2013-04-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrigleys
Innan man ställer bort vinterskorna för säsongen. Ska man göra en fullrengöring med bensin och sedan fetta in ordentligt(?)
+ Hur fungerar det om man ska göra rent fabrikspatinerade skor med bensin?
Den finish som var från början, mörkad tå etc.
Citera
2013-04-13, 14:05
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM
Blir till att försöka byta dem till 8,5 nu. Är det någon som har bytt skor på Pediwear någon gång? Har tagit några steg med skorna här i lägenheten, så det är minimala gångveck i skorna. Tror ni att de kommer bråka om det?

Tror inte att du behöver oroa dig för dem. Det är väl i huvudsak slitage på sulor som återförsäljare inte godtar.
Citera
2013-04-13, 15:26
Medlem
Tjenare alla, köpte nyligen ett par Lowndes i brun mocka vilka jag är helnöjda med!

Till min fråga, då det är lädersula är det ju inte speciellt trevligt att gå med dem på blött underlag. Då jag är glad för galoscher har jag införskaffat mig ett par olika Swims, men jag är rädd för att det silikonet kan skada mockan när jag tar av och på skon.

Är jag ute och cyklar eller tror ni att friktionen kan slita på mockan?
Citera
2013-04-13, 15:31
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graceofgod
Tjenare alla, köpte nyligen ett par Lowndes i brun mocka vilka jag är helnöjda med!

Till min fråga, då det är lädersula är det ju inte speciellt trevligt att gå med dem på blött underlag. Då jag är glad för galoscher har jag införskaffat mig ett par olika Swims, men jag är rädd för att det silikonet kan skada mockan när jag tar av och på skon.

Är jag ute och cyklar eller tror ni att friktionen kan slita på mockan?
Jag skulle starkt avråda från att använda galoscher på mockaskor. Det tenderar att ge väldigt fula märken.
Citera
2013-04-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Jag skulle starkt avråda från att använda galoscher på mockaskor. Det tenderar att ge väldigt fula märken.

Anade det.. Ville inte skapa egna erfarenheter från det heller så jag unvdiker det då hehe.
Citera
2013-04-13, 17:06
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Underbara höstfärger till underbara skor. Är det gatan som går från Spyken snett upp mot Tornavägen?
Den gatan är det. Är det inte du som inte gillar skor utan snören? Sen köper du monk straps och gillar mina chelseas. Har du månne börjat ändra dig?
Citera
2013-04-13, 17:13
Medlem
Grytters avatar
Skor är som heroin! Inte för att jag har testat heroin! Det finns så mycket intressant, färger, material, tillverkares olika stilar...det är en riktigt intressant "vetenskap". Inte hade jag trott att man för cirka ett år sedan hade varit i denna tråd när man då gick runt i skitiga Converse!
Citera
2013-04-13, 18:00
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Den gatan är det. Är det inte du som inte gillar skor utan snören? Sen köper du monk straps och gillar mina chelseas. Har du månne börjat ändra dig?

En skrämmande utveckling, minst sagt. Vad hände egentligen med "skor utan snören och med resor är bara till för barn"?
Citera
2013-04-13, 19:42
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Nån som testat buffelskinn-skor? Funderar på att dra hem ett par, mest för att det är just buffelskinn

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Underbara höstfärger till underbara skor. Är det gatan som går från Spyken snett upp mot Tornavägen?

Bor du också i Lund? Borde arrangera en ksoe-träff här nån gång. För övrigt heter det Psyken / Katte-alumn
Senast redigerad av Benny.Monsterkuk 2013-04-13 kl. 19:45.
Citera
2013-04-13, 20:52
Medlem
WhiteCollarCrimes avatar
Kan tycka att säljaren Retricker1829 på Ebay (Trickers factoryshop) stundtals har ett rätt intressant lager. Tyvärr ingenting i min storlek. Följande skor kan nog utgöra värde för rätt köpare:

Trickers austerity brogue UK12.
Senast redigerad av WhiteCollarCrime 2013-04-13 kl. 21:04.
Citera
2013-04-14, 15:47
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Mycket vackert! Har länge funderat på vad jag ska ha för lågskor. Tack vare dig ditt foto så vet jag det nu. Ett par Carmina 732! Jäklar vad snygga!!!

Har inget knarr i mina Snowdon, så där kan jag inte hjälpa dig.
Hur är din skosnöresförbrukning på Snowdon? Jag förbrukar nästan tre par per år.
Carminorna är riktigt prisvärda och det samma gäller deras bälten, dock var skosnörena som följde med under all kritik. På bilden är det istället skosnören från Crockett and Jones i båda paren.

Gällande kängornas skosnören så har jag förbrukat ett par, men också kommit fram till att slitaget minskar avsevärt om man spänner ett ögelpar i taget istället för att bara dra i skosnörets ändar.

Vad det angår knarrandet så får jag nog kontakta Crockett and Jones och se om de kan lösa problemet. Man bör nog kunna förvänta sig mer från ett par skodon för nästan 5000 kr!
Citera
2013-04-14, 16:01
Medlem
Tips på prisvärda skoblock?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in