja se
Citera
2013-07-05, 19:09
Medlem
Randomones avatar
Hoppas verkligen det kommer lika blandat med artister som förra året(iår), och bra artister så jag åker igen, Bråvalla 2013 var min första festival och vill gärna fortsätta att gå på Bråvalla och på så sett skapa tradition, vore även lite coolt om man BARA gick på Bråvalla varje år och ingen annan festival.

Skulle gärna se RHCP, Ed Sheeran, Example, Empire of the sun och även Calvin Harris.
Jag gissar på att nästa års publiksiffra slutar på 75575, någon som vill satsa emot?
Citera
2013-07-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomone
Hoppas verkligen det kommer lika blandat med artister som förra året(iår), och bra artister så jag åker igen, Bråvalla 2013 var min första festival och vill gärna fortsätta att gå på Bråvalla och på så sett skapa tradition, vore även lite coolt om man BARA gick på Bråvalla varje år och ingen annan festival.

Skulle gärna se RHCP, Ed Sheeran, Example, Empire of the sun och även Calvin Harris.
Jag gissar på att nästa års publiksiffra slutar på 75575, någon som vill satsa emot?

jag tror inte dom kan få så många redan nästa år.
51 tusen detta år, och då var hypen och lineupen extremt bra enligt mig.
Det krävs mycket för att en svenska festival ska bli så stort, fler internationella bokningar och få folk från andra länder att få reda på festivalen, tror inte detta kommer hända på 3-4 år iallafall, men ingen omöjlighet om skorpio bestämmer sig för att storsatsa.
jag gissar som tvanten att det blir c:a 65k i sin topp.

Hade f.ö en sjukt grym första festivalupplevelse på bråvalla och var nöjd generellt.
mycket har diskuterats om vad som kan göras bättre, och jag tvekar inte på att de kommer bli bättre heller.

Några jag vill se är, crystal fighters, c2c (igen), bastille, infected mushroom och sen lite större namn såsom RHCP, blur, tiesto osv som nämts tidigare i tråden.

hoppas även också på fler dagar, att dom smygstartar med några band och att campingen öppnar 1-2 dagar ytterligare tidigare än bara 1 förfest dag.
Citera
2013-07-05, 19:26
Medlem
expeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Det som talar för det är väl att senaste skivan kom 2011 och det kommer ju ingen före 2014 vilket är långt med foo fighters ögon. 2002 (one by one) till in your honor 2005 är längsta uppehållet och då kom dom med en dubbelplatta.. Men vi får se hade varit helt otroligt häftigt iaf.

Nåväl bakom headlinersen hade jag velat se Inflames precis som i år. Även Volbeat, men sedan byta ut Takida mot Stiftelsen. Within temptation (dom är på scorpios andra festival Getaway så kontakten finns samt att det behövs lite kvinnliga namn med annars kommer Aftonbladet och köra gubbfestivalen eller nåt).. Vidare Judas Priest Något sådant här skulle jag vilja se

Nja det var ju fyra år mellan Echoes..(2007) och Wasting light (2011) men hursom är en ny platta i fosterstadiet vilket innebär att Dave skriver grunder till låtar som bandet sedan går in i studion med förhoppningsvis ganska snart! Så en platta till sommaren 2014 tror jag på. Sedan om de väljer att köra festivaler redan nästa år eller väntar till 2015 är ju frågan.
Citera
2013-07-05, 19:31
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomone

Jag! Tror inte dom går över 60.000 nästa år. Tror dom tar ett år för att se över logistiken och lite andra saker.
Citera
2013-07-05, 19:33
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Jag! Tror inte dom går över 60.000 nästa år. Tror dom tar ett år för att se över logistiken och lite andra saker.

Kan nog tänka mig att dom sätter taket till 60.000 först, men om det säljs slut likt i år höjer dom säkert. Fast då krävs det som sagt rejäla dragplåster.
Citera
2013-07-05, 19:36
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Tänkte jag skriver de band jag hoppas på så får man se senare om man lyckades få nåt rätt
Muse, LostAlone, Nas, The Shins, Awolnation, Arctic Monkeys, The Fratellis, Vampire Weekend, R. Kelly.

Så.. nu håller jag tummarna
Citera
2013-07-05, 19:37
Medlem
TheHerds avatar
RATM skulle ju vara en dröm att få se nästa år, Pearl Jam likaså.
Tenacious D skulle ju vara jäkligt kul att se också.

När det gäller EDM eller vad det nu heter så har jag inte en blekaste, kan inget om det.

Skulle inte Kent kunna locka en hel del folk?

Jag hoppas INTE att Metallica kommer, förmodligen jävligt dyra och de har inte gjort något bra sedan And Justice...nej, lägg pengarna på något bättre.

Edit: Eminem skulle också vara kul att se.
Citera
2013-07-05, 19:40
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHerd
RATM skulle ju vara en dröm att få se nästa år, Pearl Jam likaså.
Tenacious D skulle ju vara jäkligt kul att se också.

När det gäller EDM eller vad det nu heter så har jag inte en blekaste, kan inget om det.

Skulle inte Kent kunna locka en hel del folk?

Jag hoppas INTE att Metallica kommer, förmodligen jävligt dyra och de har inte gjort något bra sedan And Justice...nej, lägg pengarna på något bättre.

Edit: Eminem skulle också vara kul att se.

Om festivalen ska kunna bli så stor som dom vill måste det locka utländska besökare, och jag tvivlar på att Kent gör det. Eller? Jag kanske underskattar dom.

Jag skulle också bli redigt besviken om Metallica kom. Jag tål dom bara inte.
Citera
2013-07-05, 19:48
Medlem
dakires avatar
Som många andra hoppas jag på Foo Fighters. My Hero är en av världens bästa låtar.
Tiësto känns inte så jättehett längre. En SHM reunion smäller högre.
Andra förhoppningar är Alice in Chains, Daft Punk, Muse, The Killers, Mark Knopfler.

När det gäller metalakter skulle jag gärna se Arch Enemy och Killswitch Engage.

Sen finns det väl en del som aldrig skulle komma typ U2 och Iron Maiden.
Coldplay hade ju varit fint men det hinner antagligen inte komma något nytt album.

alt-J, Nordpolen, Postiljonen och Foals tackar jag inte heller nej till.
Sen tycker jag gott att de kan ta och boka Kent och Lasse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in