Citat:
Jag förmodar att man granskar och bedömer varje fall individuellt och går igenom omständigheterna. Att du dömts för brott tidigare, beroende på brottets art är nödvändigtvis inget hinder för att du ska få engagera dig i SvP, förutsatt att du på allvar är ångerfull och skärpa till dig. Det är ju en bedömning som får göras från fall till fall.Självfallet är det inte bra att några av våra medlemmar är dömda för brott, oavsett när dessa ska ha inträffat, särskilt opolitisk brottslighet eftersom det dels (för det mesta) är omoraliskt och förkastligt men också för att det ger våra motståndare ett politiskt övertag. Men är det människor som på allvar är ångerfulla, som tar avstånd från sin gamla livsstil och som vill vara med och engagera sig i arbetet för ett svenskt Sverige så tycker jag nog ändå att man kan ge dem en chans att visa detta. Personligen har jag överseende om en nationalist som är driven, offervillig och engagerad och som gör stor nytta på olika sätt också råkar ha någon mindre smickrande dom i bagaget, förutsatt att denne är genuint ångerfull förstås och tar avstånd från den tidigare "verksamheten". En människa som tidigare har handlat dåligt måste göra väldigt mycket bra och goda gärningar för att förtroendet ska återuppbyggas, men det bör överlag finnas en sådan möjlighet (återigen beroende på brottets art förstås) till botgöring.
Observera att jag uttalar mig rent generellt och att jag inte har gått igenom några av de påstådda domarna. Mina tankar i frågan är dessutom just mina egna.