Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-07-05, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
Hur resonerar SvP kring dom här frågorna? Är det bättre att ha dessa personer som sprider flygblad och klistermärken än ingen alls i de områderna. Man kan samtidigt fråga vad som fick dessa personer att uppsöka SvP som deras partitillhörighet?
Jag förmodar att man granskar och bedömer varje fall individuellt och går igenom omständigheterna. Att du dömts för brott tidigare, beroende på brottets art är nödvändigtvis inget hinder för att du ska få engagera dig i SvP, förutsatt att du på allvar är ångerfull och skärpa till dig. Det är ju en bedömning som får göras från fall till fall.

Självfallet är det inte bra att några av våra medlemmar är dömda för brott, oavsett när dessa ska ha inträffat, särskilt opolitisk brottslighet eftersom det dels (för det mesta) är omoraliskt och förkastligt men också för att det ger våra motståndare ett politiskt övertag. Men är det människor som på allvar är ångerfulla, som tar avstånd från sin gamla livsstil och som vill vara med och engagera sig i arbetet för ett svenskt Sverige så tycker jag nog ändå att man kan ge dem en chans att visa detta. Personligen har jag överseende om en nationalist som är driven, offervillig och engagerad och som gör stor nytta på olika sätt också råkar ha någon mindre smickrande dom i bagaget, förutsatt att denne är genuint ångerfull förstås och tar avstånd från den tidigare "verksamheten". En människa som tidigare har handlat dåligt måste göra väldigt mycket bra och goda gärningar för att förtroendet ska återuppbyggas, men det bör överlag finnas en sådan möjlighet (återigen beroende på brottets art förstås) till botgöring.

Observera att jag uttalar mig rent generellt och att jag inte har gått igenom några av de påstådda domarna. Mina tankar i frågan är dessutom just mina egna.
Citera
2013-07-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag förmodar att man granskar och bedömer varje fall individuellt och går igenom omständigheterna. Att du dömts för brott tidigare, beroende på brottets art är nödvändigtvis inget hinder för att du ska få engagera dig i SvP, förutsatt att du på allvar är ångerfull och skärpa till dig. Det är ju en bedömning som får göras från fall till fall.

Självfallet är det inte bra att några av våra medlemmar är dömda för brott, oavsett när dessa ska ha inträffat, särskilt opolitisk brottslighet eftersom det dels (för det mesta) är omoraliskt och förkastligt men också för att det ger våra motståndare ett politiskt övertag. Men är det människor som på allvar är ångerfulla, som tar avstånd från sin gamla livsstil och som vill vara med och engagera sig i arbetet för ett svenskt Sverige så tycker jag nog ändå att man kan ge dem en chans att visa detta. Personligen har jag överseende om en nationalist som är driven, offervillig och engagerad och som gör stor nytta på olika sätt också råkar ha någon mindre smickrande dom i bagaget, förutsatt att denne är genuint ångerfull förstås och tar avstånd från den tidigare "verksamheten". En människa som tidigare har handlat dåligt måste göra väldigt mycket bra och goda gärningar för att förtroendet ska återuppbyggas, men det bör överlag finnas en sådan möjlighet (återigen beroende på brottets art förstås) till botgöring.

Observera att jag uttalar mig rent generellt och att jag inte har gått igenom några av de påstådda domarna. Mina tankar i frågan är dessutom just mina egna.

Jag håller helt med. Tyvärr är det ju ganska uppenbart att det ibland inte rör sig om genuint ångerfulla före detta brottslingar som har lagt det livet bakom sig. Tvärtom verkar det vara livsstilskriminella blandmissbrukare och labila småtjuvar som befinner sig "mitt i karriären".
Citera
2013-07-05, 13:01
Medlem
Någon bevandrad inom SvPs politik som har lust att svara på lite frågor?

Lyssnade nyss på Rebecka Wilfridsdotters tal i Almedalen. Jag undrar vilka företag, eller typer av företag, som skall hamna i statens ägo.

Finns det olika ekonomiska falanger inom SvP, dvs folk som även förespråkar marknadsekonomi i större utsträckning?
Citera
2013-07-05, 13:52
Medlem
Nordkamps avatar
Se Svenskarnas partis tal i Almedalen
Eftersom jag efterfrågade det tidigare så tänkte jag var snäll nog att länka.
Lyssnar just nu...
Citera
2013-07-05, 14:52
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceefbake
Finns det olika ekonomiska falanger inom SvP, dvs folk som även förespråkar marknadsekonomi i större utsträckning?
Ledarskiktet verkar vara rörande överens gällande den ekonomiska politiken.
Citera
2013-07-05, 18:53
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
När Varnagel talar tiger SvP-företrädarna.
Aah ... vi är fett rädda för honom. Fast nä. Kanske snarare för att det inte är tillåtet att kritisera partimedlemmar på ett öppet internetforum. Senast jag gjorde det gnälldes det på mig eftersom jag bröt mot reglerna.

Tro mig: jag hade väldigt gärna skrivit här vad jag tycker om alla möjliga personer , men jag ser mitt medlemskap i partiet som något mer värdefullt än nöjet att skvallra fritt på internet.
Citera
2013-07-05, 18:57
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Aah ... vi är fett rädda för honom. Fast nä. Kanske snarare för att det inte är tillåtet att kritisera partimedlemmar på ett öppet internetforum. Senast jag gjorde det gnälldes det på mig eftersom jag bröt mot reglerna.

Tro mig: jag hade väldigt gärna skrivit här vad jag tycker om alla möjliga personer , men jag ser mitt medlemskap i partiet som något mer värdefullt än nöjet att skvallra fritt på internet.

Det är väl helt i sin ordning.
Varför i h-vete sitta och utvärdera medlemmar offentligt här?
Vore ju för fan vansinne.
Citera
2013-07-05, 19:04
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Det är väl helt i sin ordning.
Varför i h-vete sitta och utvärdera medlemmar offentligt här?
Vore ju för fan vansinne.
Jag förstår varför man har gjort det; man vill inte ha skitsnack, helt enkelt, men det skulle knappast vara "vansinne" att göra det. Det finns trots allt väldigt många poänger att hämta i att öppet och offentligt ta avstånd ifrån saker som är direkt negativa. Just herr A. Jonsson som diskuteras här tycker inte jag är ett sådant exempel, då han verkar vara en intelligent och rolig snubbe, men det finns andra exempel som man skulle vinna på att öppet ta avstånd ifrån.

Ska man bedriva politik måste man förstå sådant här.
Citera
2013-07-05, 19:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Kongo där de stora negrerna jagar de små pygméerna och kokar dem i grytar när de inte är upptagna att våldta och massakrera hela byar?

Får man be om en kokt pygmé i bröd med massor av senap på?
Undrar just hur lång koktid som behövs innan de små stackarna kan anses vara ätbara?
Citat:
Tanzania där alla albinos måste gömma sig eftersom de blir dödade och styckade och får sina kroppsdelar förvandlade till lyckoamuletter?
Det gick en uppmärksammad dokumentär i svensk TV om just det här med det systematiska
mördandet av albinos i Tanzania. Det hela är bra ruggigt minsann vilket framgår
av följande:
Citat:
En avhuggen arm från en levande albino för tur med sig, tror många i Tanzania. Trettio personer mördades förra året. Deras kroppsdelar såldes till häxdoktorer. Vi träffade människorna som lever skuggliv för att de föddes utan pigment.
Citat:
Enligt gammal tro har albiner särskilda magiska krafter. Det sägs att det är djävulen som går genom rummet och drar färgen av barnen då de föds.

En albino i familjen anses dra olycka över alla. Tidigare var det vanligt att barn med albinism dödades direkt vid födseln. En del säger att det fortfarande förekommer på landsbygden.
Citat:
. Den som dödar en albino kan tjäna åtta miljoner tanzaniska shilling (40 000 svenska kronor.
http://www.sydsvenskan.se/varlden/skuggan-av-ett-liv/

Och det tillåts fortgå.
Några verkliga krafttag att tala om för att få det helt sinnessjuka slaktandet av dessa människor
med genetiska defekter att upphöra har väl egentligen inte kunnat noteras.
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-05 kl. 19:44.
Citera
2013-07-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag håller helt med. Tyvärr är det ju ganska uppenbart att det ibland inte rör sig om genuint ångerfulla före detta brottslingar som har lagt det livet bakom sig. Tvärtom verkar det vara livsstilskriminella blandmissbrukare och labila småtjuvar som befinner sig "mitt i karriären".

Jag håller med dig och det är inte så svårt för SVP att råda bot på detta.
Borde vara enkelt, om man döms och/eller pysslar med skit brott eller umgås i kriminella kretsar ska man uteslutas och detta bör partiet vara väldigt tydliga med internt.
Citera
2013-07-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Jag håller med dig och det är inte så svårt för SVP att råda bot på detta.
Borde vara enkelt, om man döms och/eller pysslar med skit brott eller umgås i kriminella kretsar ska man uteslutas och detta bör partiet vara väldigt tydliga med internt.

Givetvis vore det i den bästa av världar - som vi enligt Leibniz lever i - självklart och trivialt hur den här situationen borde hanteras av ett seriöst nationalistisk alternativ. Så har det även förhållit sig i många år. Problemet är hur saken har behandlats i praktiken av SvP.

Dessvärre är det så att flera ledande, alternativt lokalt populära, personer inom partiet har dömts, begått eller misstänkts för motsvarande brottslighet. Det har funnits en intern kritik - även på väldigt hög nivå - mot att ingenting handfast görs mot detta destruktiva fenomen, men en kultur präglad av kotterier och partikulär kameradschaft har givits större tyngd än stringens och ärbar principfasthet.

Det är svårt att med trovärdighet utesluta partimedlemmar från de lägre kadrerna när högt uppsatta personer inom partiet själva dömts för delaktighet i rån, för att ha kastat sten mot poliser, för innehav av brandbomber - eller som utan domar, men med ledningens goda minne, tidigare gjort sig skyldiga till utpressningsverksamhet, grov misshandel, Internet-bedrägerier, etc.

Situationen är självklart enormt tragisk. Hela vårt folk riskerar att utplånas. De bästa av oss måste träda fram, ta ansvar, känna i sin kvintessens att det är ett moraliskt imperativ att offra allt för vår genetiska överlevnad, men hur ska det vara möjligt att känna inspiration eller offervilja i ett politiskt "alternativ" som slätstruket prioriterar kotteriets sekteristiskt subjektiva åsikter framför kvalité, kunskap eller fasta principer? Där personlig kemi och kamratskap med kriminella ges mer tyngd än folkets överlevnad.

Det hade varit enkelt för Svenskarnas parti att göra sig av med det kriminella patrasket. Den uppenbara frågan, som alla borde ställa sig, är varför de inte gör det?
Citera
2013-07-05, 21:18
Medlem

Vilka av SVP´s högre medlemmar har ägnat sig åt sånt här? Förutom Jonas Andersson han har väl dömts för misshandel och förberedelse till grovmisshandel har jag för mig.
Men resten är väl relativt ostraffade/skötsamma? eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in