Med risk att bli helt idiotförklarad så håller jag faktiskt med "experten" om att Hunneberg inte alls är så bra plats att dumpa ett lik på som vissa här inne antyder. Såvida man inte orkar bära med kroppen 2-300 meter ut i skogen.
Om man skall utgå från berget så tycker jag denna platsen strax nedanför berget är mycket bättre. Det är minimalt med folk. Du kan stanna till i lugn & ro och bära ut kroppen och antingen bära ner den självmant eller bara släppa vid kanten och låta den rulla ner själv. Är aldrig folk som rör sig där nere nuförtiden. Åtminstone väldigt sällan. Tanken slog mig när jag åkte förbi stället häromdagen. Skulle jag själv dumpa en kropp och hade bråttom hade jag nog kunnat tänka mig denna platsen. Det är branta sluttningar så du behöver inte gå ner för att placera kroppen om du har bråttom utan bara släppa från kanten så rullar den ner själv bland buskaget.
Sen är det mer eller mindre i direkt anslutning så man kan köra upp på berget och bränna upp bilen och eventuella bevis. Såldes ligger det även i närheten av D.B:s hem och han känner säkerligen till platsen väl.
Det är som sagt tätt buskage vid platsen. Lätt att stanna till från vägen utan att dra till sig massa uppmärksamhet. På 1 minut har du dumpat kroppen och hunnit sticka därifrån.
Röd inringad = Platsen
Gula kryss = Parkeringsmöjligheter.
http://forumbilder.se/CES2H/diabas