2013-07-05, 19:02
Medlem
Midnights avatar
Nu när jag äntligen fattat att det inte är SB:s bil som hittades utbrunnen utan DB:s bil är jag bara nyfiken. Vi vet att AJ och DB känner varandra. Känner de varandra väl? Vilken sorts av relation har de? Har de ett brottsligt förflutet tillsammans? Det jag är ute efter är såklart om DB rent hypotetiskt skulle kunna tänkas hjälpa/skydda AJ? Förutsatt att AJ verkligen är gärningsmannen vilket endast är en misstanke i nuläget.

Sedan undrar jag om DB och IF har eller har haft någon typ av relation? Har de träffats överhuvudtaget?
Citera
2013-07-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Det diskuteras på sidan 17 i tråden.
Han ska tydligen sprungit och gömt sig hos BO:s kompis.

Jaså men hur har han då lyckats ta dB bil i grästorp ??den är väl bunden till henne pga av armbandet??

Troligtvis inte han...
Citera
2013-07-05, 19:03
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Pt och Aj snackade ju i telefon den kvällen och började bråka. Sen stack Aj därifrån. Undra vad dom bråka över. Pt blev sur o bestämde sig för att dra till If med tanke på att han bor nära. Sen gick något snett mellan dom två ! Dessutom så har Pt dödshotat henne ett par ggr tidigare ! Tror Pt kan ligga bakom detta

Exakt så tror jag också att det gått till. Tror att AJ och även DB) kan avskrivas från misstankar och PT numera ska vara huvudmisstänkt.
Citera
2013-07-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nu när jag äntligen fattat att det inte är SB:s bil som hittades utbrunnen utan DB:s bil är jag bara nyfiken. Vi vet att AJ och DB känner varandra. Känner de varandra väl? Vilken sorts av relation har de? Har de ett brottsligt förflutet tillsammans? Det jag är ute efter är såklart om DB rent hypotetiskt skulle kunna tänkas hjälpa/skydda AJ? Förutsatt att AJ verkligen är gärningsmannen vilket endast är en misstanke i nuläget.

Sedan undrar jag om DB och IF har eller har haft någon typ av relation? Har de träffats överhuvudtaget?
Dom är bästa vänner sedan många år tillbaka. ..radar par...självfallet har d. Träffa i*a nån gång..men Ingen relation..

Det har alla trott från början !
Citera
2013-07-05, 19:06
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
OK. Tycker den killen verkar lite småskum, som inte larmade om han nu sett något.

Jag har tolkat det som att det bara är ett rykte utan substans. Om det var sant och han inte är har berättat om det för polisen har jag svårt tänka mig att någon här på FB skulle veta om det. Vill han inte berätta det skulle han nog inte nämnt det för någon såpass kort efterhändelsen då det kunde spridas till FB.

Och hade polisen vetat om det hade en GM sannolikt varit häktad nu.
Citera
2013-07-05, 19:09
Medlem
WWIIIs avatar
Citat:
Jag har tolkat det som att det bara är ett rykte utan substans. Om det var sant och han inte är har berättat om det för polisen har jag svårt tänka mig att någon här på FB skulle veta om det. Vill han inte berätta det skulle han nog inte nämnt det för någon såpass kort efterhändelsen då det kunde spridas till FB.

Och hade polisen vetat om det hade en GM sannolikt varit häktad nu.

Det var nog bara en spekulation utifrån alla vilda rykten som florerade i början av tråden.
Citera
2013-07-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Exakt så tror jag också att det gått till. Tror att AJ och även DB) kan avskrivas från misstankar och PT numera ska vara huvudmisstänkt.

Men för Guds skull hur förklarar ni att bilen varit stulen och att herrarna i hagen har skitit i att söka efter henne om dom nu är så nära vänner och framförallt åkt från stan när hon försvinner och dom visste det i och med att miggafrii visste det och var med i sökningen fast hon gillar aj väldigt mycket..samt att pt har haft alibi och inte lämnat stan överhuvud taget!!!...
Citera
2013-07-05, 19:11
Medlem
WWIIIs avatar
Är det någon som har koll på vilka vänner till BO som har vart med och sökt efter henne, förutom hennes familj?
Citera
2013-07-05, 19:11
Medlem
miss-darknesss avatar
Har PT och DB någon relation till varandra?
Citera
2013-07-05, 19:17
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Dom är bästa vänner sedan många år tillbaka. ..radar par...självfallet har d. Träffa i*a nån gång..men Ingen relation..

Det har alla trott från början !

Ska polisen ha någon chans att klara upp detta fall hoppas jag verkligen de hittar teknisk bevisning på brottsplatsen samt hittar kroppen. Det finns flera potentiella GM i denna soppa och åklagaren kommer inte få det lätt utan starka bevis.

Men eftersom det verkar vara ett oplanerat mord/dråp finns det chans att de kan hitta något i lägenheten. Polisen har säkert förstört en del under insatsen mot lägenheten men de var så illa tvungna, insatsen var väl motiverad då de kunde funnits en skadad person där inne och bevisligen fanns ett litet barn där. Usch, någon i dessa kretsar måste ta mod till sig och berätta vad den vet! För barnets skull i alla fall. Du som läser detta och vet något ta mod till dig och gör i alla fall någonting rätt! Det kommer du hedras för och det är för det du kommer minnas! Att du gjorde rätt! Hur ditt liv ser ut i övrigt är något du får reda ut senare men börja göra rätt nu i alla fall.

Jag hoppas någon kliver fram och berättar för jag tror det finns flera som vet mer än vad de hitintills sagt.
Citera
2013-07-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWIII
Är det någon som har koll på vilka vänner till BO som har vart med och sökt efter henne, förutom hennes familj?
Vad jag har förstått så var ej aj och dB med men miggafrii var med av någon underlig andledning..pt vet jag ej faktiskt..pappa samt styvmamma

Finns folk här inne som har bra koll på vilka som var med och inte ..men när det gäller vänner så var ej aj med han åkte på semester med miggafrii och db...rätt konstigt när hans söta tjej försvinner

Och om det nu hade varit pt så hade väl aj brytt sig mer om vad som hänt??eller !..framför allt så hade han ju troligtvis reagerat dagen efter på bråket mellan honom och pt!!..men det gör han heller inte..han borde väl försökt att få tag i i*a för att kolla hur hon mår..
Citera
2013-07-05, 19:22
Medlem
Citat:
Usch, någon i dessa kretsar måste ta mod till sig och berätta vad den vet! För barnets skull i alla fall. Du som läser detta och vet något ta mod till dig och gör i alla fall någonting rätt! Det kommer du hedras för och det är för det du kommer minnas! Att du gjorde rätt! Hur ditt liv ser ut i övrigt är något du får reda ut senare men börja göra rätt nu i alla fall.

Jag hoppas någon kliver fram och berättar för jag tror det finns flera som vet mer än vad de hitintills sagt.

Ja. Och låt oss alla vara medvetna om att det finns folk som skriver i tråden, som säkert vill förvilla och har sina egna skäl för att skriva det dom gör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in