Ja det känns ju klockrent.....eller att exet tar sig till I fast familj ger honom falskt alibi, men mest troligt är ju som du skriver
Alltså ska vi tänka så är det väl bara o kolla om någon av grabbarna har blåmärken, skärsår osv.. Om A.J hade varit i lägenheten och P.T dyker upp hade de nog smällt på varandra rätt bra.
Men vet att det finns många nycklar till dessa bommar på drift så det hade inte varit helt otänkbart att någon av de inblandade har tillgång till en nyckel!
Hur vet du det?
Verkar som dom flesta bommar på bergen är utbytta mot nya och då även med nya nycklar kan antas. Så att nycklar skulle va på vift,tror jag inte mkt på.
Tänkbart avskilt ställe vid Göta Älv alldeles intill vägen och mycket nära Hunneberg skulle kunna vara Nygårdsslätten där man tidigare körde in till gamla Holmens bruk.
Finns en handfull båtar, ett par enkla bryggor och inte en kotte i närheten.
Det stärker bilden av att något gjorde AJ förbannad den kvällen. Sen kan det lätt ha spårat ur. Om DNA/spår efter AJ ska kunna användas som bevis får det vara något över det vanlig tex fotspår i blod, blodiga fingeravtryck mm
Spår bevaras naturligtvis bättre under tak så att hitta I gömd i ett skjul vore att föredra men jag tror inte att killar som AJ och DB skulle göra det så enkelt. Dom vet att kroppen måste försvinna tillräckligt länge så att inte dödsorsak kan fastställas.
Verkar som dom flesta bommar på bergen är utbytta mot nya och då även med nya nycklar kan antas. Så att nycklar skulle va på vift,tror jag inte mkt på.
När byttes alla bommarna?
Var nämligen några månader sen ja var där uppe!
Är du säker på om bommarna är nya? kanske kan ta mig upp till Tunhem senare och kolla annars. Jag är dock rätt säker på att de finns en hel del nycklar som är på vift.
Tycker det är märkligt vad det gäller den yngre killen exet som ringt och pratat med henne. Han har mordhotat henne innan tydligen. Så väldigt mycket som är rörigt i detta fallet nu tycker jag. Mycket bisarra folk inblandade runt denna kvinna.
Kanske finns det 3 gärningsmän.
Kanske har AJ verkligen åkt därifrån och sen har den mordhotande killen kommit och porten varit öppen. Inte i heller helt otroligt om han hade haft nyckel till porten.
Att hans föräldrar skulle ljuga för hans skull låter ju inte helt otroligt i heller.
Alltså ska vi tänka så är det väl bara o kolla om någon av grabbarna har blåmärken, skärsår osv.. Om A.J hade varit i lägenheten och P.T dyker upp hade de nog smällt på varandra rätt bra.
Eller att AJ precis åkt, och PT kommer förbi å har ihjäl !da, sen åker D3nnis och eldar upp sin bil för skojs skull.
Men nää
När byttes alla bommarna?
Var nämligen några månader sen ja var där uppe!
Var uppe härom dagen, och då såg det ut som om de flesta bommar runt ringvägen va nygalvade och fina. Ska inte säga att alla bommar var det, men dom jag så 6-7 st runt om.
Tycker det är märkligt vad det gäller den yngre killen exet som ringt och pratat med henne. Han har mordhotat henne innan tydligen. Så väldigt mycket som är rörigt i detta fallet nu tycker jag. Mycket bisarra folk inblandade runt denna kvinna.
Kanske finns det 3 gärningsmän.
Kanske har AJ verkligen åkt därifrån och sen har den mordhotande killen kommit och porten varit öppen. Inte i heller helt otroligt om han hade haft nyckel till porten.
Att hans föräldrar skulle ljuga för hans skull låter ju inte helt otroligt i heller.
Ja jag ska gå härifrån, nu måste jag bara svara på detta, precis, AJ kan ju ha hunnit gå och exet kommer och ja det blir som det blir, han lämnar sonen för att inte få misstankarna mot sig?