Citat:
Ursprungligen postat av
storbonden
Polisen har spärrat av en bit ifrån Fågelsjön såg jag idag. Om du tar vägen in mot Långedalen och svänger höger i trevägskorsningen mot Bergagården, och efter kohagen med alla skyltar framför sig. Några hundra meter till är det en avspärrning med en massa hjulspår.
Kropp i centrala Hunneberg? Nej, knappast!
Jag kan nu helt avfärda att kroppen körts i i centrala Hunneberg. Den svaga länken i måndags var att bommen till Långedalen (bommen österut vid ringvägen) var olåst i måndags. Jag scannade efter spår ända till Långedalen men fann inga klara spår utan bara på några ställen sådant som kan ha varit spår och då kanske klart för gamla. Men nu när jag sökte efter storbondens ovan nämnda avspärrning "en bit ifrån Fågelsjön" så fann jag, precis som storbinden säger, en massa bilspår. Jag tog därför en avstickare ned på vägen förbi Långedalen och kunde då se färska spår. I och med det så ser jag vad bilar i praktiken gör med vägen och någon tillstymmelse till sådana spår fanns inte i måndags, alltså kan ingen ha kört där efter mordet fram tills jag var där i måndags.
Porten vid Grågåsen var stängd, likaså andra portar. Alltså finns det ingen möjlighet att kroppen kan ha körts in från Ringvägen. Enda alternativet är att den burits in, men då får vi i alla fall ett klart mindre område att se som aktuellt.
Personligen kan jag inte släppa det tillplattade och böjda gräset vid Kvarnsjöns södra strand... Redan på onsdagen var det mesta av böjningen återställd så något måste ha legat där inte allt för många dagar före tisdag... och vad plöjer genom gräs så att det blir böjt (utan att trampa i det) för att sedan lägga sig delvis i dy med vassa pinnar stickande uppåt... Det måste vara någon som lagt något där, något man inte varit rädd om skulle bli smutsigt eller skadat.