2013-07-04, 13:03
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Snart kommer en riktig jävla rant om allt möjligt, beroende på hur många av ryktena jag hör stämmer.

Men oavsett så blir jag så trött och förbannad på hur våra juniorer behandlas, att vi fortsätter plocka in medelmåttor och utfyllnadsspelare istället för att lyfta upp talanger och satsa på att plocka in "stjärnspelare" P17 och P18-landslagsmän förpassa till U21 och läktaren för att mediokra spelare som Baggio, Adelstam och Carlsson ska värvas

Vad är det för rykten du har hört ? Om man får fråga?
Citera
2013-07-04, 16:06
Medlem
svulles avatar
Om nu Zlatan lämnar PSG, ställs då Hammarby-PSG in tro? Vem är arrangör? Tar Bajen några ekonomiska risker?
Citera
2013-07-04, 17:12
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Om nu Zlatan lämnar PSG, ställs då Hammarby-PSG in tro? Vem är arrangör? Tar Bajen några ekonomiska risker?

SGA och AEG är väl arrangör vad jag hört. Bajen tar inga ekonomiska risker alls. Har svårt att tro att dom ställer in matchen när de sålt biljetter i veckor? Det finns säkerligen i avtalet att Zlatan ska spela och om han inte gör det så får helt enkelt PSG mindre pengar. Samma som när Argentina kom hit och Sverige skulle fått betala mindre ifall Messi inte hade spelat.
Senast redigerad av Kafferasten 2013-07-04 kl. 17:15.
Citera
2013-07-04, 18:10
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
SGA och AEG är väl arrangör vad jag hört. Bajen tar inga ekonomiska risker alls. Har svårt att tro att dom ställer in matchen när de sålt biljetter i veckor? Det finns säkerligen i avtalet att Zlatan ska spela och om han inte gör det så får helt enkelt PSG mindre pengar. Samma som när Argentina kom hit och Sverige skulle fått betala mindre ifall Messi inte hade spelat.

Okej, ungefär vad jag väntat mig. Trist ändå. Säga vad man vill om jippomatcher, men det hade naturligtvis varit trevligt med bra med folk på en sådan match. Bra exponering för Stockholm osv. Lämnar Zlatan så lär det ju inte komma speciellt många på matchen.
Citera
2013-07-04, 19:01
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tror inte många Bajare på det här forumet fäller många tårar.

Intressant det här med Bajens ungdomsspelare med. Hur många i dagens lag är fostrade i klubben egentligen?
Citera
2013-07-04, 22:34
Medlem
sebbesthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Snart kommer en riktig jävla rant om allt möjligt, beroende på hur många av ryktena jag hör stämmer.

Men oavsett så blir jag så trött och förbannad på hur våra juniorer behandlas, att vi fortsätter plocka in medelmåttor och utfyllnadsspelare istället för att lyfta upp talanger och satsa på att plocka in "stjärnspelare" P17 och P18-landslagsmän förpassa till U21 och läktaren för att mediokra spelare som Baggio, Adelstam och Carlsson ska värvas
Dumt att klaga på CC, tycker han har varit bra.

Sen kan jag fatta ditt resonemang, och håller med till viss del, men tänk på situationen vi är i. Tror du att Hansebjer, Linkan, Nordin, Tranberg t ex skulle funka på ett kokande söderstadion som bokstavligen skriker efter resultat? Jag är inte emot att låta junisar få speltid, tvärtom, men man måste göra det rätt. Jag fattar t ex inte varför Gregg bytte in Nordin i slutet av en match där vi låg under och verkligen behövde poäng, Nordin som är 17 bast, varken spelat på Söderstadion eller för a-laget tidigare.
Citera
2013-07-04, 23:41
Medlem
Heenkee4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Tror inte många Bajare på det här forumet fäller många tårar.

Intressant det här med Bajens ungdomsspelare med. Hur många i dagens lag är fostrade i klubben egentligen?
Av de tjugosex spelarna i truppen är det sju spelare som har spelat i ungdomslagen eller i HTFF varav en som spelar de flesta matcher, annars är det något enstaka inhopp på sin höjd.
Citera
2013-07-05, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pruttstank
Haha detta är sjukt! Jag mailade TV4 härromdagen för att höra om de tvunget kommer fortsätta visa Hammarby i varje omgång under hösten även om det skulle vara så att laget låg i ingenmansland i mitten. Fick detta svar, även om jag visste att Bajen var en sunkig klubb så tog detta ändå priset:
Är detta ett skämt? Trollar du?

Stor komik om mailet är äkta!
Citera
2013-07-05, 08:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbesthlm
Dumt att klaga på CC, tycker han har varit bra.

Sen kan jag fatta ditt resonemang, och håller med till viss del, men tänk på situationen vi är i. Tror du att Hansebjer, Linkan, Nordin, Tranberg t ex skulle funka på ett kokande söderstadion som bokstavligen skriker efter resultat? Jag är inte emot att låta junisar få speltid, tvärtom, men man måste göra det rätt. Jag fattar t ex inte varför Gregg bytte in Nordin i slutet av en match där vi låg under och verkligen behövde poäng, Nordin som är 17 bast, varken spelat på Söderstadion eller för a-laget tidigare.

CC har varit duglig, inte mer men inte mindre heller. Kritiken är ju inte mot honom direkt heller utan mer generellt hur ledningen verkar se på saken.

Spelarna du nämner har tillsammans på 2 år fått starta 3 matcher, ingen vet hur dom klarar pressen innan man faktiskt gett spelarna chansen att visa upp sig. Kommer någon till mig och säger "hey, dom är faktiskt för dåliga och håller inte" så köper jag det, men så är inte fallet nu.

Antingen får man ge underkänt till hela ungdomssektionen eller så har vi helt enkelt bara en flaskhals i A-laget där vi plockar in medelmåttor från andra lag och fortsätter förpassa talangen till läktaren.
Citera
2013-07-05, 13:28
Medlem
Otto Flicks avatar
ÖSK lånar Daniel Gustafsson från AIK. Tror han mestadels spelat yttermittfältare och är rätt förvånad över att man plockar in honom. Men får se hur tränartrojkan tänkt disponera honom och de övriga offensiva alternativen framöver. Kanske någon AIK:are irrat sig till denna tråd och kan dela med sig av Daniels styrkor och svagheter.
Citera
2013-07-05, 13:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FonnieSaltloek
Är detta ett skämt? Trollar du?

Stor komik om mailet är äkta!

Ja..Verkligen..Fattar inget.

Sen visst har Hammarby stor dragningskraft..men inte SÅ stor att man måste prioritera varande jävla match. Finns en hel andra lag med relativit stort intresse i den serien med. Inte som Hammarby, men dom förtjänar mer i förhållande till som det är nu.
Citera
2013-07-05, 14:51
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
ÖSK lånar Daniel Gustafsson från AIK. Tror han mestadels spelat yttermittfältare och är rätt förvånad över att man plockar in honom. Men får se hur tränartrojkan tänkt disponera honom och de övriga offensiva alternativen framöver. Kanske någon AIK:are irrat sig till denna tråd och kan dela med sig av Daniels styrkor och svagheter.
Inte så förvånande ändå, finns egentligen inte mycket kvalité bakom Kalle och Yasin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in