2013-07-05, 12:22
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Ja jag ska gå härifrån, nu måste jag bara svara på detta, precis, AJ kan ju ha hunnit gå och exet kommer och ja det blir som det blir, han lämnar sonen för att inte få misstankarna mot sig?

och familjen ger falskt alibi OM det vågar
Citera
2013-07-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0-0-0-0
Tycker det är märkligt vad det gäller den yngre killen exet som ringt och pratat med henne. Han har mordhotat henne innan tydligen. Så väldigt mycket som är rörigt i detta fallet nu tycker jag. Mycket bisarra folk inblandade runt denna kvinna.

Kanske finns det 3 gärningsmän.

Kanske har AJ verkligen åkt därifrån och sen har den mordhotande killen kommit och porten varit öppen. Inte i heller helt otroligt om han hade haft nyckel till porten.

Att A.J och P.T skulle samarbetat inte en chans. Däremot kan det vara så att dörren varit öppen eller I släppt in P.T men att han skulle ha nyckel har jag svårt o tro.
Citera
2013-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Var uppe härom dagen, och då såg det ut som om de flesta bommar runt ringvägen va nygalvade och fina. Ska inte säga att alla bommar var det, men dom jag så 6-7 st runt om.

Helt rätt flera bommar är nya, men det går ta sig in om man vill.
Nyckelteorin tror jag inte ett dugg på.

Nycklarna är guld värda och just därför är det INGEN som har en nyckel utan att verkligen behöva den.
Citera
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Var uppe härom dagen, och då såg det ut som om de flesta bommar runt ringvägen va nygalvade och fina. Ska inte säga att alla bommar var det, men dom jag så 6-7 st runt om.
Ok jag kan tyvärr inte säga om du har rätt eller fel! Men de gammal bommarna vet jag har många nycklar på vift!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
Alltså ska vi tänka så är det väl bara o kolla om någon av grabbarna har blåmärken, skärsår osv.. Om A.J hade varit i lägenheten och P.T dyker upp hade de nog smällt på varandra rätt bra.
P.T är en riktig fegis han skulle alldrig åka ditt när han visste att A.J va där
Citera
2013-07-05, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Det stärker bilden av att något gjorde AJ förbannad den kvällen. Sen kan det lätt ha spårat ur. Om DNA/spår efter AJ ska kunna användas som bevis får det vara något över det vanlig tex fotspår i blod, blodiga fingeravtryck mm

Spår bevaras naturligtvis bättre under tak så att hitta I gömd i ett skjul vore att föredra men jag tror inte att killar som AJ och DB skulle göra det så enkelt. Dom vet att kroppen måste försvinna tillräckligt länge så att inte dödsorsak kan fastställas.
Han och 22 åringen hade bråkat ordentligt som det verkar via telefon
Citera
2013-07-05, 12:25
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veztra
Helt rätt flera bommar är nya, men det går ta sig in om man vill.
Nyckelteorin tror jag inte ett dugg på.

Nycklarna är guld värda och just därför är det INGEN som har en nyckel utan att verkligen behöva den.
Sorry att göra dig besviken men jag VET att de finns de som har nycklar som inte borde ha dem!
Kopior är inte svåra att göra
Citera
2013-07-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Eller att AJ precis åkt, och PT kommer förbi å har ihjäl !da, sen åker D3nnis och eldar upp sin bil för skojs skull.
Men nää

D.B kanske fick bilen stulen som han säger? Inget är ju säkert än så länge.
Jag är rätt säker på att A.J och D.B är dom skyldiga men samtidigt har jag kvar min teori om P.T på grund av alla hot och misshandlar som faktiskt har ägt rum.
Citera
2013-07-05, 12:27
Medlem
Har T*r*z slutat med sina inlägg eller är hennes tystnad bara en bekräftelse på allt det som har påståtts här i tråden?
Citera
2013-07-05, 12:27
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MankenTR
Vad har polisen tänkt göra fram till söndag? Finns det någon tanke med att låta Missing people vänta till söndag?

Ingen kan komma och säga att Polisen söker för fullt... Var där idag hela dagen. Dykarna plaskade runt i vattnet och klagade konstant. Visst dålig sikt men då får man allt anstränga sig lite mer med händerna tycker jag.

Att placera ut hundpatruller lite här o var kan ju vara en grej, men en skallgång känns snäppet vassare av vad jag sett hittils.

"Kallat in förstärkning
Samtidigt som organisationen Missing people letade på östra Hunneberg sökte polisen under torsdagen igenom flera sjöar med dykare. Polisen har kallat in extra personal från bland annat Skaraborg, Skövde och Uddevalla för att klara av eftersökningen. Hundpatruller och polis i helikoptrar samarbetar för att gå igenom området. Förhoppningen är att hela Hunneberg ska vara genomsökt på lördag. Efter det utökar Missing people sitt letande.
– Vi har ett väldigt bra samarbete med dem. De väntar med att gå upp så att hundarna har en chans att spåra, säger Sten Rune Timmersjö." (Källa AB)

Där har vi svaret på varför MPS väntar till söndag.
Citera
2013-07-05, 12:30
Medlem
0-0-0-0s avatar
Jag vet inte riktigt vad det är, men det känns som det är något lurt bakom intervjun med exet!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Möjligen mörkar polisen misstankar just för det ska kunna komma fram mer saker och att han kanske klantar till något!

Vilken soppa hur som, är ju inga friska folk som omger den stakars tjejen. Lite får många som kan va skyldiga känns det som.
Lite som en dålig film.
Citera
2013-07-05, 12:32
Medlem
miss-darknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Han och 22 åringen hade bråkat ordentligt som det verkar via telefon

Precis! I har kanske försvarat exet och sen har AJ smällt till henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in