Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
syftar på bommarna, är det bommar för eller inte?
Kan man eller kan man inte köra in en bil (utan att bryta något) från THN via Prästgården och upp den vägen på berget?
Du kan köra upp på alla tre vägar som syns på kartan, dvs By klev i nordväst, Tunhems klev strax söder om Tunhems kyrka samt Flo klev i nordöst. Sedan kan du problemfritt köra den så kallade ringleden, dvs den ringformade vägen runt hela berget. Om du vill till Flo klev från Tunhems klev så passerar du i praktiken By klev eftersom det är genast. Men där finns också mest folk och störst risk för campare, mötande trafik osv + några sommarboende... Att ta till höger när man åkt upp vid Tunhems klev betyder att man möter ytterst få även på dagtid och man passerar inga boningshus bortsett från Vågsäter som man ändå inte blir sedd från, men då kör man också en omväg. Jag scannade därför på måndag denna sträcka för det var den jag skulle tagit om jag ville dumpa en kropp.
När du sedan kör utmed ringleden så finns det avstickare som för det mesta är låsta med bom. Men det var som nämnts ovan olåst till Långedalen. Men jag gav upp när jag nådde Långedalen eftersom jag kände att om jag ville dumpa kroppen så hade jag vid det läget redan passerat ett antal platser där jag kunde ha stannat. Därför vände jag. Men det gäller dock inte om jag velat dumpa någon i Långedalsvattnet, men i så fall måste jag på förhand ha vetat att det var öppet till Långedalsvattnet och jag tror inte man åker på måfå... men visst, är någon i sällskapet fiskare så kanske den hade koll på att vägen till Långedalen var olåst och då blir Långedalsvattnet ett mål...