2013-07-04, 19:26
Medlem
MankenTRs avatar
Vad har polisen tänkt göra fram till söndag? Finns det någon tanke med att låta Missing people vänta till söndag?

Ingen kan komma och säga att Polisen söker för fullt... Var där idag hela dagen. Dykarna plaskade runt i vattnet och klagade konstant. Visst dålig sikt men då får man allt anstränga sig lite mer med händerna tycker jag.

Att placera ut hundpatruller lite här o var kan ju vara en grej, men en skallgång känns snäppet vassare av vad jag sett hittils.
Senast redigerad av MankenTR 2013-07-04 kl. 19:30.
Citera
2013-07-04, 19:27
Medlem
Med risk att bli helt idiotförklarad så håller jag faktiskt med "experten" om att Hunneberg inte alls är så bra plats att dumpa ett lik på som vissa här inne antyder. Såvida man inte orkar bära med kroppen 2-300 meter ut i skogen.
Om man skall utgå från berget så tycker jag denna platsen strax nedanför berget är mycket bättre. Det är minimalt med folk. Du kan stanna till i lugn & ro och bära ut kroppen och antingen bära ner den självmant eller bara släppa vid kanten och låta den rulla ner själv. Är aldrig folk som rör sig där nere nuförtiden. Åtminstone väldigt sällan. Tanken slog mig när jag åkte förbi stället häromdagen. Skulle jag själv dumpa en kropp och hade bråttom hade jag nog kunnat tänka mig denna platsen. Det är branta sluttningar så du behöver inte gå ner för att placera kroppen om du har bråttom utan bara släppa från kanten så rullar den ner själv bland buskaget.

Sen är det mer eller mindre i direkt anslutning så man kan köra upp på berget och bränna upp bilen och eventuella bevis. Såldes ligger det även i närheten av D.B:s hem och han känner säkerligen till platsen väl.

Det är som sagt tätt buskage vid platsen. Lätt att stanna till från vägen utan att dra till sig massa uppmärksamhet. På 1 minut har du dumpat kroppen och hunnit sticka därifrån.

Röd inringad = Platsen
Gula kryss = Parkeringsmöjligheter.

http://forumbilder.se/CES2H/diabas
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-07-04 kl. 19:34.
Citera
2013-07-04, 19:30
Medlem
Novisa79s avatar
Men varför avbryter polisen allt sök redan??
Är ljust i flera timmar till! Lr bedöms inte Berget som trolig dumpplats längre...??

Hhmm...
Citera
2013-07-04, 19:31
Medlem
Rätt skrämmande egentligen att hans status inför helgen var följande på Facebook.

Andréas Amore Johansson
den 27 juni i närheten av Jönköping, Jönköpings Län
"Take it or leave it", det är nog det sämsta uttrycket folk använder som inte vill kompromissa. Alltid lika roligt att höra den frasen....
Någon som ska göra något kul i helgen? Skicka ett pm i så fall, jag fick plötsligt mycket tid över och är rastlös
Citera
2013-07-04, 19:32
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Han minns inte hur han tog sig därifrån..

Åh herregud han kan inte varit vid sitt sinnes fulla bruk om han inte vet hur han tog sig därifrån
Citera
2013-07-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ano-Nymt
OT: Tänk vad ett litet "S" kan göra skillnad...

Finns det flera i Id*s bekantskapskrets (ev. misstänkta GM) som har D.B som gemensam nämnare?
Snarare har alla i hon känner, AJ som gemensam nämnare.
Han dyker fan ta mig upp som vän i varenda profil på FB.
Citera
2013-07-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Hade Id* riktiga vänner egentligen?
Jag fått känslan att de är mest ytliga och baktalnde "vänner"
Rätta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Ja DB har varit inne men är ute utan misstankar detta skede innan man hittade bilen vem är den tredje i så fall?
Tänk nu oxå även på att A.J har en gammal skada i sitt ben som han slagit upp för ett litet tag sen, han e sjukskriven för nåt me benet å de e tydligen nån gammal skada, lär ju finnas journaler som kan styrka de, å därför lär han tagit hissen från B.O s läg som e på första vån för att han måste ha svårt för å kunna gå nerför trappor haltande å dessutom kanske bärandes på I.F han kan t o m gått så illa så han ramlat å kladdat runt i blodpölarna, därav kan de se ut som han på ett klantigt sätt försökt tvätta bort blodet, D.B måste ha hjälpt honom me både de ena å de andra den natten, sen att ingen av dom har körkort får mig å undra hur långt vågar man åka runt me en skadad/död tjej i en troligen även avställd bil? bara en tanke
Citera
2013-07-04, 19:39
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novisa79
Men varför avbryter polisen allt sök redan??
Är ljust i flera timmar till! Lr bedöms inte Berget som trolig dumpplats längre...??

Hhmm...
Kan vara så att man har tillräckligt med bevis för att häkta AJ för mord. Men håller med dig man borde söka vidare för att hitta henne levande eller död.
Citera
2013-07-04, 19:44
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MankenTR
Handen på hjärtat, är det någon som tror på att Id* fortfarande lever?
Nej men viktigt att hitta kroppen så snart det bara går fattar inte att man avbryter och att MP inte är ute och letar först på söndag hmmm kan förstå att man inte ska klampa in på orörd mark men det måste finnas massor av platser som inte är riktigt avsökta än.
Citera
2013-07-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MankenTR
Handen på hjärtat, är det någon som tror på att Id* fortfarande lever?

Om det är hennes blod och utan sjukvård med blödarsjuka så är det det väl omöjligt att hon lever tyvärr.
Citera
2013-07-04, 19:47
Medlem
MankenTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Nej men viktigt att hitta kroppen så snart det bara går fattar inte att man avbryter och att MP inte är ute och letar först på söndag hmmm kan förstå att man inte ska klampa in på orörd mark men det måste finnas massor av platser som inte är riktigt avsökta än.

Håller med dig helt! Söndag känns väldigt avlägset...
Citera
2013-07-04, 19:47
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garagetaper
Det tror jag med, vet att en man till har varit på förhör.

Ytterligare en nazist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in