2013-07-05, 12:13
Medlem
Kiltmannens avatar
Eftersom den gamla tråden redan börjar mynna ut i spekulationer kring nästa års festival tycker jag det passar att redan starta en ny Bråvallatråd. Här kan vi spekulera och tagga 100% utan att gå off-topic. Diskussioner och eftersnack om Bråvalla 2013 tas givetvis i den gamla tråden

Men, vilka band tror ni vi kan förvänta oss och hur många biljetter tror ni släpps? Det har ju pratats om att nå 80 000-100 000 inom några år, och då måste dom ju öka på med en hel del biljetter och band.

Själv skulle jag tycka det var riktigt kul om Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, U2, Daft Punk, Justice eller The Black Keys kom (varav dom två sistnämnda inte är tillräckligt stora för att headlinea, men ändå)
Senast redigerad av Kiltmannen 2013-07-05 kl. 12:15.
Citera
2013-07-05, 12:26
Medlem
goelens avatar
Bråvalla -13 var min första campingfestival och jag hade egentligen inga andra förväntningar än lera, musik och öl. Varken mer eller mindre. Jag trodde aldrig att denna kombinationen skulle bli så skoj så jag kommer definitivt att befinna mig på Bråvalla -14.

Det är ju visserligen på tok för tidigt för att spekulera om vilka band som kommer dit. Ska jag dra till med några mer eller mindre (oftast mindre) troliga band så önskar jag precis som TS gör RHCP, Rage Against The Machine och Daft Punk. Utöver dessa hoppas jag på att Danko Jones kommer tillbaks och att Metallica samt att Three Days Grace ska komma iväg på Europa-turné och stanna till i Norrköping. Det sistnämnda är väl inte så troligt egentligen men inte heller världens katastrof om det inte inträffar. Jag glömmer att nämna många band men det här är bara ett par jag kom att tänka på så här direkt. 2013 års line-up lär ju bli extremt svårslagen och jag ser redan fram emot det första bandsläppet.

Det blir säkerligen grön camping för mig 2014 också. Den vanliga är lite för grisig för min smak. Den gröna var alldeles lagom för mig. Avslappnat, trevligt och stämningsfullt utan att vara grisigt.

Väl mött!
Citera
2013-07-05, 12:28
Medlem
dullabos avatar
Skulle vilja se The National, Tenacious D och Justice. Speciellt The National RATM vore också fett såklart!
Senast redigerad av dullabo 2013-07-05 kl. 12:33.
Citera
2013-07-05, 12:56
Medlem
Kungens.hands avatar
Jag hade så in i helvete roligt på Bråvalla och kommer garanterat att infinna mig nästa år.

Hoppas på att dom anlägga fler utvägar från parkeringen, för att slippa det senaste utrymningsfiaskot.
Dom får gärna göra vägar på campingen istället för att plöja linjer med traktor.

Sen får dom gärna kasta ut folk som kommer och klagar för att man festar och har det skoj fastän klockan är 05.00
Vi fick hänvisa dessa till den lugna campingen, vi erbjöd oss även att hjälpa till med att ta ner tältet.

Jag vill att Kasabian, Radiohead, Black keys och Kristian Anttila bokas

Dom får gärna sätta upp en storbildsskärm ovanpå stora scen med så jag slipper gå ifrån campingen.
Citera
2013-07-05, 14:27
Medlem
Mer EDM skulle gärna vilja se Bingo players och Hardwell
Citera
2013-07-05, 14:43
Bannlyst
Det är dom stora namnen samt ev exklusivitet som säljer biljetter (Alltså Rammstein dag 1, Green day dag 2 och den exklusiva Thåström spelningen (Han gör ingen mer i år) dag 3 och Aviciii som nog en del är spända på att få se då han inte är i Sverige så ofta.

Det är dom där namnen som gjorde att konkurrenten gick i konkurs och bråvalla vann. Det är som så att när du kollar så måste det vara världsartister som folk är beredda att betala dyrt för/som skulle kostat mycket att gå på vid en enskild konsert. Alltså t. ex Green day på Ullevi skulle säkerligen kostat från 600 och uppåt (är ni med på hur jag resonerar?).

Antalet biljetter kommer ökas på blir inte förvånad om det kanske finns 60.000 biljetter till nästa år. Dock kommer det prioriteras att få fler vatten toaletter samt ställen att ta vatten från och fler uttagsställen.

En del områden som Bråvalla får använda nästa år har redan både vatten och avloppsledningar dragna men dock inte använda på några år så det behöver göras visst underhåll (Enligt ett klipp jag såg häromdagen på nt.se).
Citera
2013-07-05, 16:03
Medlem
Coldplay!

Tiesto, Hardwell, DV&LM, Pryda, Knife Party är några jag skulle vilja se i nästa års lineup för att köpa biljett.
Citera
2013-07-05, 16:19
Medlem
Flpzs avatar
Kul med en ny tråd redan

Citat:
Ursprungligen postat av lagge87
Mer EDM skulle gärna vilja se Bingo players och Hardwell

Hardwell känns väldigt passande faktiskt

Jag ser gärna Tiësto, Headhunterz, Deadmau5 och Knife Party till nästa år

Skulle även va nice om dom, som några snackade om i förra tråden, började med några band redan på onsdagen till nästa års festival.
Citera
2013-07-05, 16:54
Medlem
tvantenns avatar
Jaha, då går vi in i den här tråden redan nu då och taggar inför nästa år. Förbättringar behöver jag inte ens gå in på då FKP redan är väl medvetna om detta.
Men som jag skrev i Bråvalla 2013-tråden angående band och så vidare.

Jag tror och hoppas på att det kommer att vara en fortsatt bred festival. Jag är ganska säker på det, till och med.
Kanske att det blir ungefär likadant uppdelat bland headline-artisterna nästa år.

Två större rockband: Foo Fighters, Muse.
En större Elektronisk akt: Tiesto.
En större R'n'B/hip-hop akt: Kanye West.
Ett större metalband: Rage Against The Machine.
Så slänger vi in en mer popigare akt i Coldplay.
Då har vi sex stycken headlines, precis som det var på årets festival.

Som subline-akter skulle jag gärna se Deadmau5, Håkan Hellström och Franz Ferdinand!

Nu tror jag inte på något sätt att det kommer att hända. Men om någon av de kom så vore det riktigt trevligt, och de drar folk. Det är som sagt alldeles för tidigt för att spekulera om det redan nu.

För övrigt tror jag inte att husvagnscampingen kommer ligga kvar på samma ställe nästa år. Där kommer det nog vara vanlig camping. Var husvagnscampingen tar vägen då vet jag inte. Men det är vad jag tror. Skulle även tro på att de siktar på 60.000 - 65.000 besökare nästa år!
Senast redigerad av tvantenn 2013-07-05 kl. 16:58.
Citera
2013-07-05, 18:06
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungens.hand

Jag vill att Kasabian, Radiohead, Black keys och Kristian Anttila bokas

Dom får gärna sätta upp en storbildsskärm ovanpå stora scen med så jag slipper gå ifrån campingen.

Kasabian vore riktigt kul, då deras spelning på Hultan 2012 enligt mig var den bästa det året!

Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Jaha, då går vi in i den här tråden redan nu då och taggar inför nästa år. Förbättringar behöver jag inte ens gå in på då FKP redan är väl medvetna om detta.
Men som jag skrev i Bråvalla 2013-tråden angående band och så vidare.

Jag tror och hoppas på att det kommer att vara en fortsatt bred festival. Jag är ganska säker på det, till och med.
Kanske att det blir ungefär likadant uppdelat bland headline-artisterna nästa år.

Två större rockband: Foo Fighters, Muse.
En större Elektronisk akt: Tiesto.
En större R'n'B/hip-hop akt: Kanye West.
Ett större metalband: Rage Against The Machine.
Så slänger vi in en mer popigare akt i Coldplay.
Då har vi sex stycken headlines, precis som det var på årets festival.

Som subline-akter skulle jag gärna se Deadmau5, Håkan Hellström och Franz Ferdinand!

Nu tror jag inte på något sätt att det kommer att hända. Men om någon av de kom så vore det riktigt trevligt, och de drar folk. Det är som sagt alldeles för tidigt för att spekulera om det redan nu.

För övrigt tror jag inte att husvagnscampingen kommer ligga kvar på samma ställe nästa år. Där kommer det nog vara vanlig camping. Var husvagnscampingen tar vägen då vet jag inte. Men det är vad jag tror. Skulle även tro på att de siktar på 60.000 - 65.000 besökare nästa år!

Mycket rimliga tankar och funderingar. Deadmau5 och Franz Ferdinand vore riktigt bra bokningar som subliners. Det kommer bli väldigt spännande att se vilka som får headlinea!
Citera
2013-07-05, 18:15
Medlem
Haruspexs avatar
Eftersom jag bor i Norrköping dyker jag nog upp, däremot har de extremt mycket att jobba på tills nästa år om vi ser till alla logistikproblem vilket jag antar alla ni vanliga besökare fick lida extremt av i år... (Jobbade med att bygga stängsel redan innan, så jag slapp alla problem för volontärer under festivalen - samt hade access till volontärstoaletterna som var förhållandevis rena)

Sen kommer det nog bli svårt för FKP att toppa denna års lineup, även om jag själv inte gillade speciellt många band förutom AvB som jag lyckades däcka innan.. 2manydjs och typ alla andra spelningar på white såg jag dock!
Citera
2013-07-05, 18:23
Medlem
Marquesos avatar
Får se om jag pallrar mig iväg nästa år, beror väl helt och hållet på innehållet i plånboken.

Vore väldigt kul att se Muse på en svensk festivalscen, dock tror jag inte att det kommer hända nästa år, har för mig att de sa att det inte skulle bli några festivalspelningar i Europa. Foo Fighters hade varit otroligt grymt dock!
Tror väl att genreblandningen kommer att vara ungefär densamma, så någon riktigt stor DJ är väl att räkna med också.

Blir roligt att se vad de bokar iallafall! De lär väl inte släppa sina 3 största namn som förstasläpp i år, så det blir en lång väntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in