2013-07-02, 23:34
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Fint, det var på tiden. Har den nyansen i en vanlig Saphir burk, den är trevlig, men måste säga att den ligger klart närmre medium brown än dark brown. Skulle nästan velat haft en något mörkare ändå, för att landa mer mittemellan db och mb. Men nu ska jag inte gnälla.

Jag upplevde faktiskt MDO varianten något mörkare än den från standardlinjen. Stod och jämförde idag, det har tydligen varit väldigt svårt för AVEL att få fram nyansen med hjälp av endast organiska ingredienser. Detta har också gjort att den inte är direkt jämförbar med den från standardlinjen trotts att dem har samma färgkod.

Tydligen har dem tagit in en snubbe vars ända jobb är att ta fram nya färger till MDO, nästa steg är en med röda pigment. Tänk cognac och mahogany.
Citera
2013-07-03, 00:25
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Det här var vad jag väntade mig, och det här är vad jag fick.

Jösses, det ser ju ut att vara en helt annan färg. Jag hade inte kunnat acceptera en sådan avvikelse från produktbilden.
Citera
2013-07-03, 00:51
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jösses, det ser ju ut att vara en helt annan färg. Jag hade inte kunnat acceptera en sådan avvikelse från produktbilden.

Planen var alltid att färga dem röda, så mig gör det ingenting, men jag förstår att det skulle kännas jobbigt om man var ute efter ett par bruna skor.
Citera
2013-07-03, 07:58
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Jag upplevde faktiskt MDO varianten något mörkare än den från standardlinjen. Stod och jämförde idag, det har tydligen varit väldigt svårt för AVEL att få fram nyansen med hjälp av endast organiska ingredienser. Detta har också gjort att den inte är direkt jämförbar med den från standardlinjen trotts att dem har samma färgkod.

Tydligen har dem tagit in en snubbe vars ända jobb är att ta fram nya färger till MDO, nästa steg är en med röda pigment. Tänk cognac och mahogany.

Ok, det låter bra. Vet du om det blir både kräm och polish, eller bara kräm som ex bordeaux? Hehe älskar att man anställt en bara för att blanda till nyanser. Bra grejer, blir blogginlägg av detta
Senast redigerad av AlisterG 2013-07-03 kl. 08:09.
Citera
2013-07-03, 09:32
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ok, det låter bra. Vet du om det blir både kräm och polish, eller bara kräm som ex bordeaux? Hehe älskar att man anställt en bara för att blanda till nyanser. Bra grejer, blir blogginlägg av detta

Det kommer bli både kräm och polish, det är planen i alla fall.
Citera
2013-07-03, 14:13
Medlem
Jag funderar på att beställa från CW Menswear. Har någon erfarenhet av sidan och kan säga om den är OK? Leveranstid?
Citera
2013-07-03, 20:23
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Jag funderar på att beställa från CW Menswear. Har någon erfarenhet av sidan och kan säga om den är OK? Leveranstid?

Vad är grejen med tweedkavajerna?

OnT så har jag ingen erfarenhet av dem. Du kan alltid göra en price pledge hos pediwear istället.
Citera
2013-07-05, 10:57
Medlem
AlisterGs avatar
Lite bilder på senaste inköpet, ett par Gaziano & Girling Vintage Cedar på MH71-lästen, köpta från Skoaktiebolaget: http://imgur.com/a/Kbw8l

Väldigt nöjd med dem, MH71-lästen är verkligen fantastiskt balanserad med lagom svagt fyrkantig tå. Föredrar helt klart den före TG73. Dessa är i F-vidd (G&G-standard är E) och då kan jag ha de i min "vanliga" storlek 10, och sitter riktigt bra. 10,5E blir alldeles för långa för mig, och 10E för trånga.

Ville ha ett par mellanbruna oxfords som kan användas till "semi-formella" tillställningar (tänk klädkod kavaj) istället för bara vanlig plain cap toe. Har bara haft ett par Connaught för det ändamålet innan, det jag var ute efter nu var ett par lite mer "aggressiva" till både färg och form. Sen kommer de naturligtvis få redigt med vardagstid också, dessa godbitar.
Senast redigerad av AlisterG 2013-07-05 kl. 11:14.
Citera
2013-07-05, 11:03
Medlem
doughies avatar
Citat:
Lite bilder på senaste inköpet, ett par Gaziano & Girling Vintage Cedar på MH71-lästen, köpta från Skoaktiebolaget: http://imgur.com/a/Kbw8l

Väldigt nöjd med dem, MH71-lästen är verkligen fantastiskt balanserad med lagom svagt fyrkantig tå. Föredrar helt klart den före TG73. Dessa är i F-vidd (G&G-standard är E) och då kan jag ha de i min "vanliga" storlek 10, och sitter riktigt bra. 10,5E blir alldeles för långa för mig, och 10E för trånga.

Ville ha ett par mellanbruna oxfords som kan användas till "semi-formella" tillställningar (tänk kavaj) istället för bara vanlig plain cap toe, har bara haft ett par Connaught för det ändamålet innan. Sen kommer de naturligtvis få redigt med vardagstid också, dessa godbitar.

Så fantastiskt vackert!! Riktigt bra inköp som - precis som du säger - passar till mycket.
Citera
2013-07-05, 11:11
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:

Ville ha ett par mellanbruna oxfords som kan användas till "semi-formella" tillställningar (tänk klädkod kavaj) istället för bara vanlig plain cap toe, har bara haft ett par Connaught för det ändamålet innan. Sen kommer de naturligtvis få redigt med vardagstid också, dessa godbitar.

Extremt trevliga! Fantastisk färg, kommer bara att bli vackrare dessutom.
Citera
2013-07-05, 11:19
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:

Ville ha ett par mellanbruna oxfords som kan användas till "semi-formella" tillställningar (tänk klädkod kavaj) istället för bara vanlig plain cap toe. Har bara haft ett par Connaught för det ändamålet innan, det jag var ute efter nu var ett par lite mer "aggressiva" till både färg och form. Sen kommer de naturligtvis få redigt med vardagstid också, dessa godbitar.
Riktigt trevliga!
Citera
2013-07-05, 11:28
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Jag håller helt med alla andra - utmärkt köp! MH71:an är så mycket trevligare än TG73, som jag tycker blir lite väl aggressiv. MH71:an är för övrigt systerläst till EGs 888, vilket man ganska lätt ser vid en jämförelse sida vid sida. Och det är i ju sig en riktigt bra egenskap!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in